SEAT rozpoczyna produkcję pierwszego w historii marki SUV-a z napędem hybrydowym. Tarraco e-HYBRID zapewnia m.in. łączną moc 245 KM i zasięg w trybie elektrycznym do 49 km (wg testów WLTP). To trzeci zelektryfikowany model hiszpańskiej marki po Leonie e-HYBRID i Mii electric. Premiera sprzedażowa samochodu jest planowana na pierwszy kwartał 2021 roku.
SEAT Tarraco e-HYBRID jest napędzany silnikiem spalinowym TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM połączonym z jednostką elektryczną o mocy 115 KM. Wraz z sześciobiegową skrzynią DSG samochód osiąga łączną moc 245 KM i maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm. Akumulatory o pojemności 13 kWh pozwalają na przejechanie w trybie elektrycznym dystansu 49 km wg testów WLTP (58 km wg NEDC), zaś w trybie mieszanym – do 730 km.
– Produkcja trzeciego zelektryfikowanego modelu to kontynuacja elektrycznej ofensywy SEAT-a – stwierdza Wayne Griffiths, CEO SEAT-a. – Poprzez wprowadzenie wersji hybrydowej do segmentu dużych SUV-ów chcemy zbliżyć się do naszego celu, czyli uczynienia tej technologii jeszcze bardziej dostępną dla wszystkich.
Inteligentny dobór napędu
Samochód domyślnie uruchamia się w trybie elektrycznym, o ile stopień naładowania akumulatorów na to pozwala. Tarraco przełączy się na tryb hybrydowy, gdy naładowanie akumulatorów spadnie poniżej określonego poziomu lub gdy prędkość pojazdu przekroczy 140 km/h. Podczas równoczesnego działania napędu elektrycznego i spalinowego możliwe jest doładowywanie akumulatorów.
Tarraco e-HYBRID z poziomu systemu multimedialnego zapewnia dostęp do trzech trybów jazdy hybrydowej (e-Mode, Automatic Hybrid oraz Manual Hybrid). Z kolei przy nowo zaprojektowanej dźwigni zmiany biegów znajdują się dwa przyciski pozwalające momentalnie włączyć tryb e-Mode – stworzony do bezemisyjnej jazdy miejskiej – albo s-Boost – zapewniający bardziej sportową dynamikę jazdy.
Akumulatory naładowane już w 3 godziny
Zgodnie z wynikami testów WLTP w trybie mieszanym emisja CO2 Tarraco e-Hybrid wynosi 37-46.4 g/km, a spalanie 1.6-2 litrów na 100 km. Dzięki urządzeniu typu Wallbox (o mocy 3.6 kW) akumulatory mogą zostać w pełni ładowane już w 3 godziny. Samochód można również podłączyć do ładowarki 2.3 kW, która uzupełni poziom energii elektrycznej w niecałe 5 godzin.
SEAT – jak w pełni wykorzystać możliwości samochodu hybrydowego?
SEAT Tarraco e-HYBRID został zaprojektowany jako samochód w pełni połączony z otoczeniem. Dzięki aplikacji SEAT Connect, dostępnej przez smartfon oraz samochodowy system multimedialny, kierowca ma zapewniony dostęp z dowolnego miejsca do danych pojazdu. Aplikacja pozwala również na zdalne zarządzanie m.in. klimatyzacją i procesem ładowania akumulatorów.
Tarraco e-HYBRID zostało zaprojektowane w zakładach SEAT-a w Martorell, produkcją zaś zajmują się zakłady w Wolfsburgu. Dostawa pierwszych egzemplarzy planowana jest na pierwszy kwartał 2021 roku.
SEAT Tarraco e-HYBRID – podstawowe dane techniczne
Silnik spalinowy | 1.4 TSI 150 KM (110kW) |
Cylindry/Zawory | 4-cyl, 16v |
Pojemność | 1,395 cm3 |
Średnica cylindra, skok tłoka | 74.5 x 80 |
Moc silnika elektrycznego | 115 KM (85kW) |
Pojemność akumulatorów | 13kWh |
Moc maksymalna | 245 KM (180kW) |
Maksymalny moment obr. | 400 Nm |
Prędkość maksymalna | 205 km/h |
Zasięg napędu elektrycznego | 44-49 km (WLTP) / 55-58 km (NEDC) |
Spalanie paliwa | 1.6-2.0 l/100km (WLTP) |
Emisja CO2 | 37-46.4 g/km (WLTP) |
Źródło: SEAT