Po oficjalnej prezentacji Nowego Fiata 600e, która odbyła się 4 lipca w Lingotto, marka FIAT zapowiada wersję hybrydową, która będzie dostępna w 2024 roku. Będzie to Nowy Fiat 600 Hybrid. Marka FIAT po raz kolejny pokazuje swoją aktualność: Nowy Fiat 600 będzie bowiem oferowany wyłącznie w wersji elektrycznej lub zelektryfikowanej, a wersja z napędem hybrydowym będzie dostępna dla tych kilku krajów, w których przejście na napęd elektryczny przebiega wolniej.
Olivier Francois, dyrektor generalny marki FIAT i globalny dyrektor marketingu Stellantis, powiedział: „Nasza strategia pozostaje w pełni skupiona na napędzie elektrycznym, a 500e jako najlepiej sprzedający się miejski samochód typu BEV w Europie podsyca naszą determinację w dążeniu do zapewnienia wszystkim dostępu do pojazdów elektrycznych. Pozostaniemy jednak obecni również w takich krajach, jak Włochy, nasz krajowy rynek, gdzie w pełni elektryczny napęd jeszcze się tak naprawdę nie upowszechnił. Dlatego dla tych wybranych krajów, wraz z nową, w pełni elektryczną 600-tką, zaoferujemy zaawansowaną hybrydę, która, miejmy nadzieję, otworzy drzwi do bardziej zelektryfikowanego świata”.
Nowy Fiat 600 Hybrid – Technologia
Napęd hybrydowy to inteligentne i przyjazne dla użytkownika rozwiązanie cieszące się rosnącym zainteresowaniem klientów. Klienci będą mogli cieszyć się jazdą Nowym Fiatem 600 w wersji hybrydowej „P2”: 100 KM, tylko 110* do 114g* szacowanej emisji CO2 (wstępne dane sprzed homologacji).
Hybrydowy układ napędowy będzie dostępny dla dwóch wersji wyposażenia: Nowy Fiat 600 Hybrid La Prima, najbardziej ekskluzywnej wersji, oraz Nowy Fiat 600 Hybrid, najbardziej przystępnej cenowo wersji.
Silnik MHEV montowany w Nowym Fiacie 600 Hybrid jest przykładem najnowocześniejszych osiągnięć technologii i zapewnia komfort oraz osiągi. Dzięki tej zaawansowanej technologii, Nowy Fiat 600 Hybrid oferuje prawdziwe hybrydowe doznania, pozwalając klientowi cieszyć się wyjątkowo płynną i elektryczną jazdą nie tylko w mieście, podczas jazdy z prędkością poniżej 30 km/h, ale także na drogach miejskich i wiejskich, gdy kierowca zwolni pedał gazu w ustabilizowanych warunkach lub na pochyłości oraz w tych samych warunkach na autostradzie.
Fiat 600 – ostatni model, który motoryzował świat został wyprodukowany 35 lat temu w Jugosławii
Samochód zapewnia płynną jazdę dzięki rozrusznikowi z napędem paskowym, który umożliwia ciche i płynne przechodzenie między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym. Tajemnica osiągów tkwi w idealnej synergii między 3-cylindrowym silnikiem spalinowym o pojemności 1,2 litra generującym moc do 100 KM, 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym i nową 6-stopniową dwusprzęgłową elektryczną skrzynią biegów, która obejmuje 21-kW silnik elektryczny, falownik i elektroniczny moduł sterowania, zapewniając najlepszą optymalizację pod względem gabarytów i masy całego zespołu napędowego.
„Dodatkowa” moc elektryczna poprawia elastyczność przy niskich obrotach i podczas startu, zapewniając kierowcy cichy start i szybką reakcję, a także płynne i szybkie przejścia. Ponadto, technologia ta umożliwia odzyskiwanie energii, gdy samochód zwalnia. W normalnych warunkach jazdy silnik zaprojektowano tak, aby optymalizować zużycie paliwa i zaoszczędzić do 15% emisji CO2 w porównaniu z silnikiem spalinowym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów, także dzięki cyklowi Millera, i jedynie od 110* do 114 g* szacowanej emisji CO2, dzięki czemu jest konkurencyjny w stosunku do innych marek.
Nowy Fiat 600 Hybrid – osiągi
Znakomity Nowy Fiat 600 Hybrid przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 11* sekund i zapewnia praktycznie natychmiastowe dostarczenie momentu obrotowego z silnika elektrycznego. Silnik spalinowy jest wspomagany przy ponownym rozruchu i optymalizowane są jego osiągi, co łagodzi efekt „turbolag” i poprawia reakcję pedału przyspieszenia. Analogicznie, w przypadku ruszania w trybie czysto elektrycznym, silnik spalinowy jest uruchamiany, aby wspomóc silnik elektryczny przy zwiększonym zapotrzebowaniu na moc.
Jazda z napędem elektrycznym
Korzyści płynące z zastosowania napędu hybrydowego są wielorakie, i nie dotyczą tylko rozruchu w trybie w 100% elektrycznym (e-launch), który jest płynny, cichy i bez strat benzyny. Silnik elektryczny poprawia wydajność i dynamikę pojazdu, umożliwiając również jazdę przy wyłączonym silniku spalinowym. Tryb ten jest aktywowany podczas jazdy po mieście z prędkością poniżej 30 km/h, przy zasięgu 1 km w trybie czysto elektrycznym na drogach miejskich i wiejskich przy płynnej jeździe, gdy kierowca zwolni pedał gazu w ustabilizowanych warunkach lub na pochyłości oraz w tych samych warunkach na autostradzie. W ten sposób można odpowiednio zarządzać zapotrzebowaniem na moc i poziomem naładowania akumulatora.
Zasilanie wyłącznie energią elektryczną może być również wykorzystywane do funkcji e-creeping, co jest przydatne przy serii krótkich, powtarzających się ruchów do przodu bez naciskania pedału gazu, na przykład w korku (e-queueing). Samochód można również zaparkować w trybie w 100% elektrycznym, na pierwszym lub wstecznym biegu (e-parking). Ponadto, hybrydowy układ napędowy został zaprojektowany tak, aby odzyskiwać energię zarówno podczas zwalniania.
Korzyści płynące z tej technologii są natychmiastowe: niższa emisja spalin i lepsza ochrona środowiska, mniejsza emisja hałasu, większy komfort i radość z jazdy, dzięki płynności elektrycznie sterowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów i szybkości reakcji układu napędowego. Te funkcje oferowane przez nową technologię zastosowaną w nowym Fiacie 600 zapewniają „dodatkowy zastrzyk energii” w codziennym życiu i sprawiają, jest on łatwy w obsłudze i może zaspokoić potrzeby każdego w zakresie swobody poruszania się.
Nowy Fiat 600 Hybrid, zelektryfikowany włoski upgrade
Nowy Fiat 600 czerpie z tego, co najlepsze w segmentach B i B-SUV, aby zaoferować piękne, radosne i wyjątkowe wrażenia z jazdy, naznaczając powrót marki do segmentu B. Samochód jest idealnym rozwiązaniem dla miłośników miasta i doskonałe ucieleśnienie wartości marki, jakimi są włoski styl
i zrównoważony rozwój.
Nowy Fiat 600 Hybrid jest cool i pięknie prezentuje się na 4,17 metrach długości. Dostępny w wersji 5-drzwiowej, oferuje imponującą przestrzeń, w której wygodnie pomieści się 5 pasażerów oraz najlepszy w swojej klasie schowek przedni o pojemności 15 litrów i spory 360-litrowy bagażnik.
Idealnie dopasowana do potrzeb młodych klientów poszukujących ekologicznego rozwiązania w zakresie mobilności, wersja podstawowa Nowego Fiata 600 Hybrid wyposażona jest w ekskluzywne fotele wykonane z tkaniny pochodzącej z recyklingu z białymi akcentami i matową czarną deskę rozdzielczą z bioplastiku.
Nowy Fiat 600 Hybrid La Prima oferuje 100% stylu, technologii i komfortu, aby zapewnić wciągające doświadczenie włoskiego Dolce Vita. Wyposażony w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, oferuje wszystkie związane z tym korzyści, zarówno podczas jazdy w mieście, jak i podmiejskich wycieczek, dzięki wspomaganiu jazdy na poziomie 2. Wewnątrz obie wersje oferują specjalny interfejs HMI z charakterystycznym kolorem wskaźnika zużycia energii, łopatki zmiany biegów umożliwiające zmianę biegów w trybie manualnym oraz funkcję e-Auto OFF umożliwiającą wstrzymanie blokowania działania silnika spalinowego na ekranie radia.
Usługi online: dwa nowe pakiety dla większego komfortu jazdy
Nowy Fiat 600 Hybrid oferuje swoim klientom dwa pakiety usług online: Connect One i Connect PLUS. Skoncentrowany przede wszystkim na potrzebach związanych z bezpieczeństwem, Connect ONE – wliczony już w cenę nowo zakupionego pojazdu – oferuje zarówno usługi pomocy drogowej, połączeń alarmowych, jak i niezwykle przydatne informacje z comiesięcznymi danymi na temat stanu pojazdu.
Dzięki pakietowi Connect PLUS doświadczenia związane z jazdą mają być bardziej komfortowe, i to zarówno wewnątrz samochodu, jak i poza nim. Pakiet obejmuje usługi nawigacji, funkcje zdalnego zarządzania pojazdem za pośrednictwem aplikacji FIAT, monitorowanie stylu jazdy itp.
Nowy Fiat 600 Hybrid oferuje również niezwykle istotną obecnie nowość: Trip Report. Dzięki tej funkcji można analizować nawyki kierowców związane z jazdą i zmniejszać ich wpływ na zużycie paliwa, oceniając ich oddziaływanie na środowisko oraz wpływ stylu jazdy na stan techniczny pojazdu.
Źródło: Fiat