Samochód wpisuje się w wielotorową strategię Toyoty, która na europejskim rynku oferuje klientom szeroką gamę samochodów ze zelektryfikowanymi napędami. Do 2026 roku Toyota będzie mieć w swojej ofercie 15 bezemisyjnych aut, w tym sześć samochodów z bateryjnym napędem elektrycznym zbudowanych na specjalnej platformie dla takich pojazdów.
Rozszerzenie liczby samochodów elektrycznych, wraz z szeroką ofertą hybryd plug-in, pełnych hybryd oraz aut elektrycznych zasilanych wodorem pozwala Toyocie konsekwentnie obniżać emisyjność swoich pojazdów w tym regionie, by do 2035 roku osiągnąć całkowitą redukcję emisji CO2 w gamie samochodów. Celem Toyota Motor Europe jest pełna neutralność węglowa do 2040 roku.
Urban Cruiser w swoim segmencie będzie zdecydowanie wyróżniał się stylistyką. Mocno zarysowana dolna część nadwozia nadaje mu charakter rasowego SUV-a. Zgodnie z koncepcją stylistyczną „Urban Tech” auto z każdego kąta wygląda dojrzale i wyrafinowanie. Projekt przedniego pasa jest spójny z innymi nowymi modelami Toyoty. Przednie i tylne zderzaki mocno dodają sylwetce auta muskularności, a układ tylnych świateł podkreśla szerokość nadwozia. Auto ma kompaktowe wymiary, ale jest nieco większe niż hybrydowy Yaris Cross.
Toyota Urban Cruiser ma 4285 mm długości, 1800 mm szerokości, 1640 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2700 mm. Nowy samochód jest przy tym bardzo zwrotny – promień skrętu wynosi 5,2 m. Aluminiowe felgi o średnicy 18 lub 19 cali, w zależności od wersji wyposażenia, mają specjalnie zaprojektowane kołpaki, które zmniejszają opory powietrza. Auto będzie dostępne z szeroką paletą lakierów, w tym z dwukolorowymi kompozycjami malowania nadwozia z czarnym dachem.
Duży rozstaw osi Toyoty Urban Cruiser (o 140 mm więcej niż w Yarisie Cross) pozwolił zaprojektować przestronne i wszechstronne wnętrze. Samochód został stworzony tak, by użytkownik mógł w łatwy sposób dostosować kabinę do swoich potrzeb, zwiększając komfort pasażerów lub przestrzeń bagażową.
Tylna kanapa jest przesuwana, dlatego przestrzeń na nogi dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń może być tak duża jak w SUV-ach z segmentu D. Tylne siedzenia są składane i dzielone w proporcji 40:20:40.
Stylistyka wnętrza podkreśla solidny charakter rasowego SUV-a. Kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się doskonałą widocznością za sprawą wysokiej pozycji foteli oraz nisko poprowadzonej linii deski rozdzielczej. Tapicerki wnętrza łączą odcienie czerni i szarości, a dodatkowe nastrojowe oświetlenie wnętrza można ustawić w jednym z 12 różnych kolorów.
Toyota Urban Cruiser będzie dostępna z bateriami o dwóch pojemnościach oraz z napędem na przód lub na cztery koła. Litowo-żelazowo-fosforanowe akumulatory są bezpieczne, trwałe i przystępne cenowo. Samochód przyspiesza płynnie i zdecydowanie zarówno ze startu zatrzymanego, jak i podczas manewrów wyprzedzania.
Toyota Urban Cruiser z baterią 49 kWh będzie oferowana wyłącznie z napędem na przód. Samochód w tej odmianie ma 106 kW/144 KM. Auto z baterią 61 kWh i napędem na przód ma 128 kW/174 KM mocy, a pełnię możliwości SUV-a prezentuje odmiana z napędem na cztery koła o mocy 135 kW/184 KM.
Wszystkie wersje Toyoty Urban Cruiser mają w standardzie pompę ciepła oraz system ogrzewania baterii, który optymalizuje pracę auta w niższych temperaturach.
Samochód został zbudowany na nowej platformie, która została stworzona dla samochodów elektrycznych. Charakteryzuje się niską masą i wysoką sztywnością, a jej konstrukcja dobrze chroni elektryczne podzespoły i pozwoliła na stworzenie obszernego wnętrza. Została zaprojektowana tak, że nie trzeba było stosować belek poprzecznych w podłodze, uwalniając więcej miejsca na akumulator.
Charakter rasowego SUV-a podkreśla opcjonalny napęd na cztery koła. Dodatkowy tylny silnik elektryczny o mocy 48 kW oznacza stabilność i pewność podczas poruszania się luźnych i śliskich nawierzchniach, gwarantując kierowcy spokój w trudnych warunkach i jeszcze większą przyjemność z prowadzenia auta.
Urban Cruiser z napędem na cztery koła ma także system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC) oraz tryb Trail, który wykrywa utratę przyczepności koła, przyhamowuje je, a moment obrotowy przenosi na inne koło. W autach z napędem na przód jazdę po zaśnieżonych drogach ułatwia tryb Snow, który kontroluje moment obrotowy i pozwala ograniczyć poślizg kół.
Toyota Urban Cruiser otrzymała najnowsze technologie z zakresu bezpieczeństwa, multimediów oraz łączności. Ponadto w zależności od wybranej wersji samochód może być wyposażony w elektrycznie regulowany fotel kierowcy, system premium audio JBL oraz szyberdach.
W każdej odmianie Toyoty Urban Cruiser standardem będzie pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego oraz wsparcia kierowcy, który obejmuje on m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, tempomat adaptacyjny, system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz układ utrzymujący auto na swoim pasie ruchu. Kamera z obrazem 360 stopni wokół auta ułatwia manewrowanie na ciasnych parkingach.
Wirtualny kokpit o przekątnej 10,25 cala oraz ekran multimediów o przekątnej 10,1 cala tworzą spójną całość. System multimediów pracuje szybko i jest intuicyjny w obsłudze, a nawigacja wykorzystuje dane z chmury i przekazuje na bieżąco informacje o ruchu drogowym. Samochód łączy się także ze smartfonami, umożliwiając korzystanie z ulubionych aplikacji i serwisów.
Codzienne bezproblemowe użytkowanie Toyoty Urban Cruiser ułatwiają ładowarki Toyota HomeCharge, które są kompatybilne z aplikacją MyToyota. Pozwala ona sprawdzić poziom naładowania baterii, zlokalizować najbliższą publiczną stację ładowania, a także zaplanować i monitorować sesje ładowania.
Źródło: Toyota
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…