Škoda Auto w 2021 roku nie osiągnęła granicy 1 mln wyprodukowanych samochodów. Wciąż trwająca pandemia Covid-19 i brak regularnych dostaw półprzewodników, spowodowały przerwy w produkcji i niezrealizowanie pierwotnych planów.
Od momentu dołączenia do koncernu Volkswagen Škoda Auto wyprodukowała już 20 mln samochodów. Producent wciąż inwestuje i nadal się rozwija oraz realizuje globalne projekty koncernu.
W 2021 roku w Mlada Boleslav wyprodukowano prawie 440 tys. samochodów, z czego 172 tys. stanowi Octavia, 111 tys. Kamiq i 109 tys. Karoq. Z taśmy tego największego zakładu zjeżdżają także takie modele jak: Fabia, Scala, Octavia iV i Enyaq iV. Poza samochodami w Czeskiej Republice powstają jednostki napędowe, zawieszenia, nadwozia, przekładnie i baterie trakcyjne, które dostarczane są również do innych producentów należących do niemieckiego koncernu.
W styczniu 2021 roku w Mlada Boleslav oddano do użytku nową halę pilotażową. Na 12 tys. m2 będą przygotowywane i testowane do produkcji nowe modele oraz produkowane prototypy. Inwestycja pochłonęła 20 mln euro.
W zakładzie Kvasiny w 2021 roku wyprodukowano 185 tys. aut, a wśród nich: Superb, Superb iV oraz Kodiaq i Karoq. Zakład w Vrchlabi wyprodukował 423 tys. automatycznych przekładni DQ200, które także montowane są do modeli innych marek.
Dwie rosyjskie fabryki wyprodukowały ponad 87 tys. samochodów marki Škoda. W Niżnym Nowogrodzie produkowana jest Octavia, Karoq i Kodiaq, a w Kałudze sedan Rapid z designem zaprojektowanym specjalnie na rynek rosyjski. Wyprodukowano tutaj także prawie 96 tys. jednostek napędowych.
Škoda Karoq – oczekiwany facelifting zwiększył atrakcyjność popularnego modelu
W czterech chińskich fabrykach powstało 54 tys. aut czeskiej marki. To dedykowane specjalnie na ten rynek modele: Kamiq, Kamiq GT, Karoq, Superb i Rapid.
EuroNCAP – nowa Škoda Fabia zdobywa pięć gwiazdek w teście zderzeniowym
Coraz bardziej rozwija się rynek w Indiach, gdzie Škoda wyprodukowała ponad 26 tys. egzemplarzy. W dwóch fabrykach produkowane są modele: Octavia, Kodiaq, Superb, Rapid i nowy model Kushaq. Ten ostatni jest pierwszym modelem zaprojektowanym w ramach programu INDIA 2.0. Natomiast 21 stycznia 2022 roku w mieście Puna rozpoczęto produkcję nowego modelu Slavia, który powstał na platformie MQB-A0-IN. W Indiach wyprodukowano także ponad 37 jednostek napędowych, które były przeznaczone również do modeli marek Volkswagen i Audi.
Ostatnim miejscem, w którym powstają samochody marki Škoda jest Bratysława. Słowacka fabryka Volkswagena w 2021 roku wyprodukowała 9,5 tys. egz. modelu Karoq i 3 tys. Citigo e iV.
Škoda Auto – produkcja w 2021 roku
Samochody | 802 000 egz. | ||
Silniki | 560 000 egz. | ||
Zawieszenia | 1 405 000 egz. | ||
Baterie trakcyjne | 128 000 egz. | ||
Przekładnie | 842 000 egz. | ||
DQ200 | 423 000 egz. | ||
MQ200, MQ100 | 419 000 egz. |
Źródło: Škoda Auto