Amerykański oddział koncernu sprzedał w 2024 roku 2 332 623 samochody (3,7% wzrostu) marek Toyota i Lexus, a ponad milion aut miało napęd zelektryfikowany (wzrost o 53,1%). Klienci Toyoty kupili 1 986 954 auta, a najczęściej wybieranym przez nich modelem w USA jest RAV4. W ubiegłym roku sprzedano 475 193 egzemplarze wszechstronnego i komfortowego SUV-a. To wynik o 9,3% lepszy niż uzyskany w 2023 roku. RAV4 jest najlepiej sprzedającym się SUV-em na amerykańskim rynku, a także to trzeci najpopularniejszy model 2024 roku w tym kraju.
Na amerykańskim rynku RAV4 dostępna jest z napędem konwencjonalnym, z oszczędną hybrydą oraz z wydajną hybrydą plug-in o mocy aż 306 KM. Z danych wynika, że klienci coraz chętniej sięgają po zelektryfikowane warianty RAV4, które stanowią już ponad połowę sprzedaży tego modelu w USA. Na wersję z klasyczną hybrydą zdecydowało się 208 356 klientów, co jest wynikiem aż o 29,3% wyższym niż rok wcześniej. RAV4 Hybrid jest najpopularniejszą klasyczną hybrydą marki w Stanach Zjednoczonych.
RAV4 Plug-in Hybrid (w USA znana jako PRIME), która może pokonać nawet do 100 km w bezemisyjnym trybie EV w mieście, sprzedała się w liczbie 31 093 egzemplarzy, co jest wynikiem o 19,3% lepszym niż w 2023 roku. To najchętniej wybierany samochód Toyoty z możliwością ładowania z gniazdka.
Klienci za oceanem chętnie wybierają modele dostępne także w Europie. W 2024 roku Toyota sprzedała 232 908 egzemplarzy Corolli (0,2% wzrostu), 93 021 egzemplarzy Corolli Cross (30,8% wzrostu), 29 113 egzemplarzy nowej odsłony Land Cruisera czy 18 570 egzemplarzy elektrycznego modelu bZ4X (99,1% wzrostu).
Bestsellerem Toyoty na amerykańskim rynku jest Camry. Elegancka i komfortowa limuzyna od 23 lat utrzymuje status najpopularniejszego sedana w USA. W 2024 roku klienci kupili 309 876 egzemplarzy Camry. To wynik o 6,6% lepszy niż uzyskany rok wcześniej, co potwierdza wciąż bardzo silne zainteresowanie modelem z klasycznym nadwoziem.
Źródło: Toyota
Piłkarze męskiej drużyny piłkarskiej FC Barcelona dostosowali swoje nowe CUPRY po przetestowaniu ich podczas emocjonującej…
Marka Mercedes-Maybach ucieleśnia motoryzacyjny kunszt najwyższej próby i bezwarunkowe dążenie do perfekcji. To już nie…
Dwie kultowe marki, Abarth i Tramarossa, łączą siły w wyjątkowej współpracy, która celebruje styl i…
Nowa topowa odmiana Toyoty C-HR prezentuje pełen potencjał najpopularniejszego crossovera na polskim rynku. Tokyo Edition…
Rok 2024 był niezwykły dla Opla pod wieloma względami: marka obchodziła jubileusz „125 lat produkcji…
„Możesz otrzymać samochód w każdym kolorze, pod warunkiem, że będzie to kolor czarny” – ta…