Nowy Jeep® Wrangler 2024, najzdolniejszy i najbardziej rozpoznawalny SUV na świecie, przybywa do Europy, oferując niezrównane połączenie możliwości terenowych, autentycznej stylistyki marki Jeep, swobody jazdy pod gołym niebem, zaawansowanego układu napędowego, doskonałej dynamiki szosowej i terenowej oraz wielu innowacyjnych systemów bezpieczeństwa i zaawansowanych technologii.
Najnowsza ewolucja kultowego SUV-a oferuje większe możliwości, wprowadza nowe technologie i zaawansowane funkcje w zakresie bezpieczeństwa, a wszystko to pozostając wiernym ideałom Wranglera i oferując wolność, aby móc „dotrzeć wszędzie i robić wszystko”(„go anywhere and do anything”).
W nowym modelu marka Jeep przenosi możliwości Wranglera na nowy poziom, dzięki pierwszej odciążonej tylnej osi Dana „full-float”. We wnętrzu, klienci mogą cieszyć się większym komfortem podróżowania oraz jeszcze większym bezpieczeństwem, dzięki oferowanym w standardzie fotelom przednim, regulowanym elektrycznie w 12 kierunkach, systemowi multimedialnemu Uconnect 5 z 12,3” ekranem dotykowym oraz dostępnym również w standardowym wyposażeniu kurtynom bocznym dla pasażerów pierwszego i drugiego rzędu siedzeń.
Jeep Wrangler to archetyp bohatera przygód, uosabiający charakter i ducha marki Jeep. Od chwili jego wprowadzenia na rynek, marka Jeep sprzedała już pięć milionów Wranglerów na całym świecie, wyznaczając z każdą nową generacją nowy poziom możliwości 4×4.
Bazując na swoim dziedzictwie będącym obietnicą wolności i przygody, nowy Wrangler jest prawdziwym świadectwem dla swojej lojalnej bazy fanów i entuzjastów.
„Nowy Jeep Wrangler 2024 umacnia swoją rolę „najważniejszego modelu” w gamie Jeepa, łącząc legendarne możliwości terenowe z jeszcze większą ilością technologii i systemów bezpieczeństwa oraz z większym komfortem. To bezkompromisowa kombinacja wzmocniona swobodą wyboru naszej technologii 4xe” – powiedział Eric Laforge, dyrektor marki Jeep w Europie.
W Europie, Jeep Wrangler 2024 będzie dostępny w wersji Sahara i Rubicon. Pierwsze samochody w wersji 4xe pojawią się w salonach europejskich dealerów Jeepa w pierwszej połowie 2024 roku.
Wolność bez emisji: 4xe to nowe 4×4
Nowy Wrangler 4xe MY2024 nawiązuje do celu marki Jeep, jakim jest „Wolność bez emisji” w jej staraniach, aby stać się najbardziej ekologiczną marką SUV-ów na świecie, produkując najbardziej zdolne i zrównoważone SUV-y Jeepa.
Modele Jeepa Wranglera 4xe, wraz z gamą zelektryfikowanych układów napędowych odgrywają ważną rolę dla marki Jeep realizującej plan strategiczny Stellantis, Dare Forward 2030. Zelektryfikowane i bardziej wydajne układy napędowe pomogą Stellantis zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 50% do 2030 r. i zdobyć pozycję lidera w branży w zakresie łagodzenia zmian klimatycznych, osiągając neutralność emisyjną do 2038 r. Do 2030 roku 100% samochodów marki Jeep w Europie będzie w pełni elektrycznych.
Legendarne możliwości 4×4 zgodnie z mottem Jeepa „Jedź, gdzie chcesz”: najzdolniejszy SUV w historii bez żadnych kompromisów
- Nowy Jeep Wrangler 4xe MY2024 zapewnia legendarne możliwości terenowe i jest najzdolniejszym Wranglerem w historii, oferującym najlepsze w swojej klasie osiągi dzięki połączeniu potężnego silnika spalinowego i napędu elektrycznego, który oferuje moment obrotowy na żądanie. Jest wyposażony w dwa zaawansowane systemy 4×4:
- System napędu Rock-Trac full-time
- System napędu Selec-Trac full-time
- Współczynnik pełzania do 77:1
- Głębokość brodzenia do 760 mm przy prędkości 8 km/h
- Bezkompromisowe wartości kątów natarcia, zejścia i rampowego oraz prześwitu:
- Kąt natarcia: do 36.6 stopni
- Kąt rampowy: do 21.4 stopni
- Kąt zejścia: do 31.8 stopni
- Prześwit: do 253 mm
Każdy model Wranglera oznaczony emblematem Trail Rated wyróżnia niezmiernie bogate wyposażenie obejmujące wytrzymałe przednie i tylne osie Dana, dwubiegową skrzynię rozdzielczą, system kontroli trakcji, zaczepy holownicze, hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach, cztery osłony podwozia i minimalny rozmiar opon o średnicy 81 cm. Nowy Wrangler 2024 cały czas podnosi poprzeczkę, dzięki nowej generacji osi tylnej Dana 44 HD full-float montowanej w modelach Rubicon.
Teraz klienci Wranglera mogą zamówić fabrycznie montowane odciążone osie „full-float” do ciężkich zastosowań typu „heavy-duty”. Pierwsza we Wranglerze Rubicon konstrukcja osi typu „full-float” składa się z piasty koła oddzielonej od półosi, ze sworzniem przykręconym do rury osi, który podtrzymuje piastę koła za pomocą pary łożysk. Dzięki zastosowaniu odciążonej konstrukcji osi typu „full-float” ciężar pojazdu przenoszony jest na rurę półosi, a nie tylko na półoś napędową. Półoś jest zatem poddawana jedynie obciążeniom skrętnym, a jej jedyną funkcją jest przenoszenie napędu na piastę koła. Dzięki temu oś jest mocniejsza i bardziej wytrzymała.
Legendarne możliwości Wranglera Rubicon wynikają z bogatego wyposażenia off-roadowego, do którego należą m.in:
- Pierwsza oś tylna Dana 44 HD typu „full-float”
- System Rock-Trac part-time z reduktorem „4LO” o przełożeniu 4:1
- Elektronicznie rozłączany stabilizator osi przedniej
- Elektroniczna blokada przedniej i tylnej osi Tru-Lok
- 17-calowe felgi aluminiowe z oponami BFGoodrich mud-terrain
Niezawodna konstrukcja nadwozia na ramie podstawą legendarnych możliwości Jeepa
Dzięki konstrukcji typu „body-on-frame”, czyli nadwoziu zbudowanemu na ramie, oraz znakomicie zaprojektowanemu zawieszeniu 5-wahaczowemu, nowy Wrangler MY2024 zapewnia niezrównane możliwości, ulepszoną dynamikę podczas jazdy szosowej i zaawansowane funkcje bezpieczeństwa.
W celu zabezpieczenia krytycznych elementów pojazdu podczas przygód na szlaku – w tym zbiornika paliwa, skrzyni rozdzielczej i miski olejowej automatycznej skrzyni biegów – Wrangler posiada cztery osłony podwozia.
Zastosowanie lekkich aluminiowych, wytrzymałych elementów – obejmujących drzwi, zawiasy drzwi, pokrywę silnika, osłony zderzaków, ramę przedniej szyby i magnesową klapę bagażnika – przyczyniło się do zmniejszenia całkowitej masy pojazdu, obniżając zużycie paliwa.
W roku modelowym 2024, Wrangler nadal wykorzystuje sprawdzoną konfigurację pięcio-wahaczowego zawieszenia. Przednie zawieszenie Wranglera obejmuje dwa górne i dwa dolne wahacze z wysokowytrzymałej stali, zapewniające kontrolę nad układem wzdłużnym, oraz poprzeczny drążek reakcyjny, zapewniający kontrolę nad układem poprzecznym.
Jeep CJ – najbardziej znany i najdłużej produkowany cywilny Jeep
Pięcio-wahaczowe zawieszenie tylne ma podobny układ jak zawieszenie przednie, z dwoma górnymi i dwoma dolnymi wahaczami wykonanymi z wysokiej jakości wytrzymałej stali, zapewniającymi kontrolę nad osią wzdłużną, oraz poprzecznym drążkiem reakcyjnym zapewniającym kontrolę nad osią boczną.
Przednie i tylne wahacze, wykonane z wytrzymałej stali, rozmieszczono tak, aby kontrolować ruch boczny osi przy minimalnej zmianie kąta podczas skoku zawieszenia.
Amortyzatory zostały odpowiednio skalibrowane pod kątem optymalizacji prowadzenia po drogach asfaltowych i komfortu jazdy bez uszczerbku dla właściwości terenowych, zapewniając idealny komfort jazdy, kontrolę przechyłu nadwozia i dynamiczne prowadzenie.
Wrangler Rubicon jest wyposażony w elektronicznie rozłączany stabilizator poprzeczny. Układ ten pozwala kierowcom na rozłączanie przedniego stabilizatora w celu zapewnienia dodatkowego skoku kół do przemierzania najtrudniejszych szlaków.
Ponad 85 dostępnych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i ochrony
Bezpieczeństwo i ochrona były najważniejsze podczas projektowania nowego Jeepa Wranglera 2024, który oferuje ponad 85 dostępnych funkcji z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa i ochrony. Standardowe wyposażenie wszystkich modeli w 2024 roku obejmuje kurtyny powietrzne dla pasażerów pierwszego i drugiego rzędu, które uzupełniają oferowane w standardzie poduszki przednie kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne kierowcy i pasażera na przednim fotelu.
Wrangler z roku modelowego 2024 jest wyposażony w pasy bezpieczeństwa off-road z napinaczami i ogranicznikami napięcia dla drugiego rzędu foteli, a jego konstrukcja została udoskonalona, co poprawia odporność na uderzenia boczne.
Lista ADAS (zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy) oferowanych w standardzie obejmuje system ostrzegania przed kolizją (Forward collision warning) i tempomat aktywny z funkcją stop, system monitorowania martwego pola i system wykrywania obiektów na drodze cofania (Blind-spot and cross-path detection), a także zupełnie nowe systemy: wykrywania zmęczenia kierowcy (Drowsy Driver Alert), ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (Lane Departure Warning) oraz informacje o znakach drogowych (dostępne od 1. kwartału 2024 r.). System wspomagania parkowania przodem i tyłem ParkSense należy do standardowego wyposażenia we wszystkich wersjach, natomiast Sahara posiada w standardzie tylną kamerę ParkView z dynamicznymi liniami siatki, a Rubicon kamerę terenową z widokiem z przodu i z tyłu. System kontroli trakcji i elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) z systemem przeciwdziałającym wywróceniu się pojazdu są oferowane w standardzie dla wszystkich modeli.
Kultowy design Jeepa Wranglera: nowy grill, wzory kół i liczne opcje pozwalające cieszyć się swobodą jazdy pod gołym niebem
Nowy Jeep Wrangler 2024 został zaprojektowany zgodnie z estetyką muskularnego wyglądu, która jest natychmiast rozpoznawalna dzięki tradycyjnym akcentom stylistycznym Jeepa. Kultowy siedmioszczelinowy grill Wranglera 2024 ma odświeżony wygląd i wyróżnia się czarnymi, wypukłymi szczelinami z ramką w kolorze szary metalik i obramowaniem w kolorze nadwozia (srebrne platynowe szczeliny i ramki w wersji Sahara). Smuklejszy zarówno wizualnie, jak i faktycznie, nowy grill posiada czarne, wypukłe pionowe szczeliny poprawiające chłodzenie.
Nowa, przystosowana do jazdy w terenie antena typu stealth, zintegrowana jest z przednią szybą i zastępuje poprzednią antenę ze stalowym masztem, poprawiając wygląd Wranglera i eliminując ryzyko zahaczenia o zarośla lub gałęzie podczas jazdy w terenie. Pięć nowych standardowych i opcjonalnych wzorów obręczy kół, o średnicy od 17 do 20 cali, odświeża wygląd Wranglera.
Dzięki licznym opcjom zapewniającym swobodę jazdy pod gołym niebem, w tym dwóm twardym dachom (w kolorze czarnym i nadwozia), ekskluzywnemu dachowi Sky One-Touch, systemowi Sunrider zakładanemu na twardy dach i zespołowi podwójnych niepełnych drzwi, klienci Wranglera mogą wybierać spośród licznych różnych kombinacji drzwi, dachów i przednich szyb, aby dostosować swoje przygody z off-roadem do własnych potrzeb.
Wrangler jest również dostępny w 10 przyciągających wzrok kolorach nadwozia. Są to: Anvil (NOWOŚĆ), Earl, Firecracker Red, Granite Crystal, Silver Zynith, High Velocity, Hydro Blue, Sarge, Bright White i Black.
Autentyczny design wnętrza oferuje funkcje i technologie klasy premium
Wyrafinowane wnętrze nowego Wranglera jest wyposażone w najwyższej jakości funkcje i technologie, a także typową dla Jeepa funkcjonalność i wszechstronność. Inspirowana dziedzictwem marki centralna konsola ma prostą, dopracowaną formę, która uzupełnia poziomą stylistykę deski rozdzielczej. Zestaw wskaźników otoczony jest miękką w dotyku powierzchnią wykonaną z tkaniny lub poliuretanu, na której znajdują się ozdobne przeszycia.
W standardzie we wszystkich modelach oferowany jest ulepszony system rozpoznawania poleceń głosowych, który wykorzystuje teraz technologię matryc mikrofonowych. W modelach Rubicon i Sahara, do standardowego pakietu premium kabiny pasażerskiej dodawana jest akustyczna szyba przednia, grubsza wykładzina i dodatkowa pianka wygłuszająca w ramie szyby przedniej, pokrywie przedniej i w słupkach B, co zapewnia cichszą jazdę.
Całkowicie nowy, 12,3-calowy ekran dotykowy – najbardziej zaawansowany i największy wyświetlacz, jaki kiedykolwiek był oferowany w Wranglerze – jest zintegrowany z wielokrotnie nagradzanym systemem Uconnect 5 piątej generacji i umieszczony jest w widocznym miejscu na konsoli środkowej, tuż nad nowym, smukłym, prostokątnym nawiewem powietrza. Zewnętrzne nawiewy powietrza zachowują swój charakterystyczny, okrągły kształt.
System Uconnect 5 zapewnia pięciokrotnie większą szybkość pracy w porównaniu z poprzednią generacją. Dzięki zastosowaniu systemu operacyjnego Android i aktualizacji bezprzewodowej OTA (Over-the Air), Uconnect 5 zapewnia elastyczność, która pozwala na ciągłą ewolucję systemu, oferując nowe treści, funkcje i usługi.
System Uconnect 5 Wranglera oferuje więcej usług online i funkcji, zapewniając niezrównaną łatwość użytkowania. Zestaw najważniejszych funkcji to:
- 12,3-calowy cyfrowy ekran dotykowy (NOWOŚĆ)
- Pięć profili użytkownika oraz tryb valet – możliwość skonfigurowania preferencji muzycznych, aplikacji, pozycji fotela, ustawienia lusterka i klimatyzacji (NOWOŚĆ)
- Bezprzewodowa kompatybilność z aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto
- W pełni konfigurowalny ekran główny z szybkim dostępem do często używanych funkcji i obsługą jednym dotknięciem (NOWOŚĆ)
- Jednoczesne podłączenie dwóch telefonów z technologią Bluetooth (NOWOŚĆ)
- Funkcja Alexa „Home to Car” obejmująca wirtualnego asystenta głosowego Alexa i funkcje „Car to Home”
- Nowa aplikacja mobilna Uconnect
- Nawigacja TomTom z funkcją podpowiedzi wyszukiwania, sterowania głosowego i bieżącej aktualizacji ruchu drogowego
- Aktualizacja map OTA po naciśnięciu przycisku systemu Uconnect NAV (NOWOŚĆ)
- Hotspot Wi-Fi 4G LTE umożliwiający podłączenie do ośmiu urządzeń bezprzewodowych
Nowy Wrangler jest dostatecznie dobrze wyposażony, by zapewnić pasażerom samochodu łączność ze światem podczas jazdy. Funkcjonalność zwiększona jest przede wszystkim dla pasażerów z pierwszego rzędu, którzy mają dostęp do podwójnych portów USB typu C, które umożliwiają nawet czterokrotnie szybsze ładowanie urządzeń. Wrangler oferuje łącznie aż siedem portów USB typu A i typu C dostępnych dla obu rzędów. W nowym Wranglerze znajdują się standardowe 12-woltowe gniazda akcesoriów, a do zasilania niektórych domowych urządzeń elektronicznych dostępne jest 230-woltowe gniazdo prądu zmiennego.
Szeroki zakres nowych usług online
Nowy Jeep Wrangler oferuje szeroki zakres usług online, pogrupowanych w kilku pakietach, które zapewniają klientom jeszcze lepszą pomoc, więcej komfortu i rozrywki. Zaprojektowane, aby towarzyszyć klientom każdego dnia, na każdej drodze i każdej ścieżce, usługi te oferują bogate i oryginalne doświadczenia.
- Nowe usługi pozwalają przygotować podróż oraz oszczędzić czas i pieniądze
Funkcja „Send&Go” w aplikacji JEEP® umożliwia wysyłanie wcześniej zapisanych tras bezpośrednio ze smartfona do systemu nawigacji samochodu. Pojazd jest gotowy do jazdy, a klient nie musi podejmować żadnych dalszych działań w celu ustawienia nawigacji.
Niezależnie czy na publicznych stacjach ładowania, czy w domu, ładowanie akumulatora elektrycznego poprzez wybór godziny ładowania w aplikacji JEEP® na smartfonie, daje klientom więcej wolnego czasu i pozwala im efektywniej zarządzać budżetem.
- Nawigacja samochodu oferuje nowe usługi wspierające kierowców na wszystkich drogach i w każdych okolicznościach
Dzięki wszystkim informacjom dostarczanym przez system nawigacji pojazdu, jazda nigdy nie była tak bezpieczna i bezstresowa. Klienci mogą korzystać z najnowszych informacji na temat warunków drogowych, w tym alertów pogodowych, alertów o ruchu drogowym, lokalizacji fotoradarów, a to również za sprawą automatycznej aktualizacji map. Bezpośrednio podczas jazdy mogą również wyszukiwać wszelkiego rodzaju interesujące miejsca (punkty POI), wyszukując je w systemie informacyjno-rozrywkowym samochodu, lub po prostu za pomocą głosu, prosząc asystenta głosowego Alexa o potrzebne informacje.
- Usługi online, które ułatwiają klientom codzienne życie dzięki funkcjom zdalnego sterowania
Kto nigdy nie zapomniał zamknąć drzwi samochodu? Dzięki funkcjom zdalnego sterowania nie ma potrzeby pamiętania czy wykonało się tę czynność czy nie. Wszystkim można zarządzać zdalnie, wykonując jedno kliknięcie na smartfonie w aplikacji JEEP®. Można włączyć światła, aby znaleźć pojazd na zatłoczonym parkingu, zablokować i odblokować drzwi pojazdu i bagażnika lub sprawdzić stan drzwi, aby upewnić się, że samochód został prawidłowo zamknięty.
Dzięki aplikacji mobilnej można również zdalne aktywować lub zaplanować ładowania w oparciu o poziom naładowania akumulatora oraz uruchomić wstępne klimatyzowanie/ogrzewanie wnętrza nowego Jeepa Wranglera 4xe, aby temperatura w kabinie przed podróżą była zawsze idealna.
- Raport na temat podróży: funkcja umożliwiająca monitorowanie stylu jazdy
Dzięki aplikacji JEEP® klienci mogą uzyskać dostęp do szeregu informacji na temat odbytych podróży, sprawdzając swój styl jazdy, zużycie paliwa i stan akumulatora, średnią prędkość, liczbę hamowań i wiele więcej, by na bieżąco wiedzieć, jak wyglądała ich podróż i poprawić swoją ocenę „eco-score” podczas kolejnych podróży.
Nowy standard = więcej wyposażenia w standardzie
Gama roku modelowego 2024 Wranglera może pochwalić się bogatszym wyposażeniem standardowym przewidzianym dla wszystkich modeli, które obejmuje:
Sahara
- Nowy wzór obręczy kół o średnicy 18 cali
- Radio z 12,3-calowym ekranem dotykowym
- Twardy dach w kolorze nadwozia
- Lampy LED (przednie, tylne, przeciwmgielne)
- Przyciemniane szyby z filtrem przeciwsłonecznym
- Skórzane fotele McKinley
- Podgrzewane fotele i kierownica
- Przednie fotele regulowane elektrycznie w 12 kierunkach
- Dziewięciogłośnikowy system audio Alpine premium
- System Keyless Go i system bezkluczykowego dostępu
- Tylną kamerę
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Szyby ze szkła Gorilla
- Alarm
- Czarne boczne progi rurowe
- System ostrzegania o przekroczeniu pasa ruchu (dostępny od 1. kwartału 2024 r.)
- System wykrywania senności kierowcy (dostępny od 1. kwartału 2024 r.)
- System rozpoznawania znaków drogowych (dostępny od 1. kwartału 2024 r.)
Rubicon
- Nowy wzór obręczy kół o średnicy 17 cali
- Radio z 12,3-calowym ekranem dotykowym
- Twardy dach w kolorze czarnym
- Lampy LED (przednie, tylne, przeciwmgielne)
- Przyciemniane szyby z filtrem przeciwsłonecznym
- Fotele ze skóry Nappa z wstawkami ze skóry
- Podgrzewane fotele i kierownica
- Przednie fotele regulowane elektrycznie w 12 kierunkach
- Dziewięciogłośnikowy system audio Alpine premium
- System Keyless Go i system bezkluczykowego dostępu
- Kamerę terenową
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Szyby ze szkła Gorilla
- Alarm
- Czarne boczne progi rurowe
- System ostrzegania o przekroczeniu pasa ruchu (dostępny od 1. kwartału 2024 r.)
- System wykrywania senności kierowcy (dostępny od 1. kwartału 2024 r.)
- System rozpoznawania znaków drogowych (dostępny od 1. kwartału 2024 r.)
- Zestaw przycisków pomocniczych
- Oś tylną Dana 44 HD „full-float”
- Rozłączany stabilizator osi przedniej
Zaawansowane systemy napędowe łączące moc i wydajność
Najbardziej zaawansowany układ napędowy, jaki dotychczas opracowano dla Jeepa Wranglera, maksymalizuje wydajność, zapewniając do 51 km czystej jazdy elektrycznej w cyklu miejskim WLTP (wartości przed homologacją).
Układ napędowy Jeepa Wranglera 4xe łączy dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów o napięciu 400 woltów z oszczędnym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 litrów i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite. Taka konfiguracja maksymalizuje sprawność elementów napędu hybrydowego i łączy je ze znanym na całym świecie i sprawdzonym układem napędowym Wranglera.
Nowością gamy rocznika 2024 jest wyposażenie wszystkich modeli Wranglera 4xe w Jeep 4xe Power Box, w którym znajdują się cztery gniazda 230 V, pozwalające na zasilanie z pakietu akumulatorów urządzeń zewnętrznych, takich jak telefony i tablety.
Do kluczowych elementów układu napędowego Wranglera 4xe wyróżniającego się mocą 380 KM (280 kW) i momentem obrotowym* 637 Nm należą:
- Dwulitrowy silnik R-4 z turbodoładowaniem
- Silnik elektryczny z funkcją generatora montowany przy silniku
- Trakcyjny silnik elektryczny zintegrowany z ośmiostopniową przekładnią automatyczną
- 400-woltowy, 17-kWh, 96-ogniwowy pakiet akumulatorów litowo-jonowych z technologią NMC (Nikiel, Mangan, Kobalt)
Tryby E Selec Jeepa Wranglera 4xe umożliwiają kierowcy dostosowanie hybrydowego układu napędowego do konkretnej podróży, niezależnie od tego, czy chodzi o spełnianie potrzeb większości osób codziennie dojeżdżających do pracy w trybie tylko elektrycznym, czy o nocną jazdę po mieście, czy też o ciche eksplorowanie przyrody podczas jazdy w terenie.
- Tryb hybrydowy: tryb domyślny łączy moment obrotowy z benzynowego silnika 2,0-litrowego i silnika elektrycznego. W tym trybie układ napędowy najpierw będzie korzystał z akumulatora, a następnie dodawał napęd z 2,0-litrowego turbodoładowanego silnika R-4, gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania.
- Tryb elektryczny: układ napędowy działa przy bezemisyjnym wytwarzaniu energii elektrycznej, dopóki akumulator nie osiągnie minimalnego poziomu naładowania lub kierowca nie potrzebuje większego momentu obrotowego (szeroko otwarta przepustnica), wówczas uruchamia się 2,0-litrowy silnik.
- Tryb eSave: daje priorytet napędowi z 2,0-litrowego silnika, oszczędzając akumulator do późniejszego wykorzystania, np. do jazdy z napędem elektrycznym w terenie lub w mieście, gdzie napęd spalinowy jest zabroniony. W trybie eSave kierowca może również wybierać pomiędzy dwoma trybami Battery Save (oszczędzanie) a Battery Charge (ładowanie akumulatora), które można aktywować na ekranie systemu Uconnect
Ostatnia szansa na 2,0-litrowy silnik benzynowy R-4 z turbodoładowaniem
Aby zaspokoić zapotrzebowanie klientów na tradycyjny układ napędowy, na wybranych rynkach, takich jak Niemcy, Włochy, Polska i Hiszpania, do sprzedaży na polski rynek trafi limitowana partia 350 sztuk Wranglera 2024 z 2,0-litrowym silnikiem benzynowym R-4 z turbodoładowaniem.
2,0-litrowy, turbodoładowany silnik czterocylindrowy z funkcją Engine Stop-Start (ESS) zapewnia moc 272 KM i moment obrotowy 400 Nm. W standardzie jest zestawiony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.
W 2,0-litrowym silniku R-4 zastosowano turbosprężarkę twin-scroll o niskiej bezwładności, zarządzaną przez sterowany elektrycznie siłownik Wastegate, aby zapewnić szybszą reakcję i wydajność. Specjalny układ chłodzenia obniża temperaturę powietrza z wlotów, korpusu przepustnicy i turbosprężarki.
2,0-litrowy, turbodoładowany silnik, spełniający europejskie normy emisji spalin Euro 6D-Final, należy do rodziny Global Medium Engine i posiada rozrząd górnozaworowy z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy (DOHC), podwójny niezależny wałek rozrządu oraz układ recyrkulacji schłodzonych spalin (C-EGR). Takie połączenie technologii pozwala uzyskać wysokie osiągi i obniżyć jednocześnie zużycie paliwa.
2,0-litrowy silnik R-4 z turbodoładowaniem Wranglera 2024 będzie również dostępny w modelach Sahara i Rubicon.
Program obsługi klienta Jeep Wave
Program obsługi klienta Jeep Wave jest dostępny dla całej gamy samochodów marki Jeep i oferuje zawarte w cenie ekskluzywne korzyści, w tym:
- Dwa lata beztroskich bezpłatnych przeglądów w autoryzowanych serwisach marki Jeep
- Całodobowe wsparcie przez 7 dni w tygodniu za pośrednictwem telefonu lub czatu
- Ochronę pojazdu, w tym całodobową pomoc drogową i opłacenie pierwszego dnia wynajmu samochodu zastępczego
- Uprzywilejowany dostęp do ekskluzywnych wydarzeń organizowanych przez markę Jeep
* Wartości określone według cyklu mieszanego WLTP, zmierzone przez producenta na testach wykonanych przed homologacją. Wartości mogą ulec zmianie po uzyskaniu ostatecznej homologacji typu.
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
Źródło: Jeep