2024 rok był piątym z rzędu, w którym Toyota cieszyła się największym zainteresowaniem użytkowników wyszukiwarki Google. W najnowszym rankingu, który został sporządzony przez portal CompareTheMarket.com.au, Toyota zajęła najwyższą pozycję. Japońska marka liderem zestawienia jest po raz szósty w ostatnich siedmiu latach.
Ranking tworzony jest od 2018 roku, szczegółowe dane dotyczą 155 państw. Podobnie jak w 2023 roku Toyota była najczęściej wyszukiwaną marką motoryzacyjną w aż 64 krajach, a skalę jej popularności najlepiej oddaje przewaga nad producentem, który w zestawieniu został sklasyfikowany na drugiej lokacie – marka nr 2 budziła największe zainteresowanie w 34 krajach.
CompareTheMarket.com.au podkreśla, że siłą Toyoty jest doskonała reputacja jako producenta niezawodnych samochodów, a także szeroka gama aut. Marka jest silna na całym świecie, a jej samochody są cenione szczególnie w miejscach, gdzie bezawaryjność, trwałość oraz niskie koszty eksploatacji mają ogromne znaczenie, czyli w Afryce, Azji, Ameryce Południowej oraz na Bliskim Wschodzie.
Elektryczna Toyota Hilux na 12-miesięcznych testach w porcie przeładunkowym rudy żelaza
Toyota jest największym producentem samochodów osobowych na świecie. Roczna sprzedaż aut przekracza 10 mln egzemplarzy globalnie, a pojazdy dostępne są w ponad 170 krajach. Samochody Toyoty regularnie osiągają wysokie noty w rankingach niezawodności takich jak Consumer Reports i zdobywają nagrody w prestiżowych plebiscytach.
Toyota obniża ceny katalogowe modeli Prius i RAV4 Plug-in Hybrid
Silną pozycję Toyoty od lat buduje konsekwentny rozwój zelektryfikowanych samochodów oraz rozwój nisko- i bezemisyjnych napędów, który wpisuje się w wielotorową strategię koncernu na rzecz redukcji emisji CO2. Toyota jest w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych, a wszystkie te działania przekładają się na lepszą sprzedaż z roku na rok oraz zwiększanie tempa dekarbonizacji. Na pozycję marki wpływ mają także wielkie sukcesy w globalnym motorsporcie. W 2024 roku Toyota triumfowała w kategoriach producenckich w rajdach (WRC), rajdach terenowych (W2RC) oraz wyścigach długodystansowych (WEC).
Raport jest dostępny na stronie: https://www.comparethemarket.
Źródło: Toyota