Koncepcja nowego modelu pod nazwą Yeti I (niebieski) po raz pierwszy została zaprezentowana w marcu 2005 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie. Wersję produkcyjną poprzedził jeszcze kolejny koncept Yeti II (pomarańczowy kabriolet), który był prezentowany podczas IAA 2005 we Frankfurcie nad Menem.
Nie jest tajemnicą, że na etapie rozwojowym tego projektu powstały także różne wersje pojazdu, które jednak nie trafiły do produkcji seryjnej. Projekt zainaugurował Thomas Ingenlath, a wersję produkcyjną wdrażał zespół pod kierownictwem Jensa Manske. Wersja produkcyjna miała premierę w marcu 2009 roku w Genewie, a pierwsze egzemplarze trafiły do użytkowników w sierpniu tego samego roku.
Wśród interesujących konceptów należy wymienić m.in. Dwuosobowy pickup, wersję trzydrzwiową i dwudrzwiowy kabriolet. Ostatecznie o wyborze optymalnej wersji do produkcji seryjnej zadecydowały względy ekonomiczne i perspektywa sprzedaży.
Pięciodrzwiowy SUV Yeti produkowany był w Kvasinach w latach 2009-2017. Wyprodukowani ponad 684 500 egzemplarzy.
Klasyk tygodnia – Skoda Trekka – wyprodukowana w Nowej Zelandii, do kupienia w Czechach
To był SUV nowej generacji, ale nie pierwszy w historii marki. W latach 1966-1973 w Nowej Zelandii na bazie komponentów ówczesnej Octavii Combi dostarczanych przez Škodę produkowano auto terenowe o nazwie Trekka.
Źródło: Škoda Auto