Toyota zaprezentowała zupełnie nową odsłonę modelu Century. Samochód, który od 1967 roku jest w Japonii synonimem komfortu podróżowania, otrzymał nadwozie typu SUV oraz napęd hybrydowy plug-in z silnikiem V6. Toyota Century będzie oferowana na japońskim rynku.
Toyota Century od blisko 60 lat wyznacza standardy dla samochodów, w których priorytetem jest komfort pasażerów tylnego rzędu siedzeń. Zaprezentowana w Japonii najnowsza generacja auta łączy najlepsze aspekty tradycyjnego, japońskiego designu z komfortową kabiną o doskonałym wyciszeniu. Żeby sprostać oczekiwaniom klientów auto otrzymało nadwozie typu SUV, by zwiększyć wygodę osób zajmujących miejsca w drugim rzędzie siedzeń. W porównaniu z oferowaną równolegle limuzyną auto jest szersze, wyższe i oferuje więcej przestrzeni na tylnych fotelach.
Toyoty Mirai mają za sobą już ponad milion kilometrów w Berlinie
W stylistyce auta wciąż bardzo widoczne są charakterystyczne dla modelu Century elementy – masywny przedni grill, duże reflektory, wyraziste lampy tylne, czy zderzaki i panele drzwi pomalowane na kontrastujący kolor. Środek ciężkości został przesunięty ku tyłowi, a linia nadwozia podkreśla obszerne wnętrze.
Najwyższy poziom komfortu we wnętrzu
Wnętrze nowej Toyoty Century oferuje dużo przestrzeni, a jej funkcjonalność sprawdzi się w wielu różnych sytuacjach. Kabina została doskonale wyciszona m.in. za sprawą laminowanej szyby, która oddziela przestrzeń pasażerską od bagażnika Za nagłośnienie odpowiadali najlepsi eksperci od systemów audio oraz strojenia instrumentów. Słuchając muzyki, pasażerowie mają wrażenia jak z prywatnej sali koncertowej. Kokpit kierowcy został zaprojektowany tak, by podczas jazdy szofer mógł się skupić na prowadzeniu auta.
Toyota Camry wraca do salonów – oferta specjalna dla wersji Prestige z szybkim odbiorem
Luksusowy charakter Toyoty Century podkreślają dwa duże, kapitańskie fotele z możliwością rozłożenia do pozycji leżącej. Zajmowanie miejsca w drugim rzędzie siedzeń ułatwiają drzwi, których kąt otwarcia wynosi aż 75 stopni, a także elektryczny stopień oraz uchwyty przy słupku C.
Hybryda plug-in z silnikiem V6
Kluczowe znaczenie dla komfortu układu jezdnego nowej Toyoty Century ma nadwozie o wysokiej sztywności oraz zupełnie nowy napęd hybrydowy plug-in, który wykorzystuje silnik V6 o pojemności 3,5 l, łączący moc i osiągi z możliwością cichego przemieszczania się. Toyota Century wyposażona jest w napęd na cztery koła E-FOUR Advanced oraz układ tylnych kół skrętnych (Dynamic Rear Steering). Komfort pasażerów tylnych siedzeń zwiększa funkcja Rear Comfort, która wspomaga układ hamowania tak, by jak najmniej przeciążeń było przenoszonych do wnętrza.
Nowa Toyota Century będzie produkowana w Japonii w fabryce Tahara. Samochód będzie oferowany na rynku japońskim.
Źródło: Toyota