McLaren Automotive zaprezentuje pełnię swoich umiejętności w budowaniu napędu hybrydowego w postaci klasy supersamochodów przy okazji premiery modelu McLaren Artura, wysokowydajnej hybrydy stworzonej na bazie wiedzy, doświadczenia i osiągnięć inżynieryjnych zgromadzonych przez ponad 50 lat tworzenia samochodów wyścigowych i drogowych.
- Supersamochód McLaren Artura trafi do sprzedaży w pierwszej połowie 2021 roku
- Artura po raz pierwszy przenosi wiedzę McLarena o napędach elektrycznych na seryjnie produkowane supersamochody
- High-Performance Hybrid(HPH) to nowy rozdział w historii marki
Nowy w każdym aspekcie Artura oznacza początek kolejnej ery dla pionierskiej brytyjskiej firmy. Wiedza o napędach elektrycznych została pierwszy raz zaprezentowana w postaci McLarenaP1TM – hybrydowego hipersamochodu, który zadebiutował w 2012 roku. Następnie zaś w modelu Speedtail Hyper-GT, który wszedł do produkcji w tym roku jako najszybszy dotychczas samochód McLarena z maksymalną prędkością 403 km/h (250 mph). To na jej gruncie powstał Artura, pierwszy supersamochód z serii wysokowydajnych hybryd nowej generacji (High-Performance-Hybrid).
McLaren 620R wzmocniony pakietem R Pack
“Każdy element modelu McLaren Artura jest całkowicie nowy –od konstrukcji platformy i napędu HPH po karoserię, wnętrze i awangardowy interfejs dla kierowcy – ale czerpie z wieloletniego doświadczenia McLarena w tworzeniu technologii dla superlekkich samochodów wyścigowych i drogowych, które teraz wykorzystujemy do elektryfikacji klasy supersamochodów.” – powiedział Mike Flewitt, Chief Executive Officer, McLaren Automotive.
Nowy McLaren Arturato także premiera kompaktowego, podwójnie doładowanego silnika benzynowego V6 zaprojektowanego tak,aby współpracował z motorem elektrycznym w ramach ultralekkiego napędu HPH. Zachowuje on osiągi silników V8 o większej pojemności, ale posiada dodatkową zaletę w postaci wyższego momentu dostępnego od niższych obrotów, aby zapewnić lepsze przyspieszenie. Artura może również korzystać wyłącznie z silnika elektrycznego podczas bezemisyjnych przejażdżek po mieście.
To pierwszy samochód zbudowany na nowej platformie przystosowanej do napędu elektrycznego, którą zaprojektowano i wyprodukowano w McLaren Composites Technology Centre w Wieiej Brytanii, co dodatkowo podkreśla przywiązanie McLarena do reguł superlekkiej inżynierii, która posiada swoje korzenie w motorsporcie. Dodatkowa masa systemu HPH została w znacznym stopniu skompensowana wykorzystaniem oszczędzających wagę technologii w podwoziu, karoserii i napędzie. Ponadto karbonowa ultralekka konstrukcja McLarena – McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA)- będąca w sercu modelu McLaren Artura, daje mu przewagę i stanowi bazą dynamicznej doskonałości przynależnej każdemu McLarenowi.
Kolejne szczegóły na temat nowego modelu McLaren Artura zostaną zaprezentowane podczas nadchodzących miesięcy, zaś klienci, którzy chcieliby otrzymywać informacje na jego temat, mogą zarejestrować się u lokalnego retailera lub wejść na stronie producenta.
Źródło: McLaren / Auto Fus