Tak na dobrą sprawę, to hiszpański producent usportowił znany już model Ateca i dodał do niego elementy nowej marki, która od tego momentu rozpoczęła swój rynkowy triumf. Na zewnątrz nowy model można było zidentyfikować po nowym logo Cupra i odmiennym kształcie atrapy wlotu powietrza chłodnicy. Pojawiły się większe wloty powietrza w zderzakach, nakładki progowe oraz dyfuzor i tylny spoiler. Sportowa wersja nie mogła obejść się bez obniżonego zawieszenia i większych rozmiarów kół. W ofercie znalazła się topowa, atrakcyjna czterocylindrowa jednostka napędowa 2.0 TSI o mocy 300 KM, współpracująca z automatyczną siedmiostopniowa przekładnią DSG i napędzająca wszystkie cztery koła. W Polsce auto było dostępne od października 2018 roku. Model ten we wrześniu 2024 roku zastąpiony został hybrydą o nazwie Cupra Terramar i jest produkowany w węgierskim Győr.
Cupra Ateca 2.0 TSI 190 KM 7DSG 4Drive – funkcjonalne wnętrze
Zajmując miejsce w środku pojazdu poczujemy sportowego ducha. Komfort jazdy zapewniają ergonomiczne kubełkowe fotele. Kierowca ma do dyspozycji wirtualny kokpit, który może dostosować do własnych preferencji. W centralnej części deski rozdzielczej umieszczono centrum multimedialne z 9,2-calowym kolorowym ekranem dotykowym. Umożliwia on dostęp do nawigacji satelitarnej, posiada funkcję przeglądania zdjęć i prezentacji video oraz radio z MP3 i DAB, umożliwiające odbiór cyfrowych programów radiowych. System audio oferuje 340 W mocy z subwooferem i 9 głośnikami, co pozwala na uzyskanie dźwięku najwyższej jakości.
To jeden z tych modeli, który oferuje niemalże wszystkie dostępne systemy zwiększające komfort jazdy i bezpieczeństwo pasażerów. To przede wszystkim 7 poduszek powietrznych (2 przednie, 2 boczne, 2 kurtyny
powietrzne, poduszka kolanowa kierowcy), system przypominający o konieczności zapinania pasów
przy przednich i tylnych fotelach, zaczepy ISOFIX i Top Tether przy siedzeniach tylnej kanapy
(dla dwóch fotelików dziecięcych). Automatyczny hamulec pokolizyjny ograniczający skutki
kolejnych kolizji (Multi Collision Brake), ABS, ESC, ASR, EDL, BAS, HBA oraz XDS – elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego.
Sportowy, ale tylko 190 KM mocy, co może wydawać się dla użytkownika rozczarowaniem. Jednak ta czterocylindrowa jednostka napędowa jest w stanie spełnić nasze oczekiwania. Oferuje wystarczające (może nie atomowe) przyspieszenia i nawet przy dużych prędkościach pracuje w miarę cicho. Automatyczna przekładnia DSG pracuje tak płynnie,że nie odczuwamy zmiany przełożeń. Trzeba przyznać, iż połączenie czterocylindrowej jednostki napędowej 2.0 TSI z siedmiostopniowym automatem DSG, to dobry wybór.
Cupra Ateca 2.0 TSI 190 KM 7DSG 4Drive – podsumowanie
Sportowy charakter jest niewątpliwym atutem tego modelu, który powoli znika z oferty i jest dostępny w atrakcyjnych cenach z rabatem dochodzącym nawet do 27 tys. zł. Jego zaletą są dobre parametry jezdne oraz komfortowe przednie kubełkowe fotele oraz wiele elementów klasy premium. Z całą pewnością, to jedna z ciekawszych ofert na polskim rynku.
Mercedes-Benz Classic zamierza świętować liczne rocznice cenionych modeli samochodów, a także jubileusze firmowych uroczystości i…
Najnowszy ranking niezależnej organizacji Consumer Reports potwierdza reputację Toyoty jako producenta bezawaryjnych i trwałych samochodów.…
Toyota wprowadza nowe, niższe ceny katalogowe dla swoich modeli Prius i RAV4 Plug-in Hybrid. Zmiana…
Astara – oficjalny dystrybutor Nissana w Polsce – ogłosiła ważną nowość w gamie modelu Townstar:…
Sprzedaż Toyoty C-HR osiągnęła poziom miliona egzemplarzy w Europie. Druga generacja modelu, zaprojektowana i produkowana…
Rok 2024 stał dla marki Volkswagen pod znakiem wielu premier. Na polskim rynku zadebiutowały zmodernizowane…