FIAT świętuje dziś 65. rocznicę powstania swojego kultowego modelu 500, symbolu nowego „dolce vita”, który w wersji elektrycznej stał się europejskim liderem elektrycznej mobilności.
- W pierwszym półroczu 2022 roku, nowy Fiat 500 zajmuje trzecie* miejsce w Europie w całym segmencie samochodów elektrycznych, prowadząc jako numer jeden w Niemczech i we Włoszech oraz plasując się na podium we Francji i Hiszpanii
- W ciągu zaledwie dwóch lat nowy Fiat 500 został zakupiona przez ponad 100 000 klientów i zdobył 30 międzynarodowych nagród w dziewięciu krajach, co czyni go najbardziej utytułowanym Fiatem w historii
„W pierwszym półroczu, nowa, w pełni elektryczna i niepowtarzalna elektryczna 500 stanęła na podium na europejskim rynku samochodów EV”, powiedział Oliver Francois, dyrektor generalny marki FIAT i dyrektor globalny marketingu Stellantis. „W pierwszym półroczu nowy Fiat 500 był najczęściej sprzedawanym samochodem elektrycznym w Niemczech, gdzie odniósł nawet większy sukces niż produkowane w tym kraju samochody elektryczne. Co więcej, jest również liderem we Włoszech oraz znalazł się na podium we Francji i Hiszpanii. To namacalny dowód jego sukcesu i tego, że FIAT traktuje swoją drogę do elektryfikacji jako element swojej historycznej misji społecznej. Stworzyliśmy mobilność dla wszystkich, jesteśmy liderem mobilności miejskiej, teraz naszym celem jest na nowo odkryć miejską mobilność, uczynić ją bardziej zrównoważoną dla wszystkich, zgodnie z naszym hasłem, że „ekologiczne jest tylko wtedy, gdy ekologiczne jest dla wszystkich”.
Zaprojektowany i produkowany w Turynie, nowy Fiat 500 jest symbolem włoskiej kreatywności i zdobywa fanów produktów Made in Italy na całym świecie. Jest obecnie sprzedawany w 38 krajach na czterech różnych obszarach geograficznych: od Europy poprzez Amerykę Łacińską i Bliski Wschód, aż po Japonię. Sukces nowego Fiata 500 unaocznia również 30 międzynarodowych nagród przyznanych jej w dziewięciu krajach przez klientów i ekspertów z branży.
Wraz z rosnącą uwagą poświęcaną „zielonej konwersji”, FIAT postanowił przyspieszyć swoją strategię elektryfikacji na drodze do bardziej zrównoważonej przyszłości. Globalna marka posiada obecnie w Europie pełną gamę zelektryfikowanych modeli, a od 2024 roku wszystkie jej nowe modele będą elektryczne. Wreszcie, w 2027 roku, FIAT stanie się w pełni elektryczną marką w Europie.
Dwie nowe historie dla uczczenia ikony zmian
Aby złożyć specjalne urodzinowe życzenia swojej ikonie, FIAT prezentuje dwie nowe historie, które w zabawny sposób dowodzą, że nowy Fiat 500 jest naprawdę samochodem zmian. Zarówno w „Evergreen”, jak i w „The Stick” bierze udział proekologiczny aktywista i zdobywca Oscara, aktor Leonardo DiCaprio, który jest ambasadorem nowego Fiata 500 od momentu jego premiery. FIAT odwraca bieg wydarzeń i pokazuje, że można w radosny sposób dbać o planetę i, jak pokazuje Leonardo DiCaprio, jazda elektrykiem i bycie rzecznikiem zrównoważonej mobilności mogą być radosne i beztroskie. A istnieje tylko jeden taki samochód na świecie, który jest w stanie przekształcić obowiązek w coś przyjemniejszego: to właśnie nowy Fiat 500.
Fiat 500 i 500X Dolcevita – połączenie elektryfikacji i kultowego stylu
Pod stworzonymi przez agencję reklamową Leo Burnett, dwoma nowymi spotami reklamowymi podpisał się wielokrotnie nagradzany reżyser Martin Werner. W reklamie pojawia się oryginalna wokalna wersja kultowego utworu „La Dolce Vita” autorstwa Nino Roty, w oryginalnej i nigdy wcześniej nie wydanej wersji z 1962 roku. Melodia ta została powtórnie odkryta przez FIAT-a w archiwum włoskiej wytwórni płytowej CAM Sugar, przechowującej utwory, które przeszły do historii kina, w tym między innymi utwór maestro Nina Roty z filmu „Amarcord“, który został wykorzystany, jako unikalny dźwięk ostrzegający pieszych, tzw. AVAS w nowym Fiacie 500.
Źródło: Fiat