Volkswagen w Brazylii stworzył platformę dla fanów, która pozwala przechowywać, wymieniać i sprzedawać kolekcjonerskie karty NFT. Na początek cyfrowy garaż będzie dostępny dla miłośników marki w Brazylii.
Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów, który wprowadził na rynek cyfrowe karty, przeznaczone dla miłośników motoryzacji z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Karty są dostępne w dwóch kolekcjach: GT i Pen&Paper.
„Cyfrowy garaż to nowa rozrywka dla fanów naszej marki. Dzięki technologii NFT mogą oni tworzyć kolekcje i wchodzić w interakcję z innymi użytkownikami. W ramach dwóch kolekcji wprowadzamy ponad 60 kart z popularnymi i mniej znanymi modelami Volkswagena” – komentuje Ciro Possobom, dyrektor operacyjny Volkswagena w Brazylii.
Kolekcja GT
W tej kolekcji Volkswagen zebrał sportowe odmiany swoich modeli. Ikony marki w wersjach GT, GTS i GTI są łącznie na 23 kartach kolekcji GT, a ponieważ cyfrowy garaż powstał w Brazylii są to modele właśnie z tego rynku, takie jak Gol, Polo czy Virtus.
Fani marki będą mogli kupić cyfrowe pakiety kolekcjonerskie, aby stworzyć swoje garaże z opracowanych przez VW Design Studio kart, przedstawiających kultowe modele Volkswagena. Początkowo będą trzy rodzaje kart: najpopularniejszych będzie około 80 procent, rzadsze modele będą stanowić około 15 procent, a legendarnych kart będzie mniej niż 5 procent. Karty będą dostępne w pakietach po trzy lub pięć. W tym drugim przypadku rośnie szansa na najrzadsze egzemplarze – 70 procent szans przypada na karty popularne, 20 procent na rzadsze modele i około 10 procent na „legendę”.
Kolekcja Pen&Paper
Inną kolekcją, która będzie dostępna na początku działania cyfrowego garażu jest kolekcja Pen&Paper (długopis i papier) z modelami, które zapisały się w historii Volkswagena. Będą na nich ręcznie wykonane rysunki, co pozwoli fanom marki zapoznać się z techniką, która jest wykorzystywana przy prawdziwym procesie projektowania samochodu. Szkice zostały wykonane przez zespół projektantów Volkswagen do Brasil, którzy starali się uchwycić „język projektowania” każdego modelu.
Volkswagen ID. AERO – pierwsza w pełni elektryczna limuzyna Volkswagena
„To język, który łączy sprawy artystyczne z technicznymi, co idealnie oddaje istotę designu. Celem tej kolekcji jest zachowanie prostego języka rysunku, który jest ważną częścią procesu projektowania, a jednocześnie skojarzenie go z nowoczesnym światem NFT” – wyjaśnia José Carlos Pavone, szef designu Volkswagena w Brazylii.
Volkswagen Garbus – 22 egz. we współczesnej interpretacji za 570 tys. euro
W kolekcji Pen&Paper jest 45 kart, z takimi modelami, jak SP2, Santana, Kombi, Brasilia, up! i wiele innych. Sugerowana cena pakietów i szansa na zdobycie poszczególnych kart są takie same jak w kolekcji GT.
Strategia związana z NFT
Cyfrowy garaż rozpoczyna działalność z dwiema kolekcjami. Początkowo będą w nim oferowane wyłącznie cyfrowe karty, na późniejszym etapie będą mogły być z nimi powiązane także fizyczne przedmioty. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie aukcji, na których będzie można kupić karty przygotowane specjalnie na tę okazję. Trzecia faza to możliwość kupowania, sprzedawania i wymiany na platformie.
Źródło: Volkswagen