Škoda podczas międzynarodowej prezentacji pod nazwą Explore More zaprezentowała nowy model koncepcyjny Vision 7S, nowa strategię na najbliższe lata oraz zmianę swojej identyfikacji wraz z logo.
To największe zmiany identyfikacji marki od 30 lat. Nową formę otrzymał napis ŠKODA, z którego zniknął czeski element. Zastąpi on na elementach nadwozia dotychczasową strzałę. Natomiast dotychczasowe logo pojawi się obecnie w uproszczonej i płaskiej formie.
Nowa stylizacja wykorzystuje zupełnie inną typografię opartą na symetrii i połączeniu okrągłych kształtów z bordiurami. Największą zmianę w znaku słownym zaobserwować można w literze S, w którą estetycznie wkomponowano tradycyjnie występujący karon nad literą. Symbol „skrzydlatej strzały” również został zdefiniowany na nowo, choć nie tak bardzo jak znak słowny. Jego uproszczona konstrukcja jest widoczna na pierwszy rzut oka.
Škoda Vision 7S – największy model w historii marki zapowiada nowy design
Nowe logo ŠKODY będzie teraz przedstawiane bez plastikowej grafiki 3D. W ten sposób marka reaguje na zmianę w kierunku jeszcze bardziej zdigitalizowanej komunikacji. Prostszy, dwuwymiarowy znak graficzny gwarantuje większy wpływ na odbiorcę, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, a także może być lepiej integrowany z różnymi formatami.
Škoda Karoq MY2022 – w nowej odsłonie (polskie ceny)
Nowa identyfikacja marki będzie wprowadzana stopniowo na różnych platformach. W pierwszej kolejności będą to materiały marketingowe, a od 2024 roku na nowych modelach. Pierwszym z nich ma być Octavia.
Źródło: Škoda Auto