McLaren 620R może już być zamawiany wraz z wyjątkowym pakietem ‘R Pack’, stworzonym przez dział personalizacji McLaren Special Operations (MSO). Opcjonalny zestaw, dostępnego dla klientów z Europy, Afryki oraz Bliskiego Wschodu, wprowadza zmiany wyglądu i funkcjonowania samochodu, które dodatkowo wzmacniają pochłaniające doświadczenia z jazdy najbardziej torowym modelem z całej gamy Sport Series.
R Pack obejmuje błyszczące wykończenie dachowego wlotu powietrza z włókna węglowego Gloss Finish Visual Carbon Fibre Roof Scoop, tytanową końcówkę wydechu Titanium SuperSports Exhaust z błyszczącymi wykończeniami Gloss Nano Black, wykończenie przedniego zderzaka Gloss Finish Visual Carbon Fibre Front Fender Louvres oraz pakiet elementów wyposażenia wnętrza z włókna węglowego Carbon Fibre Interior Pack.
Rzucające się w oczy wykończenie dachowego wlotu powietrza błyszczącym karbonem zostało zainspirowane legendarnym McLarenem F1 Longtail. Jest to w pełni funkcjonujący element, który sprawia, że wrażenia z jazdy są żywsze, wspierane przez dźwięk zasysanego powietrza. Roof Scoop może zostać wyposażony w kamerę, która w połączeniu z systemem McLaren Track Telemetry (MTT) udokumentuje epickie sesje na torze najbardziej zaangażowanych właścicieli.
Tytanowe końcówki wylotu powietrza MSO Defined Titanium SuperSports Exhaust dodają nawet 5 decybeli w porównaniu do innych opcji wydechu w Sport Series i tworzą wyraźniejszy i bardziej charakterystyczny ton wydechu.
Przedni zderzak wykończony MSO Defined Gloss Finish Visual Carbon Fibre Front Fender Louvres wizualnie wzmacnia przednią część 620R, podczas gdy elementy we wnętrzu z sekcji Carbon Fibre Interior Pack podkreślają przeznaczenie inspirowanego jazdą po torze wnętrza samochodu. Atrakcyjność pakietu MSO R Pack rośnie, gdy poznamy jego cenę – w Polsce wynosi ona 35 970 euro – a zatem znacznie mniej, niż koszt poszczególnych opcji kupowanych oddzielnie.
McLaren 620R jest pierwszym z samochodów w swojej klasie, który posiada torowe DNA w samochodzie drogowym. Limitowane coupé rozwija specyfikację wyścigową McLarena 570 GT4, aby móc w samochodzie przeznaczonym na ulice zapewnić doświadczenie rodem z motorsportu zapewniając niezauważalne przejście z wyścigu na jazdę po drogach, wolną od jakichkolwiek ograniczeń nakładanych przez regulaminy wyścigów.
Moc jest dostarczana przez podwójnie doładowany silnik V8 M838TE o pojemności 3.8-l wykorzystany także w McLarenie 570S GT4, ale skonfigurowany tak, aby jego moc wynosiła 620 KM i wytwarzała 620 Nm momentu obrotowego, co czyni 620R dotychczas najpotężniejszym modelem w Sport Series, z przyspieszeniem 0-100 km/h w 2,9 sek. oraz od 0-200 km/h w 8,1 sek.
Specjalna wersja McLarena 720S Le Mans z okazji 25-lecia legendarnego zwycięstwa
McLaren 620R dzieli z 570S GT4 również aerodynamikę, osprzęt oraz elementy podwozia, dzięki czemu ten notujący najlepszy czas na okrążeniu model ze Sport Series może oferować osiągi samochodu wyścigowego. Aerodynamiczna karoseria tworzy docisk 185 kg przy prędkości 250 km/h. Coupé jest wyposażone w ceramiczne hamulce, koła mocowane na centralne śruby oraz ręcznie regulowane amortyzatory o 32 ustawieniach. W standardzie zainstalowano Opony Pirelli P Zero Trofeo R. Na zamówienie dostępne są także slicki Pirelli przeznaczone wyłącznie na tor.
Powstanie jedynie 225 egzemplarzy McLarena 620R na cały świat. Po więcej informacji na temat modelu inspirowanego GT4 – a także pakietu MSO R Pack – klienci powinni się kontaktować z zespołem salonu McLaren Warszawa.
McLaren 620R
Specyfikacja techniczna
Konfiguracja silnika | M838TE, 3.8-litra twin-turbo V8, 3,799cc |
Układ napędowy | Silnik umieszczony wzdłużnie centralnie, napęd na tył |
Moc (bhp/kW) @ rpm | 620 (611/456) @ 7500rpm |
Moment obrotowy Nm (lb ft) @ rpm | 620 (457) @ 5500-6500rpm |
Skrzynia biegów | 7-biegowa seamless-shift (SSG) |
Układ kierowniczy | Elektryczno-hydrauliczny, wspomagany elektronicznie |
Podwozie | Karbonowy monokok MonoCell II z aluminiowymi strukturami zderzeniowymi na froncie i z tyłu |
Zawieszenie | Stabilizatory poprzeczne, wahacze ze wspornikami Ręcznie regulowane amortyzatory o 32 ustawieniach sprężenia i elastyczności odbicia Opcjonalne zawieszenie adaptacyjne z trybami jazdy Normal, Sport orazTrack |
Hamulce | Karbonowo-ceramiczne hamulce z 6-tłoczkowymi aluminiowymi zaciskami z przodu oraz 4-tłoczkowe aluminiowe zaciski z tyłu |
Koła (cale) | 8J x 19 Przód and 11J x 20 Tył |
Opony | Pirelli P Zero® Trofeo R or Pirelli Slick 225/35/R19 Przód i 285/35/R20 Tył |
Długość, mm (cale) | 4 557 (179,4) |
Rozstaw osi, mm (cale) | 2 670 (105,1) |
Wysokość, mm (cale) | 1 194 (47,0) |
Szerokość z lusterkami, mm (cale) | 2 095 (82,5) |
Szerokość, lusterka złożone, mm (cale) | 2 045 (80,5) |
Szerokość, bez lusterek, mm (cale) | 1 945 (76,6) |
Track (to contact patch centre), mm (cale) | Przód: 1 680 (66,1); Tył: 1 591 (62,6) |
Lightest dry weight, kg (lbs) | 1,282 (50.5) |
Waga DIN Kerb [płyny + 90% paliwo], kg (lbs) | 1 386 (54,6) |
Pojemność baku, litry (UK gallons) | 72 (15,8) |
Pojemność bagażnika, litry | 120 |
Osiągi
0-100km/h (0-62mph) | 2,9 sek |
0-200km/h (0-124mph) | 8,1sek |
0-400m / ¼ mile | 10,4 sek. |
Prędkość maksynalna (km/h/mph) | 322/200 |
200-0km/h (124mph-0) hamowanie, metry (ft) | 116 (380,6) |
100-0km/h (62mph-0) hamowanie, metry (ft) | 29 (95,1) |
Wydajność
Emisja CO2, g/km WLTP EU (łączona) | 278 g/km |
Zużycie paliwa, WTLP EU I/100km | UK MPG | |
Łączona | 12,2 l/100km | 23,2 mpg (UK) |
Niska | 22,7 l/100km | 12,4 mpg (UK) |
Średnia | 11,8 l/100km | 23,9 mpg (UK) |
Wysoka | 9,9 l/100km | 28,5 mpg (UK) |
Bardzo wysoka | 10,5 l/100km | 26,9 mpg (UK) |
Źródło: McLaren / Auto Fus