Najnowszy model Volkswagena, uzupełni gamę oferowanych przez markę z Wolfsburga SUV-ów, plasując się pomiędzy bestsellerowym Tiguanem, a największym w ofercie Touaregiem. Do wyboru będzie szeroka gama silników i trzy wersje wyposażenia: Life, Elegance i R-Line, uzupełniona na polskim rynku o odmiany Life Plus i R-Line Plus, z bogatszym wyposażeniem za niewielką dopłatą. Nowy SUV będzie dostępny także jako hybryda plug-in, która będzie w stanie pokonać na napędzie elektrycznym 119 km.
Mierzący niespełna 4,8 m długości SUV będzie oferowany w dwóch wersjach – pięcio- i siedmioosobowej. Ta pierwsza dysponuje ogromnym, 885-litrowym bagażnikiem, co z pewnością docenią rodziny podczas wakacyjnych wyjazdów. W ofercie znajdzie się siedem silników do wyboru, a w wersji siedmioosobowej z napędem na cztery koła Tayron może holować przyczepy o masie do 2,5 tony. Przedsprzedaż nowego samochodu w naszym kraju właśnie się rozpoczęła, ceny zaczynają się od 180 290 zł za odmianę Life z silnikiem 1.5 eTSI o mocy 150 KM. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku.
Nowy SUV Volkswagena wyróżnia się wysoką jakością wykończenia, oferuje także doskonały poziom komfortu. Także za sprawą bogatego wyposażenia standardowego. Już w bazowej odmianie – Life – Tayron ma dziewięć poduszek powietrznych, trójstrefową automatyczną klimatyzację, oświetlenie ambientowe w 10 kolorach do wyboru, wielofunkcyjny system personalizacji wrażeń z jazdy, system infotainment z ekranem o przekątnej 32 cm z bezprzewodowym podłączeniem smartfonów z Apple CarPlay i Android Auto, cyfrowe wskaźniki, reflektory LED z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi Light Assist, podświetlane logo Volkswagena z przodu i z tyłu, tylne światła LED 3D, rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach, a także 17-calowe felgi aluminiowe. Do wyboru będą także lepiej wyposażone odmiany R-Line i Elegance (ta ostatnia będzie dostępna pod koniec listopada).
Standardowe systemy asystujące w Tayronie Life obejmują adaptacyjny tempomat ACC, funkcję hamowania przed nadjeżdżającym pojazdem podczas skręcania, system zmiany pasa ruchu Side Assist, system utrzymywania pasa ruchu Lane Assist, system automatycznego hamowania awaryjnego z monitorowaniem pieszych i rowerzystów Front Assist, Park Assist Plus, kamerę cofania, system rozpoznawania znaków drogowych. Elementem systemu zmiany pasa ruchu jest układ, który może uniemożliwić otwarcie jednych z drzwi, jeśli inny użytkownik drogi zbliża się od tyłu.
Volkswagen T-Rock R-Line 1.5 TSI 150 KM DSG7 – niekwestionowany lider
Tayron w wersjach Elegance i R-Line będzie wyposażony ponadto w fotele z funkcją masażu, a Elegance także w dźwiękoszczelne szyby. Z kolei wyróżnikiem Tayrona R-Line będzie adaptacyjne zawieszenie DCC Pro. To elementy spotykane do tej pory w samochodach wyższych segmentów.
Na liście opcji znajdą się m.in. adaptacyjne zawieszenie DCC Pro (standard w wersji R-Line), reflektory IQ.Light HD LED Matrix, system Travel Assist, asystent głosowy IDA, uchylny i przesuwany panoramiczny szyberdach, system audio Harman-Kardon ze wzmacniaczem o mocy 700 W oraz skórzana tapicerka z elektrycznie regulowanymi fotelami z funkcją masażu i wentylacji.
Początkowo do sprzedaży trafią auta z czterema silnikami: 1.5 eTSI o mocy 150 KM, 2.0 TDI o mocy 193 KM w wersji 4MOTION oraz hybrydowymi plug-in o mocy 204 i 272 KM, które – dzięki akumulatorowi o pojemności netto 19,7 kWh – będą w stanie pokonać 119 km wyłącznie na napędzie elektrycznym. Nieco później ofertę uzupełnią jednostki 2.0 TDI 150 KM oraz 2.0 TSI 204 i 265 KM. Odmiany z najmocniejszymi jednostkami: 2.0 TDI 193 KM, 2.0 TSI 204 i 265 KM będą wyposażone standardowo w napęd na cztery koła 4MOTION. Ważną ich zaletą, poza walorami trakcyjnymi, będzie możliwość holowania przyczepy o masie do 2400 lub 2500 kg (wyższa wartość dotyczy wersji 7-osobowej). Podobnie jak we wprowadzonych na rynek wcześniej Tiguanie i Passacie także Tayron będzie standardowo wyposażony w automatyczną skrzynię biegów DSG.
Cennik Tayrona otwiera odmiana Life z silnikiem 1.5 eTSI o mocy 150 KM. Za takie auto trzeba zapłacić 180 290 zł. Lepiej wyposażony Tayron Elegance 1.5 eTSI będzie kosztować 198 290 zł, a odmiana 1.5 eHybrid 272 KM z wyposażeniem R-Line to wydatek 231 390 zł.
W naszym kraju gama odmian wyposażeniowych będzie uzupełniona o dwie nowe: Life Plus i R-Line Plus. Są one nieznacznie droższe od wersji wyjściowych: odpowiednio o 800 i 1700 zł, a dzięki pakietom wyposażenia dodatkowego nabywca zyskuje korzyść w wysokości 19 890 zł w przypadku Tayrona Life Plus i 18 140 zł, jeśli zdecyduje się na wersję R-Line Plus. Tayron Life Plus jest wyposażony we wszystko, co odmiana Life, a ponadto w takie elementy jak: lakier metalizowany, 17-calowe aluminiowe felgi Venezia, pakiet stylistyczny (przyciemniane i dźwiękoszczelne szyby, srebrne relingi dachowe), reflektory LED Plus, pakiet Easy Open/Close (Park Assist Pro, alarm i bezkluczykowy dostęp). W pakiecie wyposażenia wersji R-Line Plus znalazły się: lakier metalizowany, 20-calowe felgi aluminiowe Leeds, panoramiczny szklany dach, pakiet Easy Open/Close (Park Assist Pro, alarm i bezkluczykowy dostęp).
Źródło: Volkswagen