Już w pierwszym miesiącu po premierze w Japonii przyjęto na ten model ponad 10 tys. zamówień, a od początku produkcji na całym świecie sprzedano pona 1 milion egzemplarzy. Juke zdobył serca miłośników crossoverów. Chociaż zwracał na siebie uwagę kontrowersyjnym designem, to jednak szybko zdobył serca użytkowników na całym świecie.
Model ten miał swoją premierę w marcu 2009 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie. We wrześniu 2019 roku zaprezentowana została druga generacja, która powstała na platformie CMF-B, znanej już z innych modeli Renault/Nissan Alliance, jak m.in. Renault Clio V czy Ranault Captur. Dzięki temu zyskano większą sztywność nadwozia oraz we wnętrzu więcej miejsca na nogi i nad głowami pasażerów. Obecnie pojazd jest dłuższy o 75 mm, szerszy o 35 mm i wyższy o 25 mm. Zwiększyła się też pojemność bagażnika, który obecnie oferuje 422 litry (poprzednio 354 l). Łagodniejszy jest również design nadwozia, który już nie wzbudza tyle kontrowersji jak wersja poprzednia. W lutym 2024 roku premierę miała wersja po liftingu.
Nissan Juke N-Sport Hybrid 143 KM AMT – wnętrze na miarę potrzeb
Designerzy Nissana Juke zapewne myśleli o młodzieżowym odbiorcy i zaplanowali wnętrze pojazdu na kolorowo. Tam nie ma nudy, a żółto-czarne elementy doskonale ze sobą współgrają. Kierowca i współpasażer mają do swojej dyspozycji wystarczającą przestrzeń i widoczność.Pomimo opadającego w tylnej części nadwozia dachu w drugim rzędzie foteli wygodnie mogą podróżować dwie dorosłe osoby nawet o wzroście 185 cm. Natomiast gorzej jest z widocznością, gdzie ze względu na stosunkowo małe otwory okien, panuje mroczna atmosfera.
Na desce rozdzielczej mamy do dyspozycji dwa ekrany – komputera pokładowego i tablet multimediów. System multimedialny zapewnia wygodną obsługę, w tym możliwość szybkiego i wygodnego podłączenie smartfona (interfejsy Android Auto i Apple CarPlay). Dostępne jest też zdalne sterowanie wybranymi funkcjami i monitorowanie samochodu przez aplikację oraz udostępnianie pasażerom łączności Wi-Fi. Dostępna jest pokładowa nawigacja TomTom i usługa informacji o ruchu drogowym Live Traffic.
W dostępnym wyposażeniu mamy wiele systemów wspomagających kierowcę. To m.in. inteligentny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu, system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów oraz układ wykrycia pojazdu w martwym
Nissan, Honda i Mitsubishi Motors podpisują protokół ustaleń dotyczący współpracy
Producent nie zapomniał o miłośnikach dobrej muzyki, którym opcjonalnie oferuje 8-głośnikowy system Bose Personal Plus.
Nissana ARIYA NISMO w Polsce – 40 wyjątkowych aut na 40-lecie marki
W wersji testowanej zamontowano również alkomat, który zapewne może być praktycznym gadżetem chroniącym kierowcę przed zasiadaniem za kierownicą “pod wpływem”.
Nissan Juke N-Sport Hybrid 143 KM AMT – oszczędna hybryda
Nissan Juke Hybrid wyposażony jest w najnowocześniejszą technologię, która łączy atuty silnika elektrycznego i benzynowego, co w praktyce oznacza do 19% niższe zużycie paliwa. Dzięki temu jazda jest przyjemna, precyzyjna, cicha i wydajna. Koła napędzane są przez silnik elektryczny, benzynowy lub obie jednostki na raz. Bateria ładuje się podczas jazdy dzięki silnikowi benzynowemu i hamowaniu regeneracyjnemu.
Nissan Juke N-Sport Hybrid 143 KM AMT – podsumowanie
Wymyślony, by zwracał na siebie uwagę. Chcisż pierwotnie był krytykowany, to jednak zdobył serca licznych użytkowników. Z całą pewnością docenione zostaną zalety samoładującej się hybrydy oraz dobre własności jezdne. Może podobać się design wnętrza z wirtualnym kokpitem i centralnym tabletem systemu multimedialnego, w którym nie zabrakło pokrętła potencjometru do zmiany poziomu głośności. Nabywca ma do wyboru kilka opcji wyposażenia.