SEAT MÓ – rozwiązania hiszpańskiej marki w zakresie miejskiej mobilności

SEAT w ramach rozwoju marki, sukcesywnie wzbogaca swoją ofertę o pojazdy elektromobilne i mikromobilne. Wśród nich znajdują się m.in. skutery elektryczne. Hiszpański producent do tej pory mógł pochwalić się dwoma modelami tego typu pojazdów – SEAT-em MÓ 125 i MÓ 125 Performance.

Do obecnej gamy właśnie dołącza nowy SEAT MÓ 50, który na rynku europejskim pojawi się w pierwszym kwartale 2023 roku. Obecnie w Polsce w ramach SEAT MÓ dostępne są wyłącznie hulajnogi elektryczne.

SEAT MÓ, komórka hiszpańskiej marki, powstała w 2020 roku. Jej działalność opiera się na strategii rozwoju miejskiej mobilności ogłoszonej podczas City Expo World Congress w 2019 roku. W swojej ofercie ma wiele innowacyjnych rozwiązań, ale przede wszystkim stawia na hulajnogi oraz skutery elektryczne.

Prężnie rozwijający się dział SEAT-a po modelach skuterów SEAT MÓ 125 i MÓ 125 Performance prezentuje kolejny, trzeci pojazd – SEAT-a MÓ 50. Jego technologia oraz design zostały oparte na rozwiązaniach zastosowanych w poprzednim modelu, czyli MÓ 125. Skuter osiąga maksymalną moc 4 kW, natomiast pojemność silnika elektrycznego wynosi 50 cm3. Pojazd rozpędzi się maksymalnie do 45 km/h. W najnowszym modelu kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy. Zasięg pojazdu zwiększono do 172 km. Użytkownicy będą mieli również możliwość skorzystania z dedykowanej aplikacji na smartfony. Skuter na europejskie drogi wyjedzie w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Pojazd dla młodszych kierowców

Najnowszy pojazd powstał z myślą o młodych użytkownikach dróg[1]. SEAT MÓ 50 zachowuje wszystkie funkcje poprzednich modeli. Całkowicie elektryczny skuter wykorzystuje najlepszy w tym segmencie silnik elektryczny o mocy 4 kW i pojemności 50 cm3 oraz akumulator litowo-jonowy, który zapewnia zasięg do 172 km na jednym ładowaniu. W nowym modelu zwiększono również ilość miejsca na dwa kaski, przestrzeń bagażową oraz ulepszono poziom łączności.

Auto Świat Katalog NOWOŚCI 2023 z kalendarzem już w sprzedaży

Kierowcy będą mieli do wyboru trzy tryby jazdy: City, Sport i Eco. Dostępny będzie również bieg wsteczny, ułatwiający manewrowanie. Skuter na drodze rozwija prędkość maksymalną 45 km/h, a w trybie Sport osiąga ją w jedynie 3,8 sekundy. SEAT MÓ 50 będzie dostępny w dwóch opcjach kolorystycznych – Barcelona Grey i Tarifa Blue.

Innowacyjne rozwiązania technologiczne

SEAT MÓ 50 płynną jazdę w każdych warunkach zawdzięcza wykorzystaniu w projekcie modelu konwencjonalnego przedniego widelca oraz pojedynczego tylnego amortyzatora, który ułatwia pokonywanie nierówności na drodze. Natomiast wentylowane przednie i tylne tarcze wraz z połączonym hydraulicznym układem hamulcowym i elektrycznym systemem regeneracyjnym zapewniają doskonałą zdolność hamowania.

Auto Świat – ostatnie w historii wydanie w sprzedaży

Podstawą funkcjonowania pojazdu jest układ napędowy eScooter. Wykorzystuje on zaawansowany bezszczotkowy silnik elektryczny, który wytwarza 4 kW mocy (7,3 kW mocy szczytowej) i 100 Nm momentu obrotowego. Silnik został połączony z wymiennym akumulatorem litowo-jonowym o mocy 5,6 kWh, który zapewnia do 172 km zasięgu na jednym ładowaniu w trybie Eco, według oficjalnego cyklu testowego.

Ładowanie akumulatora odbywa się w bardzo łatwy sposób. Można go ładować zarówno w pojeździe, jak również wyjąć i podłączyć do gniazdka elektrycznego. Akumulator, korzystając ze stałego źródła zasilania, zostanie w pełni naładowany w przeciągu zaledwie 6-8 godzin.

Dedykowana aplikacja na smartfony

W modelu SEAT MÓ 50 zadbano również o wysoką jakość cyfrowych udogodnień, dzięki m.in. dostępnej aplikacji na smartfony, która w oparciu o dostarczone informacje o pozycji pojazdu oraz aktualizacje statusu umożliwi dokładne monitorowanie swojego skutera. Model został wyposażony również w zintegrowane dwa porty USB, które pozwolą naładować telefony i inne urządzenia bez względu na to, w jak daleką podróż kierowca się wybierze.

Produkcja najnowszego modelu ma rozpocząć się w styczniu 2023 roku, a jego premiera planowana jest na pierwszy kwartał przyszłego roku.


[1] W zależności od przepisów na danym rynku, pojazd jest dostępny dla osób od 14 lub 15 roku życia.

Źródło: SEAT