Nissan, Honda i Mitsubishi Motors podpisują protokół ustaleń dotyczący współpracy

Nissan Motor Co., Ltd. Ltd. („Nissan”), Honda Motor Co. Ltd. („Honda”) oraz Mitsubishi Motors Corporation („Mitsubishi Motors”) podpisały protokół ustaleń (MOU) w celu zbadania możliwości udziału, zaangażowania i synergii Mitsubishi Motors w związku z integracją biznesową poprzez utworzenie wspólnego holdingu, o którym mowa w MOU podpisanym przez Nissana i Hondę.

Nissan, Honda i Mitsubishi Motors osiągnęły wstępne porozumienie w sprawie kontynuowania rozmów w oparciu o ramy określone w protokole ustaleń podpisanym przez Nissana i Hondę 1 sierpnia w sprawie rozpoczęcia strategicznego partnerstwa skoncentrowanego na inteligentnych technologiach i elektryfikacji. Mitsubishi Motors uczestniczyło w tych rozmowach, a trzy firmy prowadziły dyskusje na ten temat.

Po zawarciu przez Nissana i Hondę porozumienia o rozpoczęciu analiz zmierzających do integracji biznesowej poprzez utworzenie wspólnego holdingu w obliczu dramatycznych zmian w otoczeniu obu firm i branży motoryzacyjnej, trzy spółki uzgodniły, że zbadają możliwość osiągnięcia synergii na wyższym poziomie poprzez udział lub zaangażowanie Mitsubishi Motors w integrację biznesową. Celem Mitsubishi Motors jest osiągnięcie do końca stycznia 2025 roku porozumienia w sprawie udziału lub zaangażowania w integrację biznesową pomiędzy Nissanem i Hondą.

Komentując to ogłoszenie, prezes i dyrektor generalny Nissana Makoto Uchida powiedział: „Honda i Nissan rozpoczęły rozważania na temat integracji biznesowej i będą analizować stworzenie znaczących synergii między obiema firmami w wielu dziedzinach. Istotne jest, że partner Nissana, Mitsubishi Motors, jest również zaangażowany w te rozmowy. Przewidujemy, że jeśli ta integracja dojdzie do skutku, będziemy w stanie zapewnić jeszcze większą wartość dla szerszej rzeszy klientów”.

Nissana ARIYA NISMO w Polsce – 40 wyjątkowych aut na 40-lecie marki

Dyrektor i przedstawiciel wykonawczy Hondy, Toshihiro Mibe, powiedział: „W obliczu obecnych zmian w branży motoryzacyjnej, które określa się mianem wydarzeń zdarzających się raz na 100 lat, mamy nadzieję, że udział Mitsubishi Motors w rozmowach dotyczących integracji biznesowej Nissana i Hondy przyczyni się do dalszych zmian społecznych. Chcemy stać się wiodącą firmą, która poprzez integrację biznesową tworzy nową wartość w obszarze mobilności. Nissan i Honda rozpoczną rozmowy od dzisiaj, dążąc do określenia możliwości integracji biznesowej do końca stycznia, zgodnie z analizą prowadzoną przez Mitsubishi Motors”.

Nissan Qashqai e-POWER 190 KM 2WD – odmłodzony w najlepszym stylu

Komentarz Dyrektora, Przedstawiciela Wykonawczego, Prezesa i CEO Mitsubishi Motors, Takao Kato: „W erze zmian w przemyśle motoryzacyjnym, analiza dotycząca integracji biznesowej między Nissanem a Hondą przyczyni się do przyspieszenia efektów maksymalizacji synergii, przynosząc wysoką wartość także dla wspólnych przedsięwzięć z Mitsubishi Motors. Aby zrealizować synergie i w pełni wykorzystać mocne strony każdej z firm, będziemy również analizować najlepszą formę współpracy”.

Honda i Nissan mogą złożyć oświadczenie rejestracyjne na formularzu F-4 („Formularz F-4”) w Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd („SEC”) w związku z możliwym przeniesieniem udziałów dotyczącym integracji biznesowej między nimi („Przeniesienie Udziałów”), jeśli zostanie ono przeprowadzone. Formularz F-4 (jeśli zostanie złożony w związku z Przeniesieniem Akcji) będzie zawierał prospekt emisyjny i inne dokumenty. Jeśli Formularz F-4 zostanie złożony i uznany za skuteczny, prospekt zawarty w Formularzu F-4 zostanie wysłany do amerykańskich akcjonariuszy Hondy i Nissana przed zgromadzeniami akcjonariuszy, na których odbędzie się głosowanie w sprawie Przeniesienia Akcji. Formularz F-4 i prospekt (jeśli formularz F-4 zostanie złożony) będą zawierać ważne informacje na temat Hondy i Nissana, Przeniesienia Akcji i powiązanych kwestii. Amerykańscy akcjonariusze Hondy i Nissana, do których dystrybuowany jest prospekt emisyjny, zostaną poproszeni o uważne zapoznanie się z formularzem F-4, prospektem emisyjnym i innymi dokumentami, które mogą zostać złożone w SEC w związku z Przeniesieniem Akcji, zanim podejmą jakąkolwiek decyzję na odpowiednim zgromadzeniu akcjonariuszy w odniesieniu do Przeniesienia Akcji. Wszelkie dokumenty złożone lub dostarczone do SEC w związku z Przeniesieniem Akcji zostaną udostępnione bezpłatnie po ich złożeniu na stronie internetowej SEC pod adresem www.sec.gov. Ponadto dokumenty te zostaną bezpłatnie przesłane pocztą każdemu akcjonariuszowi Hondy lub Nissana na jego żądanie.

OŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE PRZYSZŁOŚCI

Niniejszy dokument zawiera „ oświadczenia dotyczące przyszłości”, które odzwierciedlają plany i oczekiwania Hondy i Nissana (zwanych łącznie „Spółkami”) w odniesieniu do integracji biznesowej między nimi („Integracja Biznesowa”) oraz potencjalnych korzyści, które mogą zostać dzięki niej osiągnięte. W zakresie, w jakim stwierdzenia zawarte w niniejszym dokumencie nie odnoszą się do faktów historycznych lub bieżących, stanowią one stwierdzenia dotyczące przyszłości. Te stwierdzenia dotyczące przyszłości opierają się na bieżących założeniach i przekonaniach Spółek w świetle obecnie dostępnych informacji i wiążą się ze znanym i nieznanym ryzykiem, niepewnością i innymi czynnikami. Takie ryzyko, niepewność i inne czynniki mogą spowodować, że rzeczywiste wyniki, osiągnięcia lub sytuacja finansowa jednej lub obu Spółek (lub grupy po Integracji Biznesowej) będą istotnie różnić się od jakichkolwiek przyszłych wyników, osiągnięć lub sytuacji finansowej wyrażonych lub sugerowanych w tych stwierdzeniach dotyczących przyszłości.

Spółki nie zobowiązują się i nie mają zamiaru publicznie aktualizować jakichkolwiek stwierdzeń dotyczących przyszłości po dacie niniejszego dokumentu. Inwestorom zaleca się zapoznanie się z wszelkimi dalszymi informacjami ujawnianymi przez Spółki (lub grupę po Integracji Biznesowej) w ich późniejszych dokumentach składanych w Japonii oraz w dokumentach składanych w SEC zgodnie z amerykańską ustawą o obrocie papierami wartościowymi z 1934 r. (U.S. Securities Exchange Act of 1934).

Ryzyko, niepewność i inne czynniki, o których mowa powyżej, obejmują między innymi:

  • zmiany sytuacji gospodarczej, popytu rynkowego i otoczenia konkurencyjnego na rynku motoryzacyjnym w Japonii i poza nią,
  • niepewność finansowa w kraju i za granicą lub inne zmiany w ogólnej sytuacji gospodarczej lub branżowej,
  • stopy procentowe i inne ryzyka rynkowe,
  • zmiany w ratingach kredytowych Spółek,
  • zmiany przepisów prawa i regulacji (w tym przepisów dotyczących ochrony środowiska) związanych z działalnością Spółek,
  • wzrost ceł, wprowadzenie regulacji importowych i inne zmiany na głównych rynkach Spółek,
  • niepowodzenie w sfinalizowaniu ostatecznych umów dotyczących Integracji Biznesowej,
  • opóźnienia w przeglądzie lub uzyskaniu zgód odpowiednich organów niezbędnych do Integracji Biznesowej lub brak możliwości uzyskania takich zgód od odpowiednich organów
  • ryzyko nieosiągnięcia oczekiwanych synergii lub wartości dodanej z integracji biznesowej albo napotkania trudności w ich realizacji oraz
  • inne ryzyka związane z przeprowadzeniem Integracji Biznesowej.

Źródło: Nissan