Ford – elegancko czy w sportowym stylu – jakie upodobania mają klienci

Od eleganckich i stylowych wersji Titanium, przez usportowione ST-Line, uterenowione Active, na sportowych ST kończąc. Wybór wersji wśród osobowych modeli Forda jest tak duży, że praktycznie każdy klient znajdzie taką, która idealnie trafia w jego gusta i upodobania. Które z nich w 2024 roku cieszyły się największą popularnością?

Ford Puma to kompaktowy SUV o ponadstandardowej funkcjonalności, który przyciąga także niepowtarzalnym designem. Aż 66% z kupujących ten model wybrało usportowione wersje ST-Line i ST-Line X. Wersje te – oprócz dynamicznego pakietu stylizacyjnego – przekonują do siebie także obniżonym zawieszeniem, a we wnętrzu perforowaną kierownicą z czerwonymi przeszyciami czy ciemną podsufitką. Na drugim miejscu (29%) znalazła się klasyczna, już w standardzie bardzo bogato wyposażona odmiana Titanium. Podium zamyka sportowa wersja ST, którą wybrało 4% klientów. Jeden procent sprzedaży przypadł także na dostępną w tamtym roku, niepowtarzalną, limitowaną wersję Vivid Ruby Edition.

Ford Kuga – SUV klasy średniej, przekonuje do siebie wzorowym komfortem jazdy, dynamiką i oszczędnością oraz bardzo szerokim wachlarzem napędów, obejmującym silniki benzynowe EcoBoost, klasyczną hybrydę FHEV i hybrydę typu Plug-In. Podobnie, jak w przypadku Forda Pumy największy odsetek kupujących zdecydował się na usportowioną wersję ST-Line/ST-line X. Sportowy design, dynamiczne zawieszenie i sportowy pakiet dodatków we wnętrzu przyciągnął 45% kupujących. Komfortowa i elegancka wersja Titanium przyciągnęła w swoje szeregi 34% nabywców, a uterenowiona Active/Active X – 16%. Inne wersje, takie jak np. limitowana Graphite Tech Edition, wybrało 5% spośród wszystkich nabywców Kugi.

Ford Focus – elegancki, sportowy czy w stylu SUV-ów?

Dostępny jako 5-drzwiony hatchback lub kombi Ford Focus był najchętniej kupowanym Fordem w 2024 roku. Spośród osób, które zdecydowały się na ten model, aż 49% wybrało elegancką wersję Titanium lub jej lepiej wyposażoną odmianę Titanium X.

Na drugim miejscu, z wynikiem 26%, zameldowały się wersja ST-Line X, czyli model, który swoją stylistyką wyraźnie nawiązuje do sportowej odmiany ST. W jej wyposażeniu odnajdziemy m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w stylizacji ST-Line, sportowe zawieszenie czy pakiet stylizacji nadwozia ST-Line, a wersji kombi relingi bagażnika dachowego w kolorze czarnym. We wnętrzu za to możemy się cieszyć kierownicą i uchwytem dźwigni zmiany biegów z czerwonymi przeszyciami czy podsufitką w ciemnej tonacji.

Podium zamyka wersja Active i Active X, którą zamówiło 13% osób. Wersja ta swoim designem i możliwościami nawiązuje do SUV-ów. Jej atrybutami są m.in. obręcze kół ze stopów lekkich w stylistyce Active w rozmiarze 17-cali, zawieszenie ze zwiększonym prześwitem i pakiet stylizacji nadwozia Active, w skład którego wchodzą: górna i dolna krata wlotu powietrza, zderzaki z elementami w kolorze aluminium, nakładki na nadkola w kolorze tworzywa czy elementy w kolorze srebrnym na progach drzwi. We wnętrzu znajdziemy podsufitkę w jasnej tonacji, a w każdej wersji nadwozia bagażnik dachowy w kolorze czarnym.

#Transit60Lat – niezwykłe wersje Forda Transita, które zadebiutowały w minionych 60 latach

Tuż za tym modelem znalazł się prawdziwy sportowiec, czyli 280-konny Focus ST. Zdecydowało się na niego aż 12% spośród wszystkich kupujących Focusa.

Przejdźmy do elektryków

Z coraz szerszej gamy w pełni elektrycznych, stricte osobowych aut, do której w 2024 roku dołączyły trzy modele: Ford Explorer, Ford Capri oraz Ford Puma Gen-E, warto wspomnieć o dwóch. Pierwszym z nich jest nowy Ford Explorer. Aż 86% zamówionych aut to samochody w topowej wersji Premium. W jej standardowym wyposażeniu odnajdziemy takie elementy, jak: 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, reflektory matrycowe LED, Glare Free Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi z funkcją zapobiegania oślepianiu, drzwi bagażnika otwierane /zamykane elektrycznie i bezdotykowo, system nagłośnienia Premium B&O – 10 głośników (w tym subwoofer) oraz wzmacniacz 480 W, tapicerka skórzana, ze skóry ekologicznej Sensico, oświetlenie ambient (z możliwością wyboru koloru i jasności) oraz nakładki na progi przednich drzwi. Tylko 14% z zamówionych aut to podstawowa wersja wyposażenia Explorer.

Drugim z bestsellerowych elektryków jest Mustang Mach-E. W przypadku tego modelu na bardzo bogato wyspecyfikowaną wersję podstawową (Mach E) zdecydowało się 59% kupujących, bogatszą Premium wybrało 28%, a na sportową wersję GT – 13% nabywców.

Goście zza oceanu

W polskiej ofercie Forda znajdziemy także dwa kultowe modele zza oceanu: sportowego Forda Mustanga i mistrza off-roadu – Forda Bronco.

W przypadku pierwszego z nich najchętniej wybieraną wersją był topowy, 453-konny model Dark Horse, którego zamówiło 55% osób. Na słabszą odmianę GT, pod maską której także pracuje silnik V8 o mocy 446 KM, zwróciło uwagę 45% kupujących.

Ford Bronco dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia – Outer Banks i Badlands. I to właśnie ta druga z nich, przygotowana dla fanów ekstremalnej jazdy terenowej, wyposażona w stały układ napędu na wszystkie koła z elektromechaniczną skrzynią rozdzielczą, system Terrain Management SystemTM z możliwością wyboru jednego z 7 trybów G.O.A.T, zawieszenie – HOSS 2.0 (High-Performance Off-Road Stability Suspension) z amortyzatorami Bilstein z funkcją wykrywania położenia i przednim stabilizatorem przechyłów z funkcją rozłączania, okazała się bardziej popularną. Na jej zakup zdecydowało się aż 62% osób.

Źródło: Ford