Oprócz gruntownie przebudowanego portfolio, Volkswagen wprowadził w Polsce specjalne wersje Plus, które znalazły się w aż 14 modelach. Duża popularność tych odmian zdecydowała o utrzymaniu ich w ofercie również w nadchodzącym roku.
Volkswagen w 2024 roku wprowadził na rynek wiele nowości, począwszy od zupełnie nowego modelu w ofercie – ID.7 w dwóch wersjach nadwoziowych (liftback i kombi), nowych generacji bestsellerów marki z Wolfsburga – Passata i Tiguana – a na gruntownie zmodernizowanych T-Crossie i Golfie skończywszy. Ten ostatni samochód świętował w 2024 roku swoje 50. urodziny. Z tej okazji na Torze Modlin odbyło się spotkanie fanów tego legendarnego modelu. Wzięły w nim udział setki fanów marki, a wśród 200 samochodów, które prezentowano w specjalnie wyznaczonej strefie Toru Modlin można było zobaczyć auta wszystkich generacji kultowego auta – wśród nich odrestaurowane „jedynki”, „dwójki”, utrzymane w idealnym stanie „trójki” i „czwórki”, a także wiele nowszych egzemplarzy. Reprezentowane były wszystkie generacje, a obecni mogli się także zapoznać ze zmodernizowanym Golfem VIII.
Rok 2024 rozpoczął się od wprowadzenia do sprzedaży flagowego modelu elektrycznej linii ID. – ID.7. Auto jest wyposażone w niezwykle wydajny zespół napędowy AP550, który pozwala pokonać nawet ponad 700 km po naładowaniu. Nie tak dawno Felix Egolf, szwajcarski kierowca specjalizujący się w długodystansowej jeździe, uzyskał za kierownicą elektrycznego Volkswagena ID.7 Pro S dystans 794 km w normalnym ruchu ulicznym. W ciągu roku do liftbacka dołączyło nadwozie kombi, które od teraz, w modelu ID.7, nazywane jest Tourer. Można więc wybierać spośród dwóch odmian nadwoziowych, dwóch wielkości akumulatora (77 lub 86 kWh), a także kilku wersji wyposażenia – Pro, Pro S, GTX i specjalne Pro/Pro S Plus i GTX Plus (odmiany GTX są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła 4MOTION).
W salonach Volkswagena w 2024 pojawił się także zmodernizowany T-Cross. Auto wyróżnia się bogatszym wyposażeniem standardowym, znalazły się w nim m.in. reflektory LED i tylne światła w tej samej technologii. Wewnątrz zmieniła się deska rozdzielcza i system infotainment, a materiały wykończeniowe są wyższej jakości. W gamie lakierów pojawiły się trzy nowe kolory – żółty, niebieski i czerwony. Auto jest dostępne z silnikami TSI o mocy od 90 do 150 KM, można wybierać spośród takich wersji wyposażenia, jak: Life, Style i R-Line oraz specjalnych: Life Plus i R-Line Plus.
Golf ósmej generacji po niedawnym liftingu jest dostępny w bardzo wielu wersjach, nie powinno być problemu z dopasowaniem tego legendarnego hatchbacka (lub kombi) do preferencji. Gama zaczyna się od wersji bazowej Golf, klient może także wybrać odmianę Life, Style i R-Line, a także jedną ze specjalnych: Life Plus lub R-Line Plus. W ofercie jednostek napędowych są cztery silniki benzynowe (o mocy od 116 do 150 KM, także w wersji mild hybrid) i dwa turbodiesle o mocy 116 i 150 KM, a ofertę wieńczy wersja hybrydowa plug-in o łącznej mocy 204 KM. Oczywiście w ofercie jest także Golf GTI – od 1976 roku wzorzec sportowego kompakta. Najnowsza odmiana ma silnik o mocy 265 KM, dla bardziej wymagających jest Golf GTI Clubsport, który dysponuje mocą 300 KM, a flagowym modelem jest 333-konny Golf R. Ta odmiana jest dostępna także w wyjątkowej wersji Black Edition, a także z nadwoziem kombi, jako Golf R Variant. Wśród usportowionych Golfów jest także wersja hybrydowa plug-in, czyli GTE. Auto ma łączną moc 272 KM i jest w stanie pokonać wyłącznie na silniku elektrycznym nawet 131 km (hybryda plug-in o mocy 204 KM jest tu jeszcze lepsza, jej zasięg wynosi do 142 km).
Nowy Passat i nowy Tiguan, choć są zupełnie różnymi autami, mają ze sobą całkiem sporo wspólnego. Na przykład dzielą tę samą platformę – MQB evo, która pozwala np. na zastosowanie wielu rodzajów napędu. Oba auta są standardowo wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG. Passat w najnowszym wcieleniu jest produkowany wyłącznie z nadwoziem kombi, a nabywca może wybrać silnik benzynowy o mocy od 150 do 265 KM lub turbodiesla 122-193 KM. Najmocniejsze odmiany (czyli 2.0 TSI 265 KM i 2.0 TDI 193 KM) mają standardowo napęd na cztery koła 4MOTION. Passat, podobnie jak Golf, jest dostępny także jako hybryda plug-in o mocy 204 lub 272 KM. Nabywca Passata ma do wyboru następujące odmiany wyposażenia: Passat, Business, Elegance, R-Line, a także specjalne wersje: Business Plus i R-Line Plus.
Tiguan ma bardzo zbliżoną do Passata gamę silników, lecz nie ma w niej bazowego, 122-konnego diesla. W zamian jest 131-konna odmiana 1.5 eTSI, a napęd na cztery koła jest standardem także w połączeniu z silnikiem 2.0 TSI 204 KM. Dostępne wersje wyposażenia to Tiguan, Life, Elegance, R-Line oraz odmiany specjalne: Life Plus i R-Line Plus.
Wprowadzone w tym roku na polski rynek odmiany Plus cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem klientów – sięga po nie aż 42 procent klientów zamawiających nowe Volkswageny. Marka z Wolfsburga zdecydowała, że znajdą się one w ofercie także w przyszłym roku. Wersje Plus to bogatsze wyposażenie za niewielką dopłatą. Na przykład w przypadku modelu Polo Life Plus wynosi ona zaledwie 100 zł, a nabywca zyskuje korzyść w wysokości 2300 zł. Nabywca Tiguana Life Plus w zamian za dopłatą na poziomie 800 zł może liczyć na pakiet wyposażenia dodatkowego o wartości 22 380 zł, a w przypadku ID.7 Pro Plus korzyść dla klienta jest jeszcze większa, bo sięga 38 150 zł.
Źródło: Volkswagen
Mercedes-Benz Classic zamierza świętować liczne rocznice cenionych modeli samochodów, a także jubileusze firmowych uroczystości i…
Najnowszy ranking niezależnej organizacji Consumer Reports potwierdza reputację Toyoty jako producenta bezawaryjnych i trwałych samochodów.…
Toyota wprowadza nowe, niższe ceny katalogowe dla swoich modeli Prius i RAV4 Plug-in Hybrid. Zmiana…
Astara – oficjalny dystrybutor Nissana w Polsce – ogłosiła ważną nowość w gamie modelu Townstar:…
Był to pierwszy seryjnie produkowany samochód marki Cupra, która została wydzielona w 2018 roku z…
Sprzedaż Toyoty C-HR osiągnęła poziom miliona egzemplarzy w Europie. Druga generacja modelu, zaprojektowana i produkowana…