Kia Niro 1.6 GDI Hybrid – crossover, który nie zawiedzie

W polskich salonach sprzedaży pojawiła się już druga generacja, ale jest to także okazja, by przypomnieć pierwszą po liftingu. Kompaktowy crossover jest zapisał się w historii południowokoreańskiego producenta jako pierwszy seryjny model napędzany hybrydowym systemem spalinowo-elektrycznym.

Auto zadebiutowało w lutym 2016 roku, a osoba odpowiedzialną za jego design, nad którym pracowali specjaliści w Kaliforni i Korei Południowej, był Peter Schreyer. W efekcie powstał udany crossover. W sprzedaży pojawiła się już druga generacja, ale my tym razem testowaliśmy jeszcze pierwszą.

Kia Niro 1.6 GDI Hybrid – poprawne i funkcjonalne wnętrze

Wsiadając do wnętrza tego pojazdu bardzo szybko przekonamy się o dobrej jakości materiałów. Pasażerowie docenią także własności ergonomiczne, co szczególnie uwidoczni się podczas dłuższych podróży.Kierowca i współpasażer mają przed sobą dwa modne i duże wyświetlacze – 7-calowy z konfigurowalnym zestawem wskaźników przed kierowcą i centralny 10-calowy systemu multimedialnego. Ważne, że projektanci nie ulegli modzie i do końca nie zrezygnowali z tradycyjnych przycisków. Jak wiemy z doświadczenia, takie rozwiązanie ułatwia życie kierowcy, a także jest bezpieczne w obsłudze podczas jazdy.

Na brak miejsca i wystarczającego komfortu nie mogą narzekać osoby zajmujące miejsca na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie. Gdyby nie hybryda (miejsce na akumulatory), to byłby również większy bagażnik, który ma pojemność 356 l.

Kia Niro 1.6 GDI Hybrid – oszczędna jednostka napędowa

Zapewne producent mając do wyboru osiągi, postawił na ekonomiczną eksploatację. Do napędu zastosowano czterocylindrowy wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1580 cm3 i mocy 105 KM oraz momentem obrotowym wynoszącym 147 Nm. Wspomagany jest on silnikiem elektrycznym o mocy 43 KM i momencie 170 Nm.Dzięki temu otrzymujemy do dyspozycji 141 KM o łączny maksymalny moment obrotowy wynosi 265 Nm.Współpracuje on z dwusprzegłową przekładnią automatyczną, co oceniamy za pozytywne rozwiązanie. Podczas jazd testowych udało nam się w ruchu miejskim zbliżyć do granicy 5 l/100 km, ale już przy większych prędkościach hybryda ma większy apetyt na paliwo. Ale już to wszystko zależy od naszego stylu jazdy.

Kierowca ma do dyspozycji również łopatki pod kierownicą, które w trybie sport służą do manualnej zmiany przełożenia, a w trybie eco za ich pośrednictwem można ustawić stopień rekuperacji.

Nowa Kia Niro oferuje zelektryfikowaną mobilność dla każdego

Nowa Kia Niro już dostępna do zamawiania w cenie od 117,9 tys. zł

Kia Niro 1.6 GDI Hybrid – podsumowanie

Z całą pewnością jest to auto godne uwagi. Ma proporcjonalne kształty i poprawny design. Oferuje wystarczająco dużo miejsca we wnętrzu. Producent zapewnia także bogate wyposażenie. Jednostka napędowa sprawdzi się w ruchu miejskim (oszczędna eksploatacja) oraz podczas dłuższych podróży.

 

Kia Niro MY2023 – cennik

Kia Niro 1.6 GDI Hybrid – podstawowe dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika1580 cm3, R4, hybryda (benzynowy + elektryczny)
Moc układu hybrydowego141 KM przy 5700 obr./min
Moc silnika spalinowego105 KM przy 5700 obr./min
Moc silnika elektrycznego47 KM (32 kW)
Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego147 Nm przy 4000 obr./min
Skrzynia biegów i napęd6-stopniowa automatyczna DCT , napęd na przednie koła
Prędkość maksymalna164 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,5 s
Średnie zużycie paliwa podczas testu5,4 l/100 km
Długość4356 mm
Szerokość1801 mm
Wysokość1534 mm
Rozstaw osi2700 mm
Pojemność bagażnika347 l / 1345 l
Pojemność zbiornika paliwa45 l
Masa własna1425 kg
Cena144 900 zł