Wiosna to tradycyjnie czas odświeżania oferowanych modeli. Tym razem zmiany modelowe objęły modele Volvo XC40 oraz C40. W XC40 obok licznych zmian stylistycznych, zastosowano nowe wzory felg, tapicerek i lakierów. W C40 wprowadzono wersję P6 Recharge – z jednym silnikiem elektrycznym o mocy 231 KM.
Zmiany w modelach C40 i X40 zostały przeprowadzone tak, by proces konfiguracji i zamówienia online był prostszy i bardziej intuicyjny. Po zmianach te dwa modele będą miały więcej wspólnych elementów. Inaczej mówiąc: wiele smaczków stylistycznych przeniesiono z modelu C40 do XC40. Zacznijmy od modelu XC40.
Najmniejszy SUV Volvo został pokazany światu w 2017 roku i zebrał szereg prestiżowych nagród. Samochód wciąż wygląda świeżo, ale przecież można delikatnie go poprawić. Delikatnie zmienił się kształt przedniego zderzaka, który w modelu XC40 wygląda teraz podobnie do modelu C40. Model XC40 otrzymał także nową, bezramkową atrapę chłodnicy. Wygląda ciekawie, a przy tym została dostosowana do nowych czujników udoskonalonego systemu bezpieczeństwa ADAS. W XC40 pojawiły się także reflektory LED z technologią pikselową, która pozwala dobrze oświetlać przestrzeń przed samochodem, a jednocześnie nie oślepiać kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka.
Tylny zderzak także otrzymał dodatkowe elementy dekoracyjne. Pozostając jeszcze przy wyglądzie zewnętrznym: do modelu XC40 dodano kilka nowych wzorów felg, a kilka usunięto. Podobnie z ofertą lakierów: kilka z nich przybyło, a kilka nie będzie już oferowanych. Teraz XC40 da się zamówić w kolorze Fjord Blue, zarezerwowanym wcześniej wyłącznie dla modelu C40. Nowym lakierem jest także Silver Dusk – ciemny, głęboki srebrny kolor.
W środku dodano nowe wzory tapicerek. Teraz elektryczna odmiana XC40 jest dostępna bez tapicerek skórzanych. Skórę można zamówić we wszystkich pozostałych odmianach tego modelu.
Volvo Car Poland – najniższy udział Diesla w historii i totalna dominacja trzech modeli SUV
Za to do każdej XC40 można zamówić tapicerkę wełnianą – jasno-szarą. XC40 z gamy Recharge można zamówić z wnętrzem wykończonym w kolorze niebieskim – dokładnie takim, jaki dotąd był obecny wyłącznie dla modelu C40.
Jako opcja pojawi się również system oczyszczania powietrza PM 2.5, który dotąd był oferowany wyłącznie w większych modelach marki Volvo.
Volvo Cars testuje bezprzewodowe ładowanie aut elektrycznych
Model C40 Recharge dostanie nową wersję napędową. Dotąd C40 był dostępny z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 408 KM i napędem na dwie osie. Teraz dołączy do niego wersja przednionapędowa z jednym silnikiem elektrycznym o mocy 231 KM (330 Nm). Mimo nieco mniejszej baterii (69 kWh) konstruktorom udało się uzyskać zasięg 434 km (według WLTP). Prędkość maksymalna tego auta została ograniczona do 160 km/h, a jego przyspieszenie od 0 do 100 km/h to 7,5 s. Ten samochód może holować przyczepę o masie do 1500 kg. W świecie aut elektrycznych to wcale nie taka oczywista opcja.
W gamie samochodów spalinowych też zajdą zmiany. Podstawowa wersja T2 będzie korzystała tak jak dotąd w silnik trzycylindrowy 1.5 o mocy 129 KM. Wersja T3 została zastąpiona miękką hybrydą B3. I tu mamy niespodziankę. Zamiast trzycylindrowego silnika 1.5, będziemy mieli silnik 2.0, o czterech cylindrach. Moc: 163 + 14 KM. XC40 B3 przyspiesza do setki w 8,6 s, czyli o 1,5 s krócej niż dotychczasowa wersja XC40 T3. Zatem klienci XC40 zyskają coś więcej, niż tylko lepszy wygląd auta.