Categories: Wiadomości

Lexus sprzedał w Polsce 50 tys. samochodów z napędem hybrydowym

Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w gamie producenta pojawiły się hybrydy. RX 400h był pierwszym hybrydowym modelem marki oferowanym w Polsce. Auto, które zadebiutowało w 2005 roku, rozpoczęło elektryfikację klasy premium na naszym rynku.

Od tamtej pory Lexus sprzedał już 50 865 samochodów z tym rodzajem napędu. Polscy klienci przekonali się, że napęd hybrydowy oznacza niskie zużycie paliwa, dużą niezawodność oraz wysokie wartości rezydualne.

Ze wszystkich oferowanych modeli z napędem hybrydowym najczęstszym wyborem klientów w Polsce jest NX. Do końca 2024 roku sprzedano 19 502 egzemplarze obu generacji tego SUV-a, czyli 38% wszystkich aut z tym napędem. Drugą najpopularniejszą hybrydą jest RX z wynikiem 9577 sprzedanych egzemplarzy, a trzecie miejsce zajmuje UX (6999 egz.).

Elektryczny Lexus RZ – dwa napędy i technologie zmniejszające zużycie energii

Obecnie niemal cała gama Lexusa – od crossoverów (LBX, UX), przez SUV-y (NX i RX) i eleganckie limuzyny (ES i LS) po vana LM – jest dostępna z hybrydowymi napędami, a w 2024 roku marka osiągnęła rekordowy wynik sprzedaży hybryd – 15 233 egzemplarze. Bestsellerami ubiegłego roku były modele NX (6228 egz.), RX (2829 egz.) oraz LBX (2614 egz.).

Dwie hybrydowe nowości

Hybrydy wydatnie przyczyniają się do zmniejszenia emisji CO2 na drogach, gwarantując przy tym swobodę i komfort codziennego użytkowania, a także niskie koszty eksploatacji ze względu na niskie zużycie paliwa oraz niezawodność i trwałość. Lexus od 20 lat rozwija i dopracowuje technologie hybrydowe, poszerzając gamę aut zelektryfikowanych.



W 2024 roku na polskim rynku Lexus zaoferował dwa nowe napędy hybrydowe, które trafiły do crossoverów. Debiutujący LBX otrzymał nową hybrydę z silnikiem 1.5 l i bipolarną baterią. Układ o mocy 136 KM pozwala na dynamiczną jazdę, a dzięki dopracowanej technologii hybrydowej układ jest bardzo oszczędny. Średnie zużycie paliwa wynosi od 4,4 l na 100 km. LBX dostępny jest zarówno z napędem na przód, jak i z inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR.

Model UX zyskał hybrydę piątej generacji, w której moc wzrosła do 199 KM przy utrzymaniu zużycia paliwa na niskim poziomie (średnio od 5 l/100 km). Udoskonalony układ ma nową baterię litowo-jonową, przeprojektowany inwerter, który został teraz zespolony z silnikiem elektrycznym, a współpraca silników elektrycznych i spalinowego została zoptymalizowana. Zmodyfikowano także opcjonalny inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR. W miejsce elektrycznego silnika indukcyjnego zastosowano blisko sześciokrotnie mocniejszy elektryczny silnik z magnesami trwałymi, który wytwarza 30 kW mocy oraz 84 Nm momentu obrotowego.

Źródło: Lexus



Redakcja

Recent Posts

Audi utrzymuje pozycję lidera segmentu premium w Polsce w 2024 roku

Audi zakończyło rok 2024 jako lider segmentu premium w Polsce, rejestrując 29 161 nowych samochodów.…

15 godzin ago

Brusels Motor Show 2025 – marka Jeep z premierą Avengera 4xe The North Face

Jeep® bierze udział w targach motoryzacyjnych Brussels Motor Show 2025, odbywających się w dniach od…

2 dni ago

Brussels Motor Show 2025 – DS Automobiles – DS 3, DS 4 i DS 7 ÉDITION FRANCE

Rozpoczynając rok 2025 w najlepszy możliwy sposób, marka DS Automobiles prezentuje swoje doświadczenie poprzez niezwykle…

2 dni ago

The Car of the Year 2025 – Renault 5 E-Tech electric i Alpine A290 z prestiżowym tytułem

Renault 5 E-Tech electric i Alpine A290 zdobyły razem tytuł Car of the Year 2025.…

2 dni ago

Toyota – rekordowa liczba zarejestrowanych aut, Corolla najpopularniejszym modelem

Rok 2024 potwierdził dominację Toyoty na polskim rynku. Japońska marka jest najchętniej wybieraną przez klientów…

4 dni ago

Volkswagen Group Polska w 2024 roku z dobrymi wynikami

W 2024 roku zarejestrowano w Polsce 551 565 nowych samochodów osobowych – wynika z danych…

4 dni ago