Co prawda sprzedaż nowych samochodów była mniejsza, ale Toyota może pochwalić się znacznym sukcesem.W 2022 roku na całym świecie sprzedano 79,4 miliona samochodów, czyli o dwa procent mniej rok do roku. Główne rynki, takie jak Chiny, Europa i Ameryka Północna odnotowały spadek zainteresowania.
Producenci samochodów radzili sobie znacznie lepiej w innych rozwijających się lokalizacjach, takich jak Afryka, Indie, Azja Południowo-Wschodnia i Bliski Wschód, częściowo rekompensując straty.
Najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie była Toyota RAV4 z 1 016 000 egzemplarzami, z czego 43% trafiło do Ameryki Północnej i Kanady. Nic więc dziwnego, że Toyota stała się w ubiegłym roku największą marką na świecie z 13% udziałem w światowych rejestracjach, co oznacza wzrost rok do roku o 0,3%. W pierwszej dziesiątce znalazła się przecież także Corolla sedan (2. miejsce, 990 000 rejestracji), MPV Camry (5. miejsce, 673 000 rejestracji), terenowy Hilux (6. miejsce, 632 000 rejestracji) i crossover Corolla Cross (8. miejsce). , 530 000 rejestracji).
Sprzedaż nowych samochodów w 2022 roku | |||
---|---|---|---|
Poz. | Model | Rejestracje | Zmiana w porównaniu z 2021 r. |
1. | Toyota RAV4 | 1 016 000 | -10% |
2. | Toyota Corolla Sedan | 992 000 | -10% |
3. | Tesla Model Y | 747 000 | 91% |
4. | Honda CR-V | 733 000 | -18% |
5. | Toyota Camry | 673 000 | -1% |
6. | Toyota Hilux | 632 000 | 13% |
7. | Nissan Sentra | 566 000 | -18% |
8. | Toyota Corolla Cross | 530 000 | 221% |
9. | Ford F-150 | 525 000 | -5% |
10. | Tesla model 3 | 482 000 | -3% |
Pierwsza dziesiątka jest generalnie zdominowana przez samochody japońskie. Oprócz Toyoty reprezentowane są tutaj Hondy i Nissana. Wśród marek amerykańskich trzeciego miejsca broniła Tesla Model Y z 747 tys. rejestracji, a dziesiątego miejsca Tesla Model 3 z 482 tys. rejestracji. Ford ma F-150, który zajął dziewiąte miejsce z 525 000 rejestracji.
Toyota RAV4 Hybrid – pięć lat na rynku i ponad milion egzemplarzy na świecie
Z kolei w tabeli najlepszych nie widzimy przedstawiciela koncernu Volkswagen, którego sprzedaż spadła w ubiegłym roku o 10%. Gwałtowne spadki odnotowały również marki Hyundai i Kia, grupa Stellantis oraz General Motors.
Toyota RAV4 GR SPORT – dynamiczna stylistyka oraz lepsze właściwości jezdne na drodze i w terenie
Ogromny boom deklaruje chiński producent samochodów BYD, który w ubiegłym roku stał się najszybciej rozwijającą się marką, a udział wzrósł z 1,5% do 2,42%. To zapewniło jej pozycję drugiego po Tesli producenta samochodów elektrycznych. Na całym świecie w zeszłym roku sprzedano 7,37 miliona samochodów zelektryfikowanych (o 2,9 miliona więcej rok do roku), podczas gdy modele zasilane wyłącznie akumulatorami stanowiły 9,3%.
Sprzedaż nowych samochodów w 2022 r. z podziałem na główne rynki | ||||
---|---|---|---|---|
Poz. | Model | Chiny | USA+Kanada | Europa |
1. | Toyota RAV4 | 33% | 43% | 9% |
2. | Toyota Corolla Sedan | 53% | 22% | 6% |
3. | Tesla Model Y | 44% | 34% | 19% |
4. | Honda CR-V | 52% | 36% | 2% |
5. | Toyota Camry | 40% | 45% | 1% |
6. | Toyota Hilux | 0% | 0% | 6% |
7. | Nissan Sentra | 80% | 15% | 0% |
8. | Toyota Corolla Cross | 42% | 12% | 0% |
9. | Ford F-150 | 0% | 97% | 0% |
10. | Tesla model 3 | 28% | 47% | 19% |