Muzeum prezentujące dorobek Mazda Mazda Motor Corporation, znajdujące się w głównej siedzibie firmy w Hiroszimie, przeszło gruntowną renowację. We wnętrzach obiektu prezentowane są zabytkowe pojazdy i eksponaty przedstawiające historię firmy od momentu jej powstania.
Muzeum, które zostanie otwarte dla publiczności 23 maja tego roku przeszło całkowitą metamorfozę wyglądu samego budynku, jak i ekspozycji, aby zapewnić klientom i członkom społeczności przestrzeń, w której będą mogli lepiej poznać Mazdę. Celem było także wzmocnienie roli muzeum, jako bazy dla komunikacji marki Mazda.
Ponadto, na oficjalnej stronie internetowej marki uruchomiono dziś dostęp do wirtualnego Muzeum Mazdy*, dzięki któremu znacznie więcej osób będzie mogło zapoznać się z ekspozycjami muzeum.
Jednobarwna kolorystyka w połączeniu z ciepłym oświetleniem i powierzchniami wykonanymi z drewna sprawiają, że zarówno wnętrze, jak i fasada budynku nowego Muzeum Mazdy zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszą koncepcją wzornictwa marki, zapewniając zwiedzającym elegancką i przytulną przestrzeń.
W muzeum znajduje się 10 różnych stref ekspozycji, których wystrój i oświetlenie są dostosowane do tematyki każdej z nich. Całe muzeum zostało zaprojektowane w taki sposób, aby zwiedzający mogli zapoznać się z wizją Mazdy na następne stulecie oraz przemyśleniami, jakie towarzyszyły powstawaniu wszystkich pojazdów, które Mazda zaprezentowała światu w ciągu swoich pierwszych 100 lat.
Unitel Mazda MX-5 Esports – nowy cykl esportowy rusza od 1 kwietnia 2022 r.
Ponadto w holu wejściowym znajduje się miejsce, w którym zwiedzający mogą się zrelaksować i poznać lepiej istotę marki, podziwiając jednocześnie najnowsze modele Mazdy. Firma będzie nadal oferować popularne wycieczki po fabryce, podczas których zwiedzający mogą obserwować pracę na liniach montażowych.
Mazda CX-60 – uroczysta ceremonia rozpoczęcia produkcji nowego modelu segmentu SUV
Mazda otworzy internetowe muzeum, w którym będzie można odbyć wirtualną wycieczkę z przewodnikiem i szczegółowymi objaśnieniami dotyczącymi każdej strefy, a także obejrzeć ujęcia z drona z wnętrza wystawy. Kanał Mazda Kids* zapewni dzieciom przystępne wyjaśnienia na temat przemysłu motoryzacyjnego i produkcji samochodów przez Mazdę. Na razie zarówno internetowe Muzeum Mazdy, jak i kanał dla dzieci będą dostępne tylko w języku japońskim, a wersje angielskie zostaną uruchomione w późniejszym terminie.
Sale Muzeum
Wejście: Uosabia styl marki Mazda i prezentuje najnowsze modele Mazdy
Strefa 1: 1920 – 1959: u źródeł ducha Monotsukuri (kultury tworzenia samochodów)
Strefy 2, 3: 1960+: droga do stania się producentem zróżnicowanych pojazdów (część 1)
Strefa 4: Motorsport: globalne wyzwanie dla Mazdy, prestiż marki i technologia
Strefy 5, 6 i 7: 1960+: droga do stania się producentem zróżnicowanych pojazdów (część 2)
Strefa 8: Technologia: kultura Mazdy Monotsukuri skupiona na człowieku
Strefa 9: Linia montażowa nowych samochodów
Strefa 10: Wizja Mazdy na następne 100 lat
Polecamy:
Strona internetowa Muzeum Mazdy
*Obecnie dostępne wyłącznie w języku japońskim, wersja anglojęzyczna udostępniona zostanie w terminie późniejszym.
Źródło: Mazda