Siedem lat po wprowadzeniu na rynek Outlandera PHEV Mitsubishi Motors pozostaje niedoścignionym przykładem w branży jako najlepiej sprzedający się na świecie samochód hybrydowy typu plug-in. Ponad 200 000 egz. globalnej sprzedaży skumulowanej i nadal jest to jedyny dostępny na świecie pojazd hybrydowy typu plug-in, oparty w pełni na architekturze pojazdu elektrycznego (dwa silniki elektryczne, brak skrzyni biegów, elektroniczne sterowanie układów napędowych „by-wire”).
Aby wykorzystać atut elektrycznej odrębności modelu, a tym samym lepiej przygotować się na następną generację hybrydowych samochodów plug-in MMC, opartych na rozwiązaniach pojazdów w pełni elektrycznych, firma Mitsubishi Motors Europe zbadała w jaki sposób właściciele Outlandera PHEV ładują swój samochód.
Badanie przeprowadzone w Wielkiej Brytanii, Holandii, Norwegii, Szwecji i Hiszpanii potwierdziło, że Outlander PHEV jest eksploatowany w Europie w takiej postaci, w jakiej został zaprojektowany – jako samochód elektryczny:
– 67% zbadanych pojazdów, pokonuje co najmniej 50% całkowitego przejechanego dystansu w trybie bezemisyjnym EV
– Nie było pojazdu eksploatowanego bez ładowania z sieci – wszyscy ładują!
– Ponad 80% europejskich kierowców Outlandera PHEV ładuje akumulator najmniej co 100 km
Wyniki potwierdzają słuszność śmiałych decyzji inżynierskich, podjętych przez konstruktorów MMC dziesięć lat temu, którzy uznali, że tylko architektura oparta na pojeździe w pełni elektrycznym może przynieść korzyści klientom, w tym znaczną oszczędność masy, czego nie oferują zelektryfikowane modele konkurencji, oparte na architekturze konwencjonalnych samochodów spalinowych. Dodatkowe korzyści:
– System operacyjny PHEV zaprogramowany na do 89 dni jazdy w trybie elektrycznym
– 45 km zasięgu jazdy bezemisyjnej (tryb elektryczny, wyłącznie akumulator)
– Uśredniona emisja 46 g/km CO2**
– Wiele standardowych możliwości ładowania (typowe ładowanie, ładowanie szybkie, automatyczne ładowanie w drodze, samowystarczalny tryb ładowania Charge, wielostopniowe odzyskiwanie energii hamowania)
– Instalacja pokładowych gniazd 1500 W dla urządzeń zasilanych prądem 230 V (dostępne w zależności od rynku i modelu)
– Kompatybilność V2X (Vehicle-to-everything)*
– Stały napęd 4WD poprzez dwusilnikowy układ elektrycznego napędu na wszystkie koła / SUPER-ALL WHEEL CONTROL
-Bezkompromisowa ładowność (minimalny wpływ elementów napędu elektrycznego na pojemność bagażnika – tylko 14 l. mniejsza w porównaniu z Outlanderem z napędem spalinowym)
** WLTP
* „V2X” = „Vehicle to X” (Vehicle-to-everything, „X” = „wszystko”, np. dom, budynek, sieć energetyczna).
Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2020 jest już dostępne w polskiej ofercie i niebawem zadebiutuje w salonach. Miesięczne raty przy zakupie nowego modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2020 startują już od 1 908 zł netto w przypadku leasingu i 1 996 zł brutto dla kredytu. Więcej informacji można znaleźć na stronie https://www.mitsubishi.pl/samochody/outlander-phev
Źródło: Mitsubishi