Nowy Ford Kuga jest już dostępny do zamawiania w Polsce. Oferta obejmuje szereg nowości względem poprzednika, w tym nowe technologie, bardziej wydajne układy napędowe czy zupełnie nowe lakiery.
Samochód przeszedł szereg zmian stylistycznych, które czynią go jeszcze bardziej atrakcyjnym. W oczy najbardziej rzuca się nowy grill, a także nowy kształt przedniego zderzaka. SUV otrzymał także nowe przednie reflektory Full LED, nowy układ świateł w tylnych lampach czy nową klamkę pokrywy bagażnika. Wraz z wprowadzeniem nowego modelu, dostępne są także nowe lakiery nadwozia oraz nowe wzory kół. Stylistyka samochodu całościowo stała się bardziej dynamiczna z wyrazistymi, agresywnie narysowanymi liniami.
Wnętrze także przeszło ewolucję, stając się nowoczesne do granic możliwości i odpowiadające potrzebom współczesnych użytkowników. W porównaniu do wersji samochodu sprzed liftingu pojawił się w nim szereg istotnych zmian. To przede wszystkim centralny wyświetlacz o przekątnej 13,2”, który oferuje system SYNC 4 z bezprzewodową łącznością zarówno z Apple CarPlay, jak i Android Auto. Nowy jest także konfigurowalny wyświetlacz cyfrowych zegarów o przekątnej 12,3”, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów czy modem 5G.
Ford Kuga – wersje wyposażenia
Polska oferta modelu będzie obejmować pięć zróżnicowanych stylistycznie wersji wyposażenia: Titanium, ST-Line/ST-Line X oraz Active/Active X.
Już w podstawowej wersji Titanium każda Kuga będzie doskonale wyposażona w standardzie. W porównaniu z poprzednią wersją do standardu dodano bowiem kamerę cofania, relingi dachowe, bezkluczykowy dostęp Ford KeyFree i przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Poza tym Kuga Titanium w standardzie zawiera m.in. 17-calowe koła aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania, inteligentny ogranicznik prędkości czy reflektory Full LED. Jest też kompletna gama systemów bezpieczeństwa, zawierająca m.in. działający w oparciu o informacje z kamery przedniej system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami Pre-Collision Assist, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu z funkcją wykrywania krawędzi jezdni Lane Keeping System, system monitorowania koncentracji kierowcy Driver Alert czy system rozpoznawania znaków prędkości.
Jak Ford stał się liderem w technologii oświetlenia zewnętrznego aut
Wersje ST-Line i ST-Line X prezentują sportowy charakter samochodu. W standardzie znajduje się bowiem sportowe zawieszenie, dwie końcówki układu wydechowego w stylizacji sportowej, 18-calowe koła aluminiowe, zderzak i górna krata wlotu powietrza w stylizacji ST-Line czy emblematy ST-Line. Dodatkowo ST-Line X wyposażono w duży tylny spojler i zaciski lakierowane na czerwono.
Ford – pick-upy serii F niepokonane od 47 lat w rankingu najchętniej kupowanych ciężarówek w Ameryce
Nowy Ford Kuga dostępna jest także w zupełnie nowych wersjach wyposażenia Active oraz Active X. Jak sama nazwa wskazuje, poza codzienną eksploatacją, są one przeznaczone na wyprawy na łono natury. Potwierdza to zawieszenie o zwiększonym prześwicie (przód +10 mm/tył +5 mm), listwy ochronne wokół nadkoli, dokładka przedniego i tylnego zderzaka czy dodatkowy tryb jazdy „Głęboki śnieg/piasek”. W standardzie znajdują się także m.in. czarne relingi bagażnika dachowego, przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Active X dodatkowo zawiera dach lakierowany na czarno oraz czarne obudowy lusterek.
Obie dostępne wersje X (ST-Line X oraz Active X) poza wymienionymi wyżej dodatkowymi elementami zawierają także szereg ulepszeń wyposażenia. Obejmują one m.in. system audio premium B&O (wzmacniacz, cyfrowy procesor dźwięku, 9 glośników i subwoofer), fotele ergonomiczne z elektryczną regulacją i funkcją pamięci położenia, częściowo skórzaną tapicerkę, otwierane elektrycznie i bezdotykowo drzwi bagażnika czy aluminiowe nakładki na pedały. Ulepszono także pakiet systemów asystenckich o Pakiet Driver Assistance: działający w oparciu o informacje z kamery przedniej i radaru system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami Pre-Collision Assist, adaptacyjny tempomat Adaptive Cruise Control, system kamer 360 stopni, system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją zapobiegania kolizji z pojazdem w martwym polu widzenia Blind Spot Assist, system wspomagający parkowanie równoległe i prostopadłe oraz wyjazd z równoległego miejsca parkingowego Active Park Assist oraz aktywne zabezpieczenie krawędzi drzwi Door Edge Protector.
Maksymalnie uproszczona specyfikacja powoduje, że opcjonalnie dostępne są trzy pakiety – Pakiet Winter (podgrzewane przednie fotele, przednia szyba, kierownica oraz tylna kanapa), Pakiet Driver Assistance (omówiony wyżej i dostępny w standardzie w wersjach X) oraz Pakiet Technology (reflektory Dynamic Matrix Led, wyświetlacz przezierny oraz alarm). Opcjonalnie dostępny jest także dach panoramiczny oraz szereg akcesoriów do samochodu.
Wyjątkowe kolory i lepsza dynamika
Nowy Ford Kuga jest dostępna łącznie w sześciu wyjątkowych kolorach – Frozen White oraz metalizowanych: Agate Black, Solar Silver, Lucid Red, Desert Island Blue, dostępny bez dopłaty Bursting Green. Dwa ostatnie są nowością w ofercie SUV-a Forda. Model oferuje łącznie osiem wzorów obręczy kół, z których pięć jest zupełnie nowych. Samochód opcjonalnie można wyposażyć w 19- i 20-calowe koła.
SUV jest dostępny w trzech rodzajach układów napędowych. Bazową konfiguracją jest 1.5 EcoBoost 150 KM z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów. Zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła dostępna jest pełna hybryda 2.5 FHEV, zawsze sparowana z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów eCVT. W wersji FWD jej moc maksymalna wynosi 180 KM, a AWD – 183 KM. Szczytem oferty jest Kuga w wersji hybrydowej plug-in. 2.5 PHEV oferuje moc maksymalną 243 KM, będąc dostępną z automatem eCVT i napędem na przednie koła.
Nowe układy napędowe dysponują lepszą dynamiką niż wersja sprzed liftingu – przyspieszenie 0-100 km/h Kugi 2.5 FHEV 183 KM wynosi bowiem 8.3 sekundy (obecna Kuga 9.5 s), a Kugi 2.5 PHEV 7.3 s (obecna Kuga 9.2 s). Nowy Ford Kuga może pochwalić się także wiodącą w segmencie C-SUV zdolnością holowniczą, która w wersjach PHEV i FHEV AWD wynosi 2100 kg. Dodatkowo, samochód oferuje nowe, inteligentne funkcje dotyczące ładowania: listę kontrolną podłączania przyczepy oraz nawigację z funkcją Trailer Tow, która zaproponuje najlepszy wariant trasy podczas holowania przyczepy.
Ceny nowego Forda Kugi rozpoczynają się od 162 010 zł brutto za 1.5 EcoBoost 150 KM M6 w wersji wyposażenia Titanium. Pełna hybryda FWD kosztuje od 189 090 zł, AWD od 198 090 zł, podczas gdy cennik hybrydy plug-in startuje od 206 690 zł. Za wersję ST-Line i Active dopłata wynosi 7 600 zł, a ST-Line X oraz Active X kolejne 15 200 zł. Cena detaliczna niezmiennie obejmuje pakiet dodatkowych korzyści: 4 lata dodatkowej ochrony pogwarancyjnej Ford Protect z gwarancją i serwisem w cenie. Pełna oferta modelu znajduje się już w serwisie ford.pl.
Źródło: Ford