Mercedes-Benz i Moncler prezentują PROJEKT MONDO G

PROJEKT MONDO G na nowo interpretuje kultową Klasę G z wykorzystaniem charakterystycznych kodów wzornictwa Moncler. Wyraziste cechy Klasy G łączą się tu z elementami inspirowanymi kurtką puchową Moncler.

Dzieło po raz pierwszy zaprezentowano na pokazie Moncler pt. „Sztuka geniuszu”, w trakcie londyńskiego tygodnia mody. Goszcząc u Moncler, Mercedes-Benz wystąpił w towarzystwie innych cenionych marek i artystów, takich jak Alicia Keys, Pharrell Williams, Adidas Originals, FRGMT, Salehe Bembury, Palm Angels czy ROC NATION by Jay-Z. Podczas immersyjnego wydarzenia na żywo w londyńskiej hali Olympia francuska firma przedstawiła nową wizję Moncler Genius, w ramach której przekształca swój model współpracy w platformę współkreacji w różnych obszarach, m.in. sztuki, technologii, sportu, muzyki oraz designu.

Mercedes-Benz i Moncler podzielają pasję do innowacji, zwięzły język projektowania oraz pionierskie podejście do międzykulturowej współpracy. Teraz obaj partnerzy zjednoczyli siły, aby zaprezentować potencjał swojej kreatywności i pokazać, dokąd może zaprowadzić połączenie światów obu marek. Motyw „Sztuka wyobraźni” stanowi inspirujące przesłanie: by marzyć o wielkich rzeczach, bez ograniczeń eksplorować nowe terytoria i osiągać to, co niemożliwe. Dzieło sztuki PROJEKT MONDO G to pierwsze motoryzacyjne partnerstwo Moncler.

„Jesteśmy bardzo podekscytowani partnerstwem z Moncler – tak powstał kolejny unikalny moment Mercedes-Benz. Angażujemy się w kulturę i działalność społeczną, a nasze wspólne dzieło z Moncler oferuje nieoczekiwane doświadczenie, wynikające z połączenia światów obu marek. Ta współpraca otwiera nowe horyzonty i kryje potencjał dla innych nowości, które pojawią się już wkrótce” – powiedziała Britta Seeger, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż.

PROJEKT MONDO G: sztuka o kultowym statusie

Dzieło sztuki zaprojektowane w ramach współpracy Mercedes-Benz z Moncler łączy charakterystyczne cechy kultowej Klasy G z elementami inspirowanymi stylowymi kurtkami puchowymi Moncler. Efekt: spektakularny kontrast kanciastych kształtów Klasy G z miękkimi, płynnymi liniami pikowanej tkaniny. Oba te produkty są niepowtarzalne, niepodrabialne, a zarazem funkcjonalne – i w ciągu ostatnich dekad zyskały pozycję lifestyle’owych przedmiotów o luksusowym statusie. Zrodzony z fuzji przeciwieństw PROJEKT MONDO G zaprasza, by doświadczyć transformacji czysto użytkowego przedmiotu w designerski manifest. Jego imponujące wymiary to: 4,6 m długości, 2,8 m wysokości, 3,4 m szerokości (z kołami) i 2,5 tony wagi.

Mercedes-Benz Classic rozpoczyna sezon 2023 od targów Retro Classics

Z bliska uwagę zwracają kolejne charakterystyczne cechy inspirowane zarówno z Klasą G, jak i kurtką Moncler. Tworzą one dodatkowe ekscytujące kontrasty. Patyna przypomina widoczne ślady użytkowania, nawiązujące do funkcjonalności i praktyczności. Zapewnia przy tym wizualny kontrapunkt dla wyrafinowanych powierzchni o wysokim połysku, które stanowią ukłon w stronę świata luksusu. Nieprzypadkowo PROJEKT MONDO G ma również ogromny zamek błyskawiczny – kolejny element, który celowo rzuca się w oczy i jest odniesieniem do wszechstronności obu produktów: samochodu oraz kurtki.

„Współpraca z Moncler zainspirowała nas do stworzenia prawdziwej rzeźby na kołach. PROJEKT MONDO G stanowi wyraz odwagi w świecie wzornictwa. Bazując na naszej filozofii zmysłowej wyrazistości, łączy on kontrastujące formy i powierzchnie: błyszczące, kosmiczne materiały z elementami inspirowanymi patyną oraz zdecydowaną geometrię Klasy G z organicznymi formami puchowych kurtek Moncler. Dwie silne luksusowe marki oferują niezwykłe nowe doświadczenia, łącząc świat motoryzacji i mody w jeden organizm. Przewymiarowany i przesadzony język form polaryzuje sztukę, dzięki czemu zapewnia nowe impulsy i wyznacza trendy” – podsumował Gorden Wagener, główny projektant Mercedes-Benz Group AG.

Mercedes-Benz – 22 mln aut z Sindelfingen

Mercedes-Benz Klasy G, wyprowadzony na rynek w 1979 r., narodził się z myślą o eksploracji trudnych terenów. Sam producent luksusowych aut wkroczył z tym modelem na niezbadane terytorium. Terenowy samochód z gwiazdą z jednej strony został zaprojektowany jako środek transportu o ekstremalnych możliwościach off-roadowych, z nastawieniem na aktywny wypoczynek, z drugiej powstał pod kątem wymagających codziennych zastosowań, na przykład w sektorze przemysłowym lub komunalnym. Od chwili debiutu trwa nieustanny proces rozwoju Klasy G, który stanowi klucz do jej trwałego sukcesu oraz statusu prawdziwej ikony.

Kampania „Sztuka wyobraźni”

PROJEKT MONDO G jest bohaterem kampanii, która towarzyszy wspólnej kreacji Mercedes-Benz i Moncler, realizowanej w mediach społecznościowych oraz poprzez aktywności zewnętrzne (OOH) i PR-owe w celu szerokiej globalnej aktywacji. Wizualizacja przedstawia nieziemski zimowy krajobraz inspirowany głównymi tematami: outdoorową wytrzymałością i nieograniczonymi możliwościami odkrywania nowych obszarów. Za bazę dla PROJEKTU MONDO G służą Klasa G oraz kurtka puchowa Moncler. Wygląd i styl reprezentują wyimaginowany wszechświat o niskiej grawitacji, który interpretuje dzieło sztuki przez pryzmat atrakcyjnych momentów, z udziałem modelek i modeli w koncepcyjnych stylizacjach z elementami kolekcji Moncler. Scenografia kampanii nawiązuje do premiery dzieła podczas pokazu „Sztuka geniuszu” i podkreśla zdolności Klasy G oraz kurtki puchowej Moncler do przetrwania nawet w najtrudniejszych warunkach. Kampanię uchwycił w obiektywie uznany reżyser i fotograf Thibaut Grevet.

Zaangażowanie Mercedes-Benz w modę

Od 1995 r. Mercedes-Benz zdążył ugruntować swoją pozycję kluczowego gracza w światowym przemyśle modowym. Luksusowa marka zbudowała autentyczne relacje w różnych obszarach kreatywności, obejmujących modę, fotografię i sztukę. Swoje inicjatywy wykorzystuje do wspierania wschodzących talentów projektowania, rozwijania innowacyjnej współpracy, partnerstw w ramach tygodni mody oraz realizacji wydarzeń na żywo.

Moncler – informacje

Firma Moncler została założona w Monestier-de-Clermont we francuskim Grenoble w 1952 r. Obecnie ma siedzibę we Włoszech. Marka od lat łączy niepowtarzalny styl ze wspieranymi przez ekspertów badaniami technologicznymi aktywności w świecie gór. Kolekcje odzieży wierzchniej Moncler łączą ekstremalne wymogi ze strony natury z wymaganiami miejskiego życia. Moncler produkuje i bezpośrednio dystrybuuje kolekcje odzieży oraz akcesoriów pod marką Moncler za pośrednictwem swoich sklepów stacjonarnych i cyfrowych, a także wybranych formatów wielomarkowych, domów towarowych oraz sklepów internetowych.

Źródło: Mercedes-Benz