Polskie salony Mercedes-Benz rozpoczęły przyjmowanie zamówień na nową generację Klasy E, która swój legendarny poziom komfortu i bezpieczeństwa łączy z interaktywnym, wciągającym cyfrowym doświadczeniem użytkownika oraz zaawansowaną elektryfikacją. Do wyboru są wersje Limuzyna i Kombi z jednostkami benzynowymi oraz wysokoprężnymi, również w hybrydowych odmianach plug-in. Bazowy benzynowy wariant E 200 o mocy 204 + 23 KM kosztuje od 269 900 zł.
Od ponad 75 lat Klasa E wyznacza standardy wśród luksusowych limuzyn klasy średniej wyższej. Mercedes-Benz otwiera właśnie kolejny rozdział w historii tych biznesowych modeli: najnowsza Klasa E (seria 214) wytycza szlak dla przejścia od silnika spalinowego do napędu elektrycznego. Istotny udział w gamie silnikowej mają hybrydowe odmiany plug-in, z zasięgiem w trybie elektrycznym przekraczającym 100 km (WLTP). Równocześnie nowa Klasa E łączy wyjątkowe poczucie przytulności, które jej użytkownicy uwielbiają od dziesięcioleci, z niespotykanym wymiarem harmonijnie zintegrowanego cyfrowego luksusu. Przełomowe rozwiązania techniczne sprawiają, że najnowsza generacja modelu – podobnie jak poprzednie – pozostaje liderem technicznych innowacji i prekursorem w dziedzinie estetyki. Pierwsze egzemplarze Klasy E Limuzyna trafią do europejskich salonów jesienią 2023 r.
Oferta nowej Klasy E dla nadwozi Limuzyna i Kombi początkowo obejmuje odmiany:
· E 200 (benz., 204 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,5 s): Limuzyna od 269 900 zł, Kombi od 282 000 zł
· E 220 d (diesel, 197 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,6 s): Limuzyna od 285 900 zł, Kombi od 298 000 zł
· E 220 d 4Matic (diesel, 197 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,8 s): Limuzyna od 299 200 zł
· E 300 e (benz. + elektr., 204 + 129 KM, 0-100 km/h w 6,4 s): Limuzyna od 315 900 zł, Kombi od 328 000 zł
· E 300 e 4Matic (benz. + elektr., 204 + 129 KM, 0-100 km/h w 6,5 s): Limuzyna od 329 200 zł
· E 400 e 4Matic (benz. + elektr., 252 + 129 KM, 0-100 km/h w 5,3 s): Limuzyna od 365 300 zł
Z końcem września w sprzedaży pojawią się także dodatkowe odmiany napędowe dla nadwozia Kombi, nowe warianty silnikowe E 200 4Matic, E 300 de i E 300 de 4Matic, a także 6-cylindrowe wersje E 450 d 4Matic oraz E 450 4Matic. Równocześnie gama wzbogaci się o uterenowione kombi All-Terrain.
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC SUV już dostępny w sprzedaży w Polsce od 398,9 tys. zł
Bazowa specyfikacja nowej Klasy E bazuje na linii Avantgarde i obejmuje m.in. wielofunkcyjną kierownicę wykończoną skórą nappa, 17-calowe obręcze z lekkiego stopu, zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywnym systemem tłumienia, asystenta martwego pola, asystenta znaków drogowych, aktywnego asystenta pasa ruchu, aktywny tempomat DISTRONIC PLUS, reflektory LED High Performance z adaptacyjnym asystentem świateł drogowych, kamerę cofania, oświetlenie Ambiente z projekcją logo marki, elektrycznie składane lusterka boczne, pakiet integracji smartfona, podgrzewane przednie fotele, klimatyzację automatyczną THERMATIC, nawigację oraz centralną poduszkę powietrzną.
Mercedes-Benz zaprasza na serię ekskluzywnych wydarzeń z udziałem samochodów marzeń – Dream Cars Roadshow
Nabywcy mają do wyboru szeroką gamę opcji i elementów personalizacji, w tym linię AMG (26 422 zł), m.in. ze stylizacją AMG, wzmocnionym układem hamulcowym i 19-calowymi obręczami, pakiet AVANTGARDE Advanced Plus za 17 471 zł (obejmuje m.in. fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień, reflektory DIGITAL LIGHT, pakiet parkowania z zestawem kamer 360° oraz rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX) czy pakiet ENERGIZING Plus za 18 967 zł (klimatyzowane wielokonturowe przednie fotele, pakiet komfortowego ogrzewania, pakiet AIR-BALANCE).
Cyfrowe doświadczenie użytkownika może pogłębić znany z Klasy S zestaw wskaźników z funkcją 3D (5699 zł) oraz imponujący MBUX Superscreen, który łączy centralny ekran i wyświetlacz dla pasażera z przodu (8577 zł). Klasa E oferuje też funkcję cyfrowego klucza, umożliwiając dostęp do auta za pomocą wybranych modeli smartfonów (element pakietu KEYLESS-GO za 7311 zł).
Wszechstronność w obszarze komfortu i dynamiki jazdy można dodatkowo zwiększyć, zamawiając pakiet Engineering z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC oraz skrętną tylną osią, która zmniejsza średnicę zawracania (16 060 zł).
Źródło: Mercedes-Benz