Nowa Kia Sorento z trzema układami napędowymi do wyboru już dostępna od 245,9 tys. zł

Do wersji z silnikiem Diesla dołączają dwie nowe wersje napędowe – hybrydowa o mocy 215 KM i hybrydowa typu plug-in o mocy 253 KM Z nowymi układami napędowymi Kia Sorento również jest oferowana jako 7-miejscowa w wersjach L i XL oraz jako 6- lub 7-miejscowa Prestige Line, która – niezależnie od liczby miejsc – jest oferowana w takiej samej cenie

Niezależnie od układu napędowego, wyposażenie poszczególnych wersji nowej Kia Sorento – L, XL i Prestige Line – jest analogiczne. Jedyna różnica polega na rozmiarze obręczy kół z lekkich stopów, które w odmianach hybrydowych – HEV i PHEV – standardowo mają średnicę 19 cali w każdej wersji wyposażenia. Seryjne wyposażenie najbogatszej wersji Prestige Line obejmuje boczne poduszki powietrzne w drugim rzędzie (dopłata 1 000 zł), elektrycznie regulowaną kolumnę kierownicy z pamięcią ustawienia (2 000 zł), boczne czujniki parkowania (1 000 zł), przednie fotele z funkcją relaksu (4 000 zł), fotel kierowcy z masażem oraz regulowanym podparciem bocznym (2 000 zł), czytnik linii papilarnych (1 000 zł) oraz cyfrowy kluczyk (1 000 zł).

Kia EV9 – z tytułem Światowego Samochodu Roku 2024

Nowa Kia Sorento w wersji hybrydowej (HEV) jest dostępna z napędem na przednie lub na cztery koła. Pierwsza z nich kosztuje 223 400 zł, druga jest o 9 tys. zł droższa. Odmiana hybrydowa typu plug-in seryjnie ma napęd na cztery koła. Jej ceny zaczynają się od 245 900 zł. W wersjach L i XL nowa Kia Sorento jest dostępna jako 7-miejscowa. Topowa odmiana Prestige Line jest oferowana, do wyboru, jako 6- lub 7-osobowa, które kosztują tyle samo niezależnie od liczby miejsc – 270 900 zł w wersji z napędem na przednie koła i 279 900 zł z napędem na cztery koła. Kia Sorento PHEV Prestige Line została wyceniona na 293 400 zł.


Jednocześnie oszczędna i dynamiczna jazda dzięki hybrydowym zespołom napędowym

Zarówno w wypadku wersji HEV, jak i PHEV podstawę hybrydowego zespołu napędowego stanowi benzynowy, 1,6-litrowy turbodoładowany silnik o maksymalnej mocy 160 KM, który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 265 Nm. Łączna maksymalna moc wersji HEV wynosi 215 KM, a odmiany hybrydowej plug-in – 253 KM. W obydwu wersjach łączny maksymalny moment obrotowy ma wartość 367 Nm. Hybrydowa Kia Sorento jest również wyposażona w silnik elektryczny o maksymalnej mocy 61 KM, który jest zasilany z litowo-jonowego akumulatora mogącego zmagazynować 1,49 kWh energii elektrycznej. Silnik elektryczny wersji hybrydowej typu plug-in osiąga maksymalną moc 91 KM, akumulator może zmagazynować 13,8 kWh energii elektrycznej. Zasięg w mieście wersji PHEV na napędzie elektrycznym wynosi do 65 km. Maksymalna prędkość w trybie elektrycznym wynosi aż 140 km/h, co oznacza, że z elektrycznego napędu można korzystać również podczas jazdy drogą ekspresową, a nawet autostradą.

Nowy, jeszcze bardziej dynamiczny wygląd podkreśla cechy SUV-a

Z przodu nowa Kia Sorento wyróżnia się nową i mocniej wyprofilowaną pokrywą silnika oraz pionowymi reflektorami w stylistyce „Vertical Cubes” i nowymi światłami do jazdy dziennej. Nowy jest również wzór osłony chłodnicy z trójwymiarową siatką. Logo marki Kia jest teraz umieszczone na pokrywie silnika. Zaawansowany technologicznie wygląd przedniej części nadwozia uzupełniają sekwencyjne kierunkowskazy. Przeprojektowana dolna część zderzaka, przeprojektowane światła przeciwmgielne i pionowe wloty powietrza podkreślają masywność SUV-a po kuracji odmładzającej. W sylwetce nowego Sorento z wyraźnie zaznaczonymi nadkolami dominują nowe obręcze kół z lekkich stopów, które we wszystkich wersjach wyposażenia mają średnicę 19 cali i opony w rozmiarze 235/55. Tył auta charakteryzuje się odświeżonym designem świateł z ukośnie ustawionymi diodami LED.

Kia Slovakia wyprodukowała już 5-milionowy samochód

Pionowy kształt tylnych świateł, utworzony przez połączenie dwóch wąskich kloszy, podkreśla spójność stylistyczną z przednią częścią nadwozia. Podłużne trzecie światło hamowania, zamontowane wysoko na spojlerze pokrywy bagażnika, podkreśla technologiczny wygląd tylnej części nadwozia, a zmodernizowany zderzak nadaje jej jeszcze bardziej solidnego wyglądu. Lakierowana część zderzaka w połączeniu z jego czarnym poszyciem podkreślają wygląd solidnego SUV-a. Nowa Kia Sorento jest dostępna w Polsce w 10 kolorach nadwozia, w tym w trzech nowych – Volcanic Sand, Interstellar Gray (znanym z EV6) i Cityscape Green (znanym z Niro). Kolory Clear White, Snow White Pearl, Aurora Black Pearl, Silky Silver, Gravity Blue, Steel Gray i Mineral Blue były oferowane już wcześniej.

Funkcjonalne wnętrze zapewnia maksymalny komfort

Poziome linie tablicy rozdzielczej, które optycznie poszerzają i tak bardzo szerokie wnętrze, dodatkowo poszerza również cienki diodowy pas nastrojowego oświetlenia, który rozciąga się między dyskretnie wkomponowanymi horyzontalnymi wlotami powietrza do kabiny. Nastrojowe oświetlenie jest dostępne w 64 kolorach i jest widoczne nie tylko na desce rozdzielczej, ale również na pokrętle do zmiany trybów pracy przekładni Shift by Wire i na elementach dekoracyjnych przednich drzwi. Zakrzywiony wyświetlacz, który w wersjach XL i Prestige Line obejmuje 12,3-calowe cyfrowe wskaźniki i także 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, podkreśla nowoczesny i technologiczny charakter wnętrza nowej Kia Sorento. Odświeżony flagowy SUV jest również wyposażony w najnowocześniejsze udogodnienia, jak przednie fotele relaksacyjne. Elektrycznie regulowane, wentylowane i podgrzewane przednie fotele, a także podgrzewane zewnętrzne siedzenia w drugim rzędzie wraz z podgrzewaną kierownicą zapewniają maksymalny komfort podróżowania niezależnie od temperatury na zewnątrz auta. Seryjna tapicerka ma kolor szaro-zielony i jest wykonana z połączenia ekologicznej skóry i materiału, który uzyskano z butelek PET po recyklingu. Ponadto, są dostępne dwie tapicerki do wyboru – czarna skórzana oraz czarna ze skóry Nappa z nowym wzorem pikowania.


Ergonomiczna obsługa gwarantuje bezproblemową jazdę

Nowa Kia Sorento jest wyposażona w najnowocześniejsze technologie, które zwiększają bezpieczeństwo jazdy i komfort obsługi. We wnętrzu znajdują się dwa zintegrowane ekrany – 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego z nawigacją oraz 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników w wersjach XL i Prestige Line lub elektroniczny zestaw wskaźników z 4,2-calowym kolorowym wyświetlaczem komputera pokładowego w wersji L. Całość przykrywa jednolita tafla szkła. 10-calowy wyświetlacz przezierny, który należy do wyposażenia seryjnego wersji Prestige Line, umożliwia kierowcy śledzenie podstawowych informacji o samochodzie, ruchu drogowym czy multimediach bez odrywania wzroku od drogi. Cyfrowe lusterko wsteczne, za 3000 zł oferowane do wersji Prestige Line, może służyć jako zwykłe lusterko lub jako wyświetlacz obrazu z dodatkowej kamery umieszczonej pod spoilerem. Dzięki temu kierowca widzi, co dzieje się za autem nawet wtedy, gdy widoczność przez tylną szybę jest ograniczona. O optyczną jasność i przestronność kabiny dba opcjonalny panoramiczny szklany dach sterowany elektrycznie z elektrycznie regulowaną roletą oferowany w cenie 8000 zł w wersjach XL i Prestige Line.

 

System multimedialny, który obsługuje się za pomocą ekranu dotykowego, jest wyposażony w nawigację online, rozpoznawanie głosu i łączność Bluetooth. System zaprojektowano tak, aby Kia mogła bezprzewodowo przesyłać aktualizacje oprogramowania i map do samochodu, co eliminuje konieczność wizyt w serwisie w tym zakresie. Automatyczna dwustrefowa klimatyzacja należy do wyposażenia seryjnego.

W topowej wersji wyposażenia Prestige Line nowe Sorento jest wyposażone w czytnik linii papilarnych. Dzięki temu kierowca może łatwo połączyć profil użytkownika i uruchomić silnik. Ponadto, nowa Kia Sorento jest wyposażona w bezprzewodową ładowarkę do telefonu, sześć portów ładowania USB-C (po dwa w każdym rzędzie siedzeń) i wysokiej klasy system dźwiękowy renomowanej firmy Bose z 12 głośnikami. Nowa funkcja cyfrowego kluczyka umożliwia używanie kompatybilnego smartfona lub smartwatcha nie tylko do odblokowania drzwi, ale również do uruchomienia silnika.

Ulepszone systemy asystujące

Nowością w nowym Sorento jest system Highway Drive Assist 2.0 z asystentem zmiany pasa ruchu i Surround View Monitor (SVM) z funkcją widoku 3D na zestawie cyfrowych wskaźników. Ulepszono także asystenta zapobiegania kolizjom czołowym, który teraz chroni podróżujących nową Kia Sorento również podczas skręcanie w lewo na skrzyżowaniu i przejeżdżania przez skrzyżowanie oraz obejmuje asystenta omijania przeszkód i funkcję zmiany pasa ruchu. Nowe Sorento seryjnie jest wyposażone w aktywny tempomat (SCC), w asystenta unikania kolizji z samochodami w martwym polu widzenia lusterek zewnętrznych (BCA), w asystenta unikania kolizji z pojazdami podczas cofania (RCCA), w asystenta bezpiecznego wysiadania (SEA), w monitor martwego pola (BVM) oraz w zdalny asystent parkowania (RSPA) i asystent parkowania tyłem (PCA-R). Dodatkowa nowa funkcja – Tailgate Auto Closing – zapewnia jeszcze większą wygodę, dzięki automatycznemu zamykaniu bagażnika, gdy kierowca opuści obszar za samochodem. Nowa Kia Sorento jest wyposażona w maksymalnie dziewięć poduszek powietrznych – dwie przednie, dwie boczne montowane w przednich siedzeniach, boczne kurtyny powietrzne z czujnikiem dachowania, przednią centralną oraz boczne dla pasażerów w drugim rzędzie.

Nową Kia Sorento w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu plug-in już można zamawiać. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów w Polsce już w drugiej połowie lipca. Samochód jest standardowo objęty gwarancją na 7 lat lub na 150 000 km.

Źródło: KIA