To jeden z ostatnich konceptów Tatry, który powstał w 1993 roku. To miała być limuzyna dla menażera, łącząca luksusowe wnętrze wyposażone w media komunikacyjne z najlepszymi własnościami jednostki napędowej.
Tatra mogła, ale swojego celu nigdy nie zrealizowała, gdyż nie było zainteresowania takim biurem na kołach. Co prawda w koncepcie wykorzystano wszystkie ówczesne media, co jednak miało także wpływ na cenę przewyższającą m.in. niemiecką konkurencję.
Mobicom (BüroMobil) powstał na bazie Tatry 613-4 Long. Powstał tylko jeden egzemplarz, który obecnie stanowi część prywatnej kolekcji. Więcej szczęścia miała wersja Electronic, której wyprodukowano 17 egzemplarzy, z których większość trafiło do czeskich polityków.
Auto miało już komputer pokładowy, który w tych czasach był innowacyjnym rozwiązaniem. Zamontowano niezależne ogrzewanie, jonizator powietrza, manualną klimatyzację i podgrzewane siedzenia. Na pokładzie dostępny był telefon GSM Nokia oraz telewizor.
Klasyk tygodnia – Tatra 87 z 1941 r., którą jeździł Reichsführer-SS Heinrich Himmler
Tatry Mobicom i Electronic napędzane były ośmiocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 3.5 l z wielopunktowym wtryskiem paliwa o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Współpracował on z pięciobiegową przekładnią manualną i pozwalał na rozwijanie maksymalnej prędkości 230 km/h.