Kilka tygodni temu Kia ujawniła zdjęcia flagowego elektrycznego SUV-a EV9. Teraz Kia zaprezentowała technologię Software Defined Vehicle (SDV) wraz z funkcjami dostępnymi na żądanie oraz aktualizacje oprogramowania over-the-air (OTA), które umożliwią klientom zdalny zakup i instalację nowych elementów oprogramowania, dostosowanych do ich potrzeb. EV9 będzie pierwszym modelem Kia oferującym szereg funkcji i usług cyfrowych dostępnych za pośrednictwem sklepu Kia Connect Store.
Układ elektryczny/elektroniczny (E/E) EV9 umożliwia aktualizacje oprogramowania OTA, zapewniając klientom elastyczność w wyborze funkcji, które chcą zaktualizować. Oprócz innowacyjnych systemów, jak Highway Driving Pilot (HDP)1, który zapewnia warunkową jazdę autonomiczną na poziomie trzecim, kolejne usługi na żądanie będą wprowadzane do oferty za pośrednictwem sklepu Kia Connect Store.
Plany Hyundai Motor Group dotyczące rozwoju technologii SDV w przyszłości, ogłoszone w październiku ubiegłego roku podczas wydarzenia Unlock the Software Age, podkreślają bezpieczeństwo i wygodę przemieszczania się oferowane dzięki aktualizacjom oprogramowania. Mogą one poprawić funkcje samochodu, które mają wpływ na bezpieczeństwo, komfort obsługi, łączność ze światem zewnętrznym, a nawet osiągi. Wykorzystując najnowszą technologię, Kia zapewnia klientom dostęp do spersonalizowanych, najnowocześniejszych funkcji i toruje drogę do nowej ery mobilności.
Usługi dostępne na żądanie i aktualizacje oprogramowania OTA zapoczątkowują erę SDV
Debiut Kia EV9 to duży krok naprzód w erze SDV. Jedną z najbardziej godnych uwagi cech EV9 jest rozszerzona możliwość aktualizacji oprogramowania OTA. W przeciwieństwie do poprzednich modeli, funkcja aktualizacji oprogramowania EV9 poprzez OTA pozwala aktualizować nie tylko podstawowe systemy samochodu, ale także jego liczne funkcje, co zapewnia EV9 nieskończone możliwości jako SDV.
Kia – rekordowa sprzedaż w Polsce i najlepszy w historii wynik w I kwartale 2023 r. w Europie
Dzięki rozszerzonym możliwościom aktualizacji oprogramowania OTA można teraz dodawać lub aktualizować różne funkcje bez konieczności podłączania do auta oddzielnego sprzętu. Takie możliwości zapewnia bezprzewodowa komunikacja między serwerem w chmurze a samochodem, co umożliwia aktualizację oprogramowania jednostki sterującej bez konieczności odwiedzania serwisu.
Kia do 2030 roku planuje sprzedać 1,6 miliona egzemplarzy samochodów elektrycznych
Integracja jednostek sterujących samochodem w czterech obszarach funkcjonalnych, oparta na scentralizowanym systemie, jest zgodna ze strategią SDV Grupy. Taki proces integracji znacznie zmniejszył liczbę jednostek sterujących, zapewniając solidną podstawę technologiczną dla wydajnych funkcji samochodu i poprawy osiągów.
Klienci mogą dostosowywać funkcje w dowolnym miejscu i czasie za pośrednictwem sklepu Kia Connect Store
Kia idzie o krok dalej. Niedawno firma ogłosiła wprowadzenie pierwszej w historii usługi na żądanie w modelu EV9. Usługa ta będzie dostępna w sklepie Kia Connect Store.
Sklep Kia Connect Store oferuje dostęp do szeregu funkcji, takich jak np. Remote Smart Parking Assist 2, który umożliwia kierowcom zdalne parkowanie samochodem także wtedy, gdy znajdują się poza nim. Sklep oferuje również dostęp do funkcji o nazwie Lighting Pattern, która zapewnia pięć różnych trybów świecenia dwóch grup małych sześciennych lamp, które znajdują się z przodu SUV-a. Celem na przyszłość jest zapewnienie dostępu do znacznie szerszego zakresu zaawansowanych technologicznie funkcji.
Klienci mają do czynienia z niespotykaną dotąd swobodą i elastycznością w wyborze i zakupie potrzebnych im funkcji w dowolnym czasie i w dowolnym miejscu. Dzięki sklepowi Kia Connect Store klienci mogą bez wysiłku przeglądać i wybierać żądane funkcje, bez ograniczeń związanych z początkową specyfikacją ich samochodu.
Zaangażowanie marki Kia w poszerzanie oferty dla klientów i dostarczanie im produktów do użytku przez cały okres użytkowania samochodu wyraża chęć zaspokajania zróżnicowanych potrzeb różnych grup klientów, którzy decydują się na leasing, wynajem czy sprzedaż samochodu używanego. Kia jest zaangażowana w rozwój usług na żądanie, które są spersonalizowane pod kątem indywidualnego stylu życia klientów i umożliwiają im dostosowanie samochodów i poprawę wrażeń z jazdy.
- Dostępność systemu HDP może się różnić w zależności od wyposażenia i rynku. Szczegółowe funkcje HDP mogą się różnić w zależności od regionu i ze względu na lokalne przepisy. Dalsze szczegóły dotyczące HDP zostaną ujawnione bliżej jego rynkowego debiutu.
Źródło: KIA