Badanie NCBS (New Car Buyer Survey) to coroczny sondaż prowadzony wśród kierowców, którzy zakupili niedawno nowy samochód. Badanie służy ocenie zachowań i kryteriów, jakimi kierują się kupujący, ich postrzegania poszczególnych marek i lojalności wobec znanych wcześniej marek lub modeli samochodów.
Sonda obejmuje także ocenę satysfakcji klientów z zakupu nowego samochodu – obejmuje kierowców, którzy korzystają z nowego samochodu przez co najmniej trzy miesiące.
Opinie wyrażano m.in. na temat stylistyki nadwozia i wnętrza auta, jego parametrów i wyposażenia, a także wartości i wizerunku marki. Modele FIAT wypadają w tym zestawieniu bardzo dobrze – nabywcy tych samochodów poproszeni o ocenę blisko 20 różnych aspektów wystawili im znakomite noty.
Fiat Uno Ciao – koniec włoskiej legendy po 37 latach
Najwyżej ocenili stylistykę aktualnych modeli FIAT – średnia ocena plasowała je powyżej średniej dla całego rynku. Równie wysoko oceniono jakość wykonania – brak pisków i innych niepożądanych hałasów – oraz ogólną niezawodność samochodów. To sprawia, że według klientów samochody FIAT reprezentują znakomity stosunek ceny do jakości.
Na wysoką ocenę marki FIAT wpływają z pewnością najnowsze modele z Turynu. Nowy Fiat 500 z napędem elektrycznym podbija cały świat, zdobywając liczne nagrody i tytuły m.in. City Car 2022 w konkursie GQ Car Awards, elektrycznego auta roku w plebiscycie Auto Lider 2022 czy tytuł AUTO EUROPA 2022 dla najlepszego samochodu produkowanego w Europie. Popularnością cieszą się także nowe wersje 500X, hybrydowego Fiata 500, Pandy oraz gama Tipo, która wzbogaciła się o nową wersję Cross Kombi.
Źródło: Fiat