W 2022 roku Toyota Motor Corporation już po raz trzeci z rzędu sprzedała najwięcej samochodów na świecie ze wszystkich producentów. W ciągu 12 miesięcy klienci kupili 10 483 024 pojazdy marek Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino.
Firma utrzymała sprzedaż na tym samym poziomie co w 2021 rok (-0,1%), sprawnie reagując na problemy i ograniczenia związane z pandemią COVID-19, niedoborami półprzewodników i zaburzonymi łańcuchami dostaw.
Globalna produkcja 10,6 milionów aut i rekordowa produkcja w Europie
Europejskie fabryki łącznie opuściło w ciągu roku 792 169 samochodów, o 8,3% więcej niż w 2021 roku. Jest to najlepszy wynik w dotychczasowej historii fabryk Toyota Motor Europe.
Toyota Motor Corporation osiągnęła wyjątkowo wysoki poziom światowej produkcji samochodów, porównywalny ze standem przed pandemią. W 2022 roku fabryki koncernu opuściły 10 610 604 samochody, o 5,3% więcej niż rok wcześniej. Jest to wynik lepszy niż w 2018 roku (10,57 mln aut) i niewiele niższy w porównaniu z rekordowym rokiem 2019 (10,72 mln aut).
Toyota – prawie 200 zamówień na elektryczne samochody dostawcze
W 2023 roku Toyota również planuje osiągnąć poziom co najmniej 10,6 mln samochodów. Firma bierze jednak pod uwagę, że czynniki które w ubiegłych latach powodowały zakłócenia w działaniu fabryk, mogą wystąpić także w nadchodzących miesiącach. Dlatego jej strategia zakłada pewną elastyczność w realizacji celów przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu atutów Systemu Produkcyjnego Toyoty i technologii TNGA.
Toyota najpopularniejszą marką na świecie
Toyota jest od 13 lat najpopularniejszą marką na świecie. W 2022 roku salony opuściło 9 566 961 samochodów Toyoty i Lexusa (-0,5%). Najwięcej z nich do klientów trafiło w krajach Azji (3 324 735 aut), w Ameryce Północnej (2 445 125 aut), w Japonii (1 289 132 auta) i w Europie (1 032 159 aut).
Nowy rekord 2,7 miliona zelektryfikowanych aut Toyoty
W 2022 roku sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty i Lexusa przekroczyła poziom 2,7 mln egzemplarzy, osiągając nowy rekord. Klienci obu marek kupili w ciągu 12 miesięcy 2 726 263 zelektryfikowane auta, o 4% więcej niż w ubiegłym, również rekordowym roku. Zdecydowana większość, czyli 2 603 007 aut to pełne hybrydy. Sprzedaż hybryd plug-in wyniosła 90 346 samochodów, samochodów elektrycznych na baterie 24 466 aut, zaś elektrycznych pojazdów na wodór 3 924 auta. Pozostałe technologie odpowiadały za sprzedaż 4 520 zelektryfikowanych samochodów.
Toyota w 2022 roku najczęściej wyszukiwaną marką samochodową w Google
Europa stała się w ubiegłym roku dla Toyoty największym rynkiem zelektryfikowanych samochodów, które stanowiły ponad 65% całkowitej rocznej sprzedaży Toyota Motor Europe. Toyota i Lexus sprzedały w naszym regionie 688 185 zelektryfikowanych pojazdów. Niewiele mniej (663 504 auta) trafiło do klientów w regionie Azji, włączając Chiny. Klienci w Japonii kupili 580 364 zelektryfikowane Toyoty, a w Ameryce Północnej – 578 527 takich aut.
Źródło: Toyota