Mitsubishi Motors prezentuje nowego Outlandera PHEV

Mitsubishi Motors Europe prezentuje w kolejnym etapie ofensywy produktowej firmy nowego Outlandera PHEV, opracowanego specjalnie dla Europy SUV-a segmentu D. Czwarta generacja flagowego modelu to hybryda plug-in nowej generacji o wyrafinowanej i dynamicznej stylistyce. Całkowicie zmodernizowany układ napędowy PHEV oferuje większy zasięg, doskonałe przyspieszenie dostępne natychmiastowo i lepszą kulturę pracy, co przekłada się na ciszę i komfort w kabinie.

Nowy Outlander PHEV wpisuje się w koncepcję produktu I-Fu-Do-Do, co w języku japońskim oznacza autentyczny i majestatyczny. Pojazd prezentuje wysoki stopień bezpieczeństwa i komfortu oraz nowe standardy jakości, by sprostać wymaganiom rynku europejskiego.

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV dostarcza zarówno wrażeń wysokiej dynamiki, jak i wyrafinowania, opracowanych specjalnie pod kątem europejskiego klienta. Przyjęto koncepcję projektową I-Fu-Do-Do, co w języku japońskim oznacza autentyczny i majestatyczny. Pojazd oferuje układ hybrydowy PHEV, zapewniający duży zasięg, imponujący design, wysoki stopień bezpieczeństwa i komfortu oraz nowe standardy jakości, aby sprostać wymaganiom rynku europejskiego.

Nowy Outlander PHEV został stworzony na silnym fundamencie międzynarodowego sukcesu modelu i reputacji poprzednich trzech generacji. Jego poprzednik w segmencie D-SUV-ów, będący pionierem formuły łączącej technologię PHEV z cechami SUV-a, trafił do 200 000 europejskich klientów od momentu wprowadzenia na rynek w 2013 roku, zyskując uznanie za doskonałą jakość i zdobywając liczne nagrody. Czwarta generacja Outlandera i druga odsłona pojazdu hybrydowego typu plug-in wkracza właśnie na rynek, aby rozwijać potencjał zbudowany przez poprzednika i zaoferować klientom w Europie nowe standardy i innowacje.

Mitsubishi Outlander PHEV jest pionierem formuły, łączącej technologię PHEV z cechami SUV-a. Obecnie flagowy SUV powraca na rynek europejski, aby zmienić perspektywę klientów i ugruntować swoją wyjątkową pozycję w segmencie” – powiedział Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe.Stworzony dla Europy model, jest przełomowym połączeniem imponującego wzornictwa i technologii hybrydowej nowej generacji. Znacznie większy zasięg w trybie elektrycznym, nadzwyczajna jakość wykonania, wpisująca się w omotenashi – cechujący Japończyków pietyzm w podejściu do szczegółów oraz gościnności, szeroka gama systemów wspomagania kierowcy, podnoszących wygodę prowadzenia – Nowy Outlander PHEV to kolejny etap w ofensywie produktowej firmy.

Mitsubishi Space Star – ulubione auto matek i seniorów tańsze do 6 tys. zł

Stylistyka modelu podkreśla jego śmiały i zadziorny charakter, emanujący duchem przygody i przyciągający wzrok wyrazistą estetyką. W przedniej partii Mitsubishi Outlandera PHEV zastosowano charakterystyczną koncepcję dynamicznej tarczy Mitsubishi ‘Dynamic Shield’. Sylwetka pojazdu oglądana z boku zwraca uwagę stabilnością i mocną, poziomą linią nadwozia o muskularnych kształtach. W projekcie tyłu formuła wymodelowanego sześciokąta wyraża potęgę, a tylne światła podkreślają stabilność i szerokość samochodu.

Wnętrze charakteryzuje się wysoką jakością japońskiego kunsztu rzemieślniczego, kojarzonego ze skrupulatnością i dbałością o detale. Duży nacisk położono na dobór materiałów i kolorów, aby zapewnić wysoką jakość, ciszę i poczucie przestronności.

Astara wprowadza nowe Mitsubishi ASX na polski rynek i publikuje ceny

Efektem współpracy między Mitsubishi Motors i Yamaha, jest stworzony w oparciu o wspólny cel i filozofię tych firm najnowocześniejszy system audio, zapewniający pasażerom nowego Outlandera PHEV realistyczne brzmienie.

Pod maską nowego Mitsubishi Outlandera PHEV kryje się nowa odsłona elektryfikacji – następna generacja będącego liderem w swojej klasie hybrydowego układu napędowego typu plug-in, który jest w stanie uzyskać jeszcze większy zasięg całkowity oraz zasięg w trybie bezemisyjnym. Większa oszczędność w realnej eksploatacji łączy się z walorami użytkowymi zespołu napędowego, który pozwala na płynne przyspieszanie, przy zachowaniu dynamiki i ciszy podczas jazdy.

Do najważniejszych zalet SUV-a segmentu D należy dodać całą gamę najbardziej zaawansowanych systemów bezpieczeństwa biernego i czynnego, w tym korzystającej z nowych rozwiązań konstrukcji nadwozia, innowacyjnych systemów wspomagania kierowcy, elektroniki pokładowej, odpowiedzialnej za nieustanne informowanie kierowcy, skomunikowanie i monitorowanie pojazdu.

Wartość oferty poparto pięcioletnią gwarancją producenta, której oczekują klienci Mitsubishi i która staje się jednym z głównych walorów samochodów tej marki. Zobowiązanie serwisowe oznacza pięcioletnią gwarancję do 100 000 km, która zapewnia klientom bezstresową eksploatację i wyróżnia nowego Outlandera PHEV na tle konkurentów, jednocześnie podkreślając determinację marki w dostarczaniu pojazdów, które wyróżniają się na bardzo trudnym europejskim rynku.

Produkcja nowego Mitsubishi Outlandera rozpocznie się pod koniec 2024 roku w fabryce Okazaki, po niedawnym wprowadzeniu na rynek nowych modeli ASX i COLT.

Stylistyka

Nadwozie nowego Outlandera PHEV, zaprojektowane z myślą o duchu przygody, emanuje pewnością siebie i łączy nowy styl z ukłonem w stronę tradycyjnego wzornictwa Mitsubishi i klasycznego SUV-a Pajero. Część przednia D-SUV-a prezentuje się śmiało i wyraziście, a koncepcja Dynamic Shield nadaje mu estetyczny styl, podkreślający zarówno wysokie osiągi, jak i ochronę.

Sylwetka pojazdu cechuje się stabilnością dzięki mocnej linii przewężenia, natomiast spojrzeniem w przyszłość jest oświetlenie przednie z zaawansowanymi adaptacyjnymi reflektorami diodowymi. Wyższe światła przednie zwracają uwagę drapieżnym kształtem i podnoszą rozpoznawalność modelu na ulicy. Niższe reflektory, korzystające nawet z 12 pojedynczych diod, zmieniających konfigurację i snop światła zależności od tego, co znajduje się na drodze, gwarantują jaśniejsze oświetlenie dalszych obiektów bez oślepiania pojazdów nadjeżdżających z przeciwka. Sekwencyjne kierunkowskazy z 21 diodami LED dodają pojazdowi dynamicznego wyglądu, a jednocześnie poprawiają jego widoczność dla innych użytkowników drogi.

Projekt nowego Outlandera PHEV oglądany z boku ujawnia mocną poziomą linię nadwozia z muskularnymi przetłoczeniami błotników i wyróżniającym się tylnym słupkiem typu Jet Tail Fin. Jest to element, który dynamizuje sylwetkę i sprawia, że linia dachu wydaje się unosić w powietrzu.

Powierzchnie nadwozia nowego Outlandera PHEV sprawiają wrażenie rzeźbionych z jednego bloku metalu, z zamysłem podkreślenia jego trwałości. Felgi aluminiowe, zarówno w wersji 18-calowej, jak i 20-calowej, dodają nadwoziu elegancji i atrakcyjności. W projekcie tyłu SUV-a segmentu D koncepcja horyzontalnego sześciokątnego podkreśla niesamowitą stabilność, wysokie osiągi i wzbudza zaufanie do samochodu.

Podobnie jak w przypadku koncepcji stylistycznej przodu, projektując tył sięgnięto do tradycji marki. Wyprofilowany motyw sześciokąta emanuje poczuciem siły i nawiązuje do tylnej klapy legendarnego Pajero, pojazdu wpisanego na listę samochodów historycznych Japan Automotive Hall of Fame.

Tylne światła zainspirowała koncepcja Grand Horizon – wykorzystano kształt przypominający literę „T”, dzięki czemu projekt zyskał na stabilności. Oświetlenie LED, harmonizujące z horyzontalną linią wskazującą kierunek, do którego zmierza pojazd, podkreśla szerokość całej sylwetki.

Kolejne stopnie gamy wersji wyposażenia – Inform, Invite, Intense i Instyle – uzupełniają i wzmacnia styl i charakter D-SUV-a, a szeroka oferta akcesoriów dodaje mu nowych walorów i indywidualnych wyróżników. Nowy Outlander PHEV jest dostępny w 12 wariantach barwnych – pięciu dwukolorowych i siedmiu jednokolorowych – dzięki czemu może jeszcze lepiej wyrażać indywidualne upodobania klienta. Nowy metaliczny kolor Moonstone Grey wprowadza ostrą niebieską poświatę w jednolitej szarości, wykorzystując zjawisko interferencji światła niebieskiego z odbitym światłem aluminium. Uzyskana barwa zmieniła się z dwóch w trzy warstwy, co dało efekt kolorystyczny podobny do refleksu światła diamentu.

Wnętrze nowego Outlandera PHEV odzwierciedla japońskie omotenashi – dbałość o szczegóły i o wysoką kulturę gościnności. Kabina jest definiowana przez cechy charakterystyczne Mitsubishi, co przekłada się na wyjątkowe wrażenia płynące z doskonałej funkcjonalności, widoczności i wygody. Udoskonalona koncepcja wnętrza wpłynęła na zwiększenie jego wymiarów i poprawę parametrów NVH (Noise, Vibration and Harshness), dzięki czemu kabina jest większa, bardziej przestronna i komfortowa, a jednocześnie cichsza i w mniejszym stopniu przenoszone są do wnętrza wibracje.

Z perspektywy przednich siedzeń można zauważyć poziomą oś podziału. Przebiega ona przez środek kierownicy, cyfrowy zestaw wskaźników nad nią, pod pływającym wyświetlaczem informacyjno-rozrywkowym, dalej po stronie pasażera, wykreślając obszerną, bogatą przestrzeń.

W punktach wnętrza nowego Outlandera PHEV, mających najczęstszy kontakt z dłońmi kierowcy, takich jak: kierownica, dźwignia zmiany biegów, pokrętła, przełączniki i sterowniki szyb, zadbano aby ich niezawodność i dopracowane wrażenia dotykowe wzbudzały zaufanie zarówno do ich działania, jak i do pojazdu. Cyfrowe elementy wnętrza, w tym zestaw instrumentów, wyświetlacz przezierny HUD i system informacyjno-rozrywkowy, zostały stworzone tak, aby były atrakcyjne wizualnie i działały intuicyjnie.

Jednym z elementów wnętrza, który jest w ciągłym użyciu, ale rzadko się o nim wspomina, jest lusterko wsteczne. Nowy Outlander PHEV wykorzystuje zaawansowane cyfrowe lusterko wsteczne bez ramki, dopasowane do charakteru kabiny i poprawiające widoczność. W sytuacjach, kiedy kontrolowanie w lusterku przestrzeni za pojazdem jest utrudnione ze względu na zasłaniających widok pasażerów, bagaż lub warunki otoczenia, funkcja obrazu z tylnej kamery zwiększa widoczność i bezpieczeństwo jazdy.

W dopracowanym, luksusowym wnętrzu wykorzystano nowe rozwiązania konstrukcyjne foteli, które podnoszą ich wygodę i funkcjonalność; ogrzewanie i wentylacja, funkcja masażu i lepsze podparcie boczne mają wpływ na komfort podróżowania. Nowy Outlander PHEV korzysta z wielu materiałów wykończeniowych w różnych kolorach, ozdobionych wysokiej jakości przeszyciami, dopasowanymi do wzorów tapicerki i przeszyć na desce rozdzielczej i drzwiach. Dysponuje przemyślanymi schowkami, zaprojektowanymi z myślą o wygodzie oraz subtelnym oświetleniem w drzwiach.

Również pasażerowie drugiego rzędu foteli nowego Outlandera PHEV korzystają z bezprecedensowego komfortu podróżowania. Mają dostęp do paneli sterujących ogrzewania, a wysokość oparcia kanapy została zwiększona, co zapobiega zmęczeniu i sprzyja relaksowaniu się podczas podróży. Panoramiczny, otwierany dach pozwala wręcz zalać światłem wnętrze nowego Outlandera PHEV. Panel o długości 928 mm i szerokości 702 mm sprawia, że wnętrze wydaje się otwarte i przestronne.

Cechy SUV-a segmentu D to komfort, wszechstronność i praktyczność; kanapa tylna dzielona w proporcjach 40:20:40 zapewnia większą elastyczność kształtowania przestrzeni – dopuszcza zmiany ustawienia w zależności od rozmiarów bagażu. Poprawiony dostęp do przedziału bagażowego i zwiększona przestrzeń wewnętrzna ułatwiają załadunek i rozładunek w najróżniejszych codziennych scenariuszach, a dzięki 495 litrom przestrzeni bagażowej uzyskano znacznie więcej miejsca na niezbędny ekwipunek. Jeśli wymagana jest większa przestrzeń bagażowa, pochylenie tylnych siedzeń (za pomocą łatwej w obsłudze dźwigni składania) zwiększa objętość do 1422 litrów.

Układ napędowy

Nowy Outlander PHEV został kompleksowo zmodernizowany, dzięki czemu stanowi doskonałą ofertę dla przyszłych użytkowników. Kluczowym elementem modernizacji jest odmieniony układ napędowy PHEV, dysponujący większym zasięgiem, pozwalający na błyskawiczne przyspieszanie, jakiego oczekuje się od pojazdów elektrycznych, a także lepiej dopracowany, co przekłada się na ciszę w kabinie.

Układ łączy wydajny czterocylindrowy silnik benzynowy, dwa silniki elektryczne o dużej mocy, zasilane przez większy akumulator litowo-jonowy, przenosząc moc na koła za pośrednictwem przekładni z funkcją elektronicznie sterowanej zmiany biegów, co skutkuje większą o około 40% mocą w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. Akumulator trakcyjny ma teraz pojemność 22,7 kWh, nowy model może więc uzyskać większy zasięg w trybie w pełni elektrycznym, pokonując dłuższe odcinki pomiędzy trybami korzystającymi z silnika spalinowego. Według oficjalnych danych procedury testowej WLTP, zasięg w trybie w pełni elektrycznym sięga 86 km.

Przedni silnik elektryczny generuje moc 85 kW (116 KM) i moment obrotowy 255 Nm. Silnik tylny osiąga 100 kW (136 KM) i 195 Nm, mieści się jednak w mniejszym korpusie dzięki zintegrowanej jednostce sterującej, co ułatwiło rozmieszczenie całego zespołu napędowego.

Znacznie lepsze są także wyniki wydajności SUV-a segmentu D. Większy akumulator jest teraz w stanie dostarczać ciągłą moc wyjściową o 108% wyższą niż poprzednia generacja, ze względu na zmniejszoną rezystancję wewnętrzną akumulatora. Zmodyfikowany układ chłodzenia płynem pozwala uwolnić pełny potencjał zespołu napędowego, pełną moc przy ruszaniu i cichą pracę bez względu na warunki.

Nowy Outlander PHEV korzysta również z systemu pompy ciepła, który zmniejsza zużycie energii nawet podczas korzystania z klimatyzacji i przyczynia się do wydłużenia zasięgu elektrycznego w niskich temperaturach.

Podstawowe parametry silnika spalinowego pozostają podobne do tych, które można znaleźć w danych jednostki poprzedniej generacji – pojemność 2360 cm3, 16-zaworowy silnik DOHC – jednak zespół projektowy wprowadził recyrkulację spalin, poszerzone kanały chłodzenia i zintegrowany kolektor wydechowy, aby podnieść oszczędność paliwa i osiągi. Jednostka spalinowa dysponująca mocą 100 kW (136 KM) i 203 Nm momentu obrotowego harmonijnie współpracuje z elektrycznymi komponentami, co pozwala uzyskać odczucie niezakłóconej dynamiki, przy sumarycznej mocy całego układu 302 KM (225 kW), a zwiększenie pojemności zbiornika paliwa do 53 litrów podniosło całkowity potencjalny zasięg, podczas jazdy wykorzystującej oba tryby – elektryczny i hybrydowy. Wyniki uzyskane w oficjalnym cyklu testowym: zużycie paliwa 0,8 litra/100 km, emisja CO2 18 g/km przy kołach 18” oraz 19 g/km przy kołach 20” i całkowity zasięg 844 km (dane wstępne).

Źródło: Mitsubishi