Jeep® z dumą informuje o znaczącym osiągnięciu w produkcji modelu Avenger – z linii montażowej zakładu w Tychach zjechał jego 100-tysięczny egzemplarz. Tym wyjątkowym pojazdem jest model z napędem e-Hybrid, potwierdzający zaangażowanie marki Jeep w innowacje i zrównoważony rozwój.
Wyróżniony tytułem Europejskiego Samochodu Roku 2023, Jeep Avenger osiągnął niezwykłe uznanie
i popularność. Wyznaczając nowe standardy w segmencie B-SUV, Avenger łączy zaawansowaną technologię z kultowym designem marki Jeep, oferując niezrównane wrażenia z jazdy.
Tomasz Gębka – dyrektor fabryki w Tychach skomentował: „Jesteśmy częścią zespołu Stellantis, który połączył siły, aby stworzyć i produkować Jeepa Avengera – znakomity samochód zapewniający swoim pasażerom przyjemność z jazdy. Z satysfakcją obserwujemy sukcesy jakie osiąga, zdobywając liczne nagrody: tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2023, Najlepszego Rodzinnego SUV-a 2023 roku i Autobest Best Buy, wymieniając tylko niektóre wyróżnienia, jakimi doceniono ten nieprzeciętny model. To powody do dumy, ale też wysoko postawiona poprzeczka w zakresie szeroko rozumianej jakości. W osiągnięciu jej najwyższego poziomu nieocenione jest nasze bogate doświadczenie produkcyjne, które daje nam pewność, że każdy Avenger, który opuszcza tyską fabrykę spełnia oczekiwania naszych klientów, których liczba w całej Europie przekroczyła już 100 000”.
Jeep Wagoneer S 2024 – pierwszy globalny SUV z napędem elektrycznym
Jeep Avenger nieustannie na nowo wyznacza standardy w niezwykle konkurencyjnym segmencie B-SUV. Wraz z wprowadzeniem jego nowej wersji e-Hybrid i nadchodzącą premierą modelu 4xe, Jeep podkreśla centralne znaczenie klienta i zgodnie z filozofią „wolności wyboru” oferuje szeroką gamę silników, skrzyń biegów, a wkrótce także możliwość napędu na cztery koła.
Jeep Renegade – świętujemy 10. rocznicę powstania modelu
Zgodnie z tą filozofią Jeep wprowadził nowego Avengera e-Hybrid, zaprojektowanego z myślą o umożliwieniu klientom płynnego przejścia na napęd w 100% elektryczny. Wyposażony w zaawansowaną technologię 48V Hybrid, Avenger e-Hybrid zapewnia niemal takie same doświadczenia, jak w przypadku pełnej hybrydy.
Układ napędowy obejmuje silnik spalinowy o mocy 100 KM połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW, który jest zintegrowany z dwusprzęgłową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów i 48-woltowym rozrusznikiem paskowym, co umożliwia płynne przejście na napęd elektryczny i tym samym dalszą redukcję emisji CO2.
Klienci w Polsce mogą obecnie zamawiać model Avenger Freedom Edition z pakietami korzyści w cenie standardowego pojazdu. Bazując na wersji Altitude, jest on wyposażony w pakiet zaawansowanych aktywnych systemów wspomagania kierowcy ADAS, zawarty w cenie auta wynoszącej od 113 400 zł. Z kolei edycja specjalna Avenger Freedom Edition bazująca na wersji Summit jest wyposażona w pakiet INFOTAINMENT. Ta wersja kosztuje od 126 700 zł.
Jeep Avenger cieszy się niezwykłą popularnością i uznaniem, a jego sukces na rynkach europejskich potwierdza 100 000 zamówień złożonych przez klientów. Teraz Jeep Avenger rusza na podbój rynków poza Europą – Australii, Japonii, Korei Południowej, Izraela, Turcji i Maroka. Ekspansja ta podkreśla nieustanne zaangażowanie marki Jeep w oferowanie innowacji i spełnianie oczekiwań kierowców na całym świecie.
Avenger powstaje w fabryce samochodów osobowych Stellantis w Tychach, posiadającej wieloletnie doświadczenie w produkcji zapewniającej najwyższą jakość i niezawodność. Tyski zakład nieustannie rozwija się dzięki inwestycjom, które dostosowują go do zmian i wyzwań branży motoryzacyjnej. Modernizacje technologiczne linii produkcyjnych przystosowujące je do produkcji samochodów nisko- i zeroemisyjnych zapewniły zakładowi ważną rolę w planie strategicznym Stellantis Dare Forward 2030, zakładającym osiągnięcie pełnej neutralności węglowej do 2038 roku. Wkład tyskiej fabryki w realizację tej ambitnej strategii zakłada nie tylko produkcję samochodów w pełni elektrycznych i hybrydowych, ale także realizację znaczących inwestycji, mających na celu zmniejszenie zużycia energii i ograniczenie emisji CO2. Docelowo umożliwi to kompletną transformację energetyczną zakładu, w kierunku zapewnienia jego pełnej niezależności w produkcji w całości „zielonego” ciepła na potrzeby procesów produkcyjnych.
Źródło: Jeep