W 1950 roku Ford jako pierwszy producent zaoferował pojazd z wyposażeniem policyjnym w trzech opcjach mocy. Stróże prawa mogli wybrać wersję Forda V8 Special, Forda 100 KM V8 lub Forda 95 KM z 6-cylindrowym silnikiem rzędowym, a także dodać wiele udoskonaleń konstrukcyjnych i stylistycznych oraz specjalne rozwiązania, zapewniające wyższy komfort pracy, trwałość, szybkość i bezpieczeństwo, aby sprostać rygorystycznym potrzebom policji.
Zestaw wyposażenia policyjnego Forda zyskał popularność wśród departamentów policji w całym kraju, o czym świadczy zamówienie 430 Fordów przez departament policji w Nowym Jorku – było to największe zamówienie w historii tego departamentu w tamtym czasie.
Pierwszy model policyjny, który używał nazwy Interceptor, został wprowadzony w 1954 roku. Nazwa ta była wcześniej kojarzona z nowym 125-konnym silnikiem V-8, który oferowany był jako opcja w pakiecie wyposażenia policyjnego od 1952 roku. W 1961 roku badanie statystyczne przeprowadzone przez Ford Division wykazało, że 58% radiowozów działających w 50 największych miastach Stanów Zjednoczonych nosiło emblematy Forda.
W 1982 roku do służby dołączył Ford Mustang. Model stał się nawet tematem efektownej kampanii reklamowej, która korzystała ze sloganu: „Ten Ford zarabia na życie, ścigając Porsche”. Podkreślano właściwości jezdne Mustanga i jego sprawność w zakrętach oraz krótki czas przyspieszania 0-50 mil na godzinę – 6,3 sekundy, co dawało mu szansę na dogonienie znanych samochodów sportowych, produkowanych poza USA.
W 1983 roku przeprojektowany model Crown Victoria z pakietem wyposażenia policyjnego podtrzymał długą tradycję wykorzystywania dużych sedanów Forda jako radiowozów. Pakiet policyjny z opcjonalnym silnikiem V8 o pojemności 5,8 litra sprawił, że przez dziesięciolecia był on najczęściej wybieranym przez władze miejskie modelem w całej Ameryce Północnej. Crown Victoria stał się samodzielnym modelem w 1992 roku i zyskał nadzwyczajną popularność jako samochód służb mundurowych. W 1998 roku policyjny Crown Victoria stanowił 85% sprzedaży radiowozów patrolowych w USA i Kanadzie. Policyjny Crown Victoria Interceptor został wycofany dopiero w 2012 roku, aby ustąpić miejsca wprowadzonemu przez Forda Interceptorowi nowej generacji.
Interceptor 2013 w wersji kombi i sedan oferował system monitorowania ruchu w martwym polu lusterek, wyjątkowy wtedy system ostrzegania o ruchu poprzecznym oraz system wykrywania ruchu podczas cofania. Policyjne Interceptory były jedynymi pojazdami z napędem na cztery koła, skonstruowanymi specjalnie dla organów ścigania. W 2017 roku Ford przedstawił swój pierwszy w branży model hybrydowy, przeznaczony do pracy w służbach, jak i policyjnego pickupa. Po nich w 2020 roku zadebiutował użytkowy Police Interceptor, kolejny w branży hybrydowy SUV klasy pościgowej Forda.
Współpraca Forda ze służbami mundurowymi i ratunkowymi trwa do dziś. W sierpniu 2024 roku Ford wprowadził na rynek policyjnego Forda Interceptor kombi w roczniku modelowym 2025.
Źródło: Ford
Audi dostarczyło około 1,7 miliona pojazdów na całym świecie w 2024 roku. Ponad 164…
Za Mazdą w Polsce udany, 2024 rok – zakończył się sprzedażą nowych samochodów na zakładanym…
Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…
Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…
Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…