Toyota pracuje nad nowymi fotelami, które zapewnią większy komfort i zmniejszą zmęczenie podczas długich podróży, wykorzystując technologie kinetycznych poduszek. Marka zgłosiła już do Urzędu Patentowego i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych swój wynalazek.
Toyota intensywnie pracuje nad rozwiązaniami zwiększającymi komfort podróżowania. Ogromne znaczenie dla wygody kierowcy i pasażerów mają fotele, które ewoluują wraz z kolejnymi generacjami aut. Koncern nieustannie dopracowuje kształt oparcia i siedziska, poszukuje jak najlepszych materiałów wykończeniowych, a także nieustannie rozwija technologie, które stosowane są w konstrukcji całego fotela.
Do Urzędu Patentowego i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych trafił wniosek o zarejestrowanie innowacji, w której poduszki siedziska zamontowane są na ramie pomocniczej, umożliwiając im poruszanie się w reakcji na siły działające na siedzenie. Dzięki temu kierowca i pasażerowie jak najmniej odczują nierówności nawierzchni czy przeciążenia w zakrętach.
Zgodnie z opisem załączonym do wniosku budowa fotela ma zmniejszać zmęczenie poprzez ograniczenie ruchu ciała kierowcy. Ruch obrotowy konstrukcji siedzenia pomaga utrzymać kierowcę centralnie na fotelu podczas pokonywania zakrętów lub jazdy po nierównym terenie. Fotel z kinetycznymi poduszkami ma dwa amortyzatory na oparciu siedzenia oraz dwa dodatkowe pod siedzeniem. Dzięki temu siedzisko można obracać lub pochylać w zależności od potrzeb, a ustawienia mogą być regulowane przez pasażerów.
Innowacyjna technologia Toyoty poprawi też bezpieczeństwo. Redukcja wstrząsów w trakcie jazdy po nierównościach czy ograniczenie wpływu siłą działających na ciało podczas jazdy po zakręcie wpłynie na lepszą widoczność przez przednią szybę, czy kontrolowanie obrazu w lusterkach.
Fotele z kinetycznymi poduszkami to kolejne rozwiązanie z myślą o komforcie i bezpieczeństwie podróżowania. W dostępnym na rynku amerykańskim modelu Tacoma TRD Pro z roku modelowego 2024 wprowadzono fotele IsoDynamic Performance Seat, w których konstrukcji zastosowano dodatkowe amortyzatory tłumiące drgania.
Źródło: Toyota