Prognozy dotyczące przystępnej cenowo mobilności oraz sukces modelu Ami stały się impulsem dla marki Citroën, aby wynieść niekonwencjonalne podejście na wyższy poziom i zaprojektować koncepcyjny model: Citroën oli [all-ë].
– Oli idealnie odzwierciedla misję marki Citroën, której celem jest zapewnienie wszystkim w pełni elektrycznych samochodów w celu podniesienia jakości codziennego życia przy zminimalizowanym wpływie motoryzacji na środowisko
– Koncepcje, kody stylistyczne i projekt wnętrza studyjnego oli zostaną wykorzystane w przyszłych modelach produkcyjnych marki
– Oli proponuje nową interpretację logo marki Citroën, które już niedługo pojawi się na wszystkich premierowych produktach i zapowiada nową identyfikację wizualną.
Nowatorski model Ami potwierdził, że marka Citroën ma odwagę, by iść pod prąd i realizować złożone przez siebie zobowiązanie, aby zapewnić prosty i w pełni elektryczny środek transportu dla wszystkich. Był to także bodziec do rozwoju modelu oli, rewolucyjnego i innowacyjnego „laboratorium na czterech kółkach”, zaprojektowanego, by rozwijać rozwiązania z zakresu mobilności z myślą o rodzinach, przełamywać panujące w branży trendy na ciężkie, skomplikowane i drogie samochody elektryczne.
„Nazwa projektu «oli» nawiązuje do modelu Ami, bo jest nie tylko kwintesencją wszystkich jego cech, ale także kolejnym dowodem na to, że marka Citroën jest w stanie zapewnić konkretną, W PEŁNI elektryczną mobilność dla WSZYSTKICH ludzi w nieszablonowy i odpowiedzialny sposób, który przynosi radość” – powiedział Vincent Cobée, dyrektor marki Citroën.
To także projekt, który wyznacza dalszy kierunek prac dla Citroëna: śmiały, kompleksowy manifest pełen inteligentnych i w pełni wykonalnych pomysłów, które kładą nacisk na zmniejszenie masy i uproszczenie złożoności konstrukcji, by zmaksymalizować wydajność, zapewnić wszechstronność i dostępności. oli symbolizuje etap, na którym trend, by mieć „więcej” zostanie zastąpiony przez konstruktywne „wystarczająco”, czyli: „tyle, ile potrzebujesz lub jest konieczne”. [Słownik języka polskiego PWN]
Citroën uruchamia sprzedaż samochodów on-line
Warto przy tym podkreślić, że wiele koncepcji i nowatorskich rozwiązań zastosowanych w koncepcyjnym modelu oli zostanie wykorzystanych w przyszłych elektrycznych samochodach marki Citroën.
Citroën My Ami Cargo – nowatorski samochód dla klientów biznesowych
Jeśli uznamy, że model Ami wyznaczał mały krok w kierunku realizacji tej strategii, to można też powiedzieć, że model oli sygnalizuje gwałtowny skok do przodu. Oli udowadnia, że jeśli zamiast ważącego 2500 kg „pałacu na czterech kółkach”, wyposażonego w mnóstwo ekranów i gadżetów, damy klientom elementy wyposażenia, których potrzebują i chcą je mieć, a dodatkowo wykorzystamy w nowatorski sposób materiały i zrównoważone procesy produkcji, będziemy w stanie zaspokoić społeczne zapotrzebowanie na niedrogie i pożądane przez konsumentów zeroemisyjne samochody, które wpisują się w różne style życia.
Vincent Cobée wyjaśnia, dlaczego koncepcyjny model oli doskonale wpisuje się w specyfikę naszych czasów: „Jesteśmy świadkami trzech konfliktów społecznych, które dzieją się jednocześnie – pierwszy z nich dotyczy postrzeganej wartości oraz naszej zależności od mobilności, drugi wyrasta z gospodarczych ograniczeń i niepewności dotyczącej dostępności surowców, a przyczyną trzeciego jest coraz silniejsze dążenie do odpowiedzialnej i bezpiecznej przyszłości. Konsumenci mają poczucie, że era nadmiaru dobiega końca, bo coraz bardziej restrykcyjne regulacje i rosnące koszty mogą ograniczyć nasze możliwości swobodnego przemieszczania się. Jednocześnie mamy coraz większą świadomość, że należy przyspieszyć działania zapobiegające zmianom klimatu, co sprawia, że jesteśmy coraz bardziej wyczuleni na kwestię ekologii i mamy coraz większe wymagania.”
Typowy samochód rodzinny z połowy lat 70. ważył około 800 kg, miał 3,7 m długości i 1,6 m szerokości. Współczesne modele z tego segmentu mają większą masę, która przekracza 1200 kg oraz przynajmniej 4,3 m długości i 1,8 m szerokości. Masa niektórych z nich przekracza 2,5 tony. Część z tych zmian została wymuszona przez wymogi prawne oraz przepisy dotyczące bezpieczeństwa, ale jeśli ten trend utrzyma się w przyszłości i będziemy w dalszym ciągu przez 95% czasu trzymać nasze samochody na parkingu i w 80% przypadków jeździć nimi w pojedynkę, to rozwiązanie konfliktu między koniecznością ochrony naszej planety i obietnicą zrównoważonej, zelektryfikowanej mobilności w przyszłości stanie się bardzo trudnym zadaniem.
„Marka Citroën wierzy, że elektryfikacja nie powinna oznaczać wyższych cen, a bycie świadomym ekologicznie nie powinno być karalne poprzez ograniczenie naszej mobilności lub uczynienie pojazdów mniej satysfakcjonującymi do życia. Musimy przełamać panujące trendy, zmniejszyć masę oraz obniżyć ceny elektrycznych samochodów, a także znaleźć nowatorskie sposoby na ich odświeżenie i odsprzedanie kolejnym klientom. W przeciwnym razie, kiedy w pełni elektryczne pojazdy staną się jedyną dostępną opcją, rodziny nie będą mogły sobie pozwolić na swobodne przemieszczanie się. Koncepcyjny model oli jest niepodważalnym dowodem na to, że marka Citroën z optymizmem podejmuje próbę rozwiązania tych konfliktów.”
Źródło: Citroën