Pomocnik polowy o mocy 25 KM. Jedną z maszyn dołączanych do Unimoga w jego pierwszych latach była półautomatyczna sadzarka do ziemniaków. Projektanci Unimoga dostosowali rozstaw kół tego pojazdu do rzędów ziemniaków – wynosił on 1270 mm, dzięki czemu pomiędzy kołami mieściły się dokładnie dwa rzędy.
Po rolnictwie Unimog szybko podbił inne dziedziny gospodarki, zimą używano go na przykład w zestawie z pługiem śnieżnym.
Unimog walczy ze śniegiem jako pojazd od zimowego utrzymania dróg
Napędzany był wówczas silnikiem wysokoprężnym OM 636 o pojemności skokowej 1,7 l, skonstruowanym do samochodu osobowego Mercedes-Benz 170 D. Na potrzeby Unimoga jego moc zmniejszono z 38 KM do 25 KM. Ta popularna jednostka napędowa – pierwszy po wojnie wysokoprężny silnik do samochodów osobowych – była montowana standardowo w samochodach osobowych i Unimogu aż do 1963 roku.
Źródło: Daimler