Opel otworzył również zamówienia na rodzinnego nowego Opla Fronterę Electric i na nowego Opla Mokkę, który charakteryzuje się jeszcze bardziej wyrazistym charakterem niż wcześniej, najlepszymi technologiami i oczywiście zelektryfikowanymi silnikami. W pełni elektryczna Mokka Electric uzupełnia trio nowych SUV-ów Opla i stanowi kolejny kamień milowy w 125-letniej historii motoryzacyjnej firmy. Opel dotrzymuje obietnicy, że jeszcze w tym roku każdy model z jego gamy będzie dostępny w wersji elektrycznej z napędem akumulatorowym i jest pierwszym niemieckim producentem, który tego dokona.
Oprócz nowych modeli SUV-ów, oferta samochodów elektrycznych zasilanych akumulatorem obejmuje od małego Opla Rocks Electric4, poprzez bestsellerową Corsę Electric, Astrę Electric i Astrę Sports Tourer Electric, po przestronne samochody osobowe, takie jak Combo Electric i Zafira Electric. Oznacza to, że Opel w swojej ofercie ma wszystko: od czterokołowców, poprzez stylowe i praktyczne SUV-y, po przestronne samochody osobowe, którymi można podróżować z przyjaciółmi lub całą rodziną.
Oprócz tego, właściciele firm mogą znaleźć w ofercie Opla odpowiedni model do niemal każdego użytku. W ofercie obecna jest generacja samochodów dostawczych Opla obejmująca Opla Combo Cargo Electric, Vivaro Electric i Movano Electric, które oferują najnowocześniejsze, zrównoważone rozwiązania w zakresie transportu. Wszystkie te samochody wyposażone są we wiodące w swojej klasie, najnowocześniejsze systemy wspomagania jazdy i nie idą na żadne kompromisy pod względem przestrzeni ładunkowej i pojemności, ważnych elementów w codziennym życiu zawodowym. A dla klientów flotowych, którzy chcą pokonywać duże odległości bez lokalnej emisji spalin, a jednocześnie tankować paliwo bardzo szybko, Opel oferuje innowacyjne pojazdy z wodorowymi ogniwami paliwowymi, czyli Opla Vivaro HYDROGEN i nowego Opla Movano HYDROGEN.
Dostępny już wkrótce u dealerów nowy Opel Grandland Electric urzeczywistnia wiele wizjonerskich innowacji przełomowego samochodu koncepcyjnego Opel Experimental – od podświetlanego logo Blitz z przodu i stale podświetlanego napisu „OPEL” z tyłu samochodu, poprzez innowacyjne funkcje, takie jak światła Intelli-Lux HD z ponad 50 000 pojedynczych elementów LED i praktyczny Pixel Box we wnętrzu, po elektromobilność, którą nowy Grandland wynosi na wyższy poziom. Nowy Grandland jest pierwszym modelem Opla opartym na platformie STLA Medium zoptymalizowanej specjalnie pod budowę aut elektrycznych. Przekłada się to na większą przestrzeń i komfort dla pasażerów, ale przede wszystkim na lokalnie bezemisyjny zasięg w trybie elektrycznym zasilanym akumulatorem, który maksymalnie będzie wynosił około 700 kilometrów (WLTP). W zależności od pojemności akumulatora, pomiędzy jednym a drugim ładowaniem kierowcy Grandlanda Electric mogą przejechać do 523 kilometrów (w przypadku akumulatora 73 kWh, według WLTP) lub 582 kilometrów (w przypadku akumulatora 82 kWh, według WLTP). Z kolei silnik elektryczny o mocy 157 kW (213 KM) i bezpośredni moment obrotowy wynoszący 345 niutonometrów gwarantują prawdziwą przyjemność z jazdy.
Tymczasem nowy Opel Frontera Electric wyróżnia się wyjątkową ofertą i doskonałym stosunkiem jakości do ceny. Dzięki surowej interpretacji śmiałej filozofii projektowania Opla, Frontera wyróżnia się również z tłumu. Ten nowy samochód o długości 4,38 m oferuje miejsce nawet dla siedmiu osób. Niezwykle ważna jest też wygoda podczas długich podróży . Z przodu kierowca i pasażer mogą cieszyć się nowymi opatentowanymi fotelami Intelli-Seats z wgłębieniem biegnącym przez środek siedziska. Bagażnik może pomieścić 460 litrów bagażu, a po złożeniu siedzeń pojemność ta wzrasta do 1600 litrów w zależności od wariantu. Dzięki akumulatorowi o pojemności 44 kWh możliwe jest przejechanie do 305 kilometrów (WLTP), natomiast w wersji „Long Range” zasięg samochodu wrasta do około 400 kilometrów (WLTP3) na jednym ładowaniu.
Niedawno na targach motoryzacyjnych w Zurychu swoją światową premierę świętował nowy Opel Mokka. Ten bestsellerowy SUV jest teraz jeszcze bardziej wyrazisty, nowoczesny i cyfrowy niż dotychczas. Oferuje teraz nowe logo Opel Blitz, grafikę Opla Vizor we wnętrzu samochodu i nową generację systemu multimedialnego, w tym obsługą „widżetów” i funkcje ChatGPT. Najważniejsze jednak jest to, że nowy Opel Mokka Electric oferuje ogromną, lokalnie bezemisyjną przyjemność z jazdy dzięki silnikowi elektrycznemu o mocy 115 kW (156 KM) i zasięgowi do 403 kilometrów (według WLTP). Podobnie jak we wszystkich w pełni elektrycznych modelach Opla, akumulator jest w pełni zintegrowany z podłogą, co pozwala zaoszczędzić miejsce. W ten sposób nie traci się miejsca w kabinie pasażerskiej, a Opel Mokka Electric zachowuje się dynamicznie na drodze, zapewniając czystą, zrównoważoną przyjemność z jazdy!
Mały bestseller w dwóch wersjach elektrycznych: Opel Corsa Electric
Nie bez powodu Opel Corsa jest w ostatnich latach najpopularniejszym małym samochodem w Niemczech. Imponuje charakterystyczną stylistyką, w tym typowym dla marki pasem przednim Opel Vizor, przestrzenią dla maksymalnie pięciu osób i technologiami, dzięki którym każda podróż jest bardziej relaksująca. Ponadto oferuje lokalnie bezemisyjną przyjemność z jazdy w dwóch wersjach: klienci mogą wybierać spośród dwóch poziomów wydajności akumulatora elektrycznego. W wersji z silnikiem o mocy 115 kW (156 KM) i akumulatorem o pojemności 51 kWh, między postojami na ładowanie można przejechać do 405 kilometrów (według WLTP). W przypadku wariantów o mocy 100 kW (136 KM) i akumulatora o pojemności 50 kWh możliwe jest przejechanie do 357 kilometrów zgodnie (według WLTP). Gdy Corsa Electric wymaga z kolei ładowania, oznacza to jedynie krótki postój w punkcie ładowania. Na 100-kilowatowej stacji szybkiego ładowania prądem stałym, ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności zajmuje około 30 minut.
Najnowsza generacja bestsellera klasy kompaktowej jest dostępna jako pięciodrzwiowa Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric kombi. Dzięki kompaktowym wymiarom, obie wersje są wyjątkowo lekkie jak na swój segment. Również dzięki temu pasażerowie Astry Electric i Astry Sports Tourer Electric mogą przejechać odpowiednio do 418 kilometrów i 413 kilometrów (według WLTP) bez konieczności zatrzymywania się na ładowanie, a wszystko to przy zachowaniu najwyższego poziomu komfortu zapewnionego także przez dostępne jako opcja ergonomiczne sportowe fotele z certyfikatem AGR. Te kompaktowe samochody elektryczne przyspieszają od 0 do 100 km/h odpowiednio w 9,2 i 9,3 sekundy i mogą osiągnąć maksymalną prędkość 170 km/h.
Jako jeden z pierwszych w pełni elektrycznych kombi na rynku, Astra Sports Tourer Electric jest prawdziwie wszechstronnym samochodem, który łączy sportową stylistykę z lokalnie bezemisyjną jazdą i doskonałą ładownością: bagażnik Astry Sports Tourer Electric, który świetnie sprawdza się w codziennym użytku, w pracy i w podróży, oferuje 516 litrów pojemności ładunkowej. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta do 1 553 litrów. Zapewnia to dużo miejsca, by zmieścić kilka walizek i narzędzia, a także nieporęczne przedmioty, takie jak skrzynie transportowe. Jednak niezależnie od rodzaju załadunku, pakowanie Astry Sports Tourer Electric jest niezwykle łatwe dzięki obniżonemu do 60 centymetrów progowi załadunkowemu.
Opel Combo Electric i Opel Zafira Electric doskonale nadają się do rekreacji, do wakacyjnych podróży lub do transportu wahadłowego. Wszystko to przy zachowaniu wyjątkowego komfortu i maksymalnego bezpieczeństwa. Te dwa modele posiadają aż do 18 systemów wspomagania kierowcy, dzięki którym każda podróż jest bardziej relaksująca. Obejmują one takie wyposażenie, jak na przykład 180-stopniowa kamera cofania oraz nowe funkcje, takie jak reflektory Full LED, a nawet reflektory matrycowe IntelliLux LED® Matrix w modelu Combo.
Opel Combo Electric to idealny pojazd rodzinny. Klienci mają do wyboru dwie długości nadwozia: wersja 4,41 m oferuje miejsce dla maksymalnie pięciu osób, natomiast wersja 4,76 m (Combo XL) może opcjonalnie pomieścić do siedmiu pasażerów w trzech rzędach. W razie potrzeby Combo Electric może być jeszcze bardziej elastyczny, oferując trzy pojedyncze fotele w drugim rzędzie. W zależności od konfiguracji siedzeń, Combo XL oferuje przestrzeń ładunkową wynoszącą do 4 000 litrów (do dachu). Unikatowa opcja dostępu do przestrzeni ładunkowej przez osobno otwierane okno w pokrywie bagażnika oraz składane poziomo oparcie fotela pasażera są szczególnie praktyczne podczas załadunku pojazdu. Pasażerowie mogą przejechać do 345 kilometrów (według WLTP) na jednym ładowaniu.
Zafira Electric jest dostępna z akumulatorem o pojemności 49 kWh lub 75 kWh. Dzięki udoskonalonemu akumulatorowi 75 kWh zasięg wzrasta do 350 km (WLTP). Duży van osobowy jest dostępny w dwóch długościach nadwozia (4,98 m i 5,33 m) i może wygodnie pomieścić nawet dziewięć osób. Opcjonalnie, może być jeszcze bardziej komfortowy z tyłu, dzięki czterem niezależnym, ustawionym naprzeciw siebie fotelom. Sterowane czujnikami, elektrycznie przesuwane drzwi po obu stronach samochodu ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z drugiego i trzeciego rzędu. Zafira oferuje również bagażnik o pojemności od 1 500 litrów do 4 900 litrów. Dodatkową praktyczną cechą jest wysokość nowej Zafiry Electric nieprzekraczająca 1,90 m, co pozwala na parkowanie w typowych garażach podziemnych.
Opel Rocks Electric to najmniejszy model elektryczny w gamie Opla. Zwinny, lokalnie bezemisyjny, a przede wszystkim dostępny dla młodych osób w wieku powyżej 15 lat, Rocks Electric to idealny pojazd do indywidualnej mobilności w przystępnej cenie. Inteligentny elektryczny czterokołowiec z miejscem dla dwóch osób i panoramicznym szklanym dachem w standardzie oferuje zasięg do 75 km i rozwija prędkość do 45 km/h. A dzięki średnicy zawracania wynoszącej zaledwie 7,20 metra, Rocks Electric o długości 2,41 metra i szerokości zaledwie 1,39 metra (bez lusterek zewnętrznych) idealnie nadaje się do miasta, gdzie zwinnie manewruje w wąskich zaułkach i wciśnie się w najmniejszą lukę na parkingu. Elektryczny czterokołowiec przyciąga wzrok swoim niekonwencjonalnym wyglądem – również dlatego, drzwi od strony przedniej i tylnej krawędzi wyglądają identycznie. Drzwi pasażera otwierają się tradycyjnie do przodu, natomiast kierowca otwiera swoje drzwi „pod wiatr”.
Równie imponująca jest gama elektrycznych lekkich samochodów dostawczych (LCV) Opla oferująca modele, takie jak Combo Electric, Vivaro Electric i Movano Electric. Wszystkie trzy pojazdy mają jedną wspólną cechę: wnoszą powiew świeżości do segmentu LCV dzięki nowej stylizacji nadwozia – po raz pierwszy wyposażone są w charakterystyczny dla marki przedni pas Opel Vizor. Najważniejszymi elementami dopracowanych, nowocześnie wyglądających kokpitów są nowe systemy multimedialne kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto, które mogą być używane do bezprzewodowego podłączania i ładowania kompatybilnych smartfonów. Kolorowe ekrany dotykowe o przekątnej do 10 cali zapewniają najlepszą widoczność bez rozpraszania uwagi i są proste w obsłudze. Szeroka gama najnowocześniejszych elektronicznych asystentów kierowcy gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo. Nowy Movano Electric oferuje aż 21 elektronicznych systemów wspomagania jazdy, umożliwiając po raz pierwszy w swojej historii zautomatyzowaną jazdę na poziomie.
Wszystko to w połączeniu z typowymi cechami lekkich pojazdów użytkowych. Combo Electric, Vivaro Electric i Movano Electric nadal oferują wszelkie możliwości wykorzystania podobnie jak ich odpowiedniki z tradycyjnym napędem. Dzięki najnowocześniejszym akumulatorom i udoskonaleniom, takim jak zwiększona wydajność napędu, wszystkie trzy modele oferują wiodący w swojej klasie lokalnie bezemisyjny zasięg elektryczny: nowy Combo Electric oraz Vivaro Electric mogą pokonać do 350 kilometrów między kolejnymi postojami na ładowanie, a Movano Electric o mocy 200 kW/272 KM i momencie obrotowym wynoszącym 410 Nm z akumulatorem 110 kWh nawet do 424 kilometrów zgodnie z cyklem WLTP4.
Ponadto trzy modele LCV wyróżniają się wzorową przestrzenią ładunkową oraz możliwościami załadunku i holowania. Nowy, w pełni elektryczny kompaktowy van Combo Electric nadal oferuje do 4,4 m3 przestrzeni ładunkowej. Wiodąca w klasie ładowność wynosi do 780 kilogramów, a samochód ma także największy uciąg w swoim segmencie – może holować przyczepę o masie do 750 kg. W zależności od wersji, nowy Vivaro Electric oferuje do 6,6 m3 przestrzeni ładunkowej i 1,2 tony ładowności. Największy z trójki pojazdów użytkowych, Opel Movano Electric, może pochwalić się przestrzenią ładunkową o pojemności do 17 m3, mieszczącą nawet pięć europalet.
Innowacyjne pojazdy na wodorowe ogniwa paliwowe Vivaro HYDROGEN i Movano HYDROGEN są idealnym rozwiązaniem dla klientów flotowych, którzy chcą pokonywać długie dystanse bez lokalnej emisji spalin i, ze względu na swa pracę, nie tracić czasu na tankowanie.
Dzięki połączeniu napędu na wodorowe ogniwa paliwowe i akumulatora typu plug-in, nowy Opel Movano HYDROGEN może przejechać do około 500 kilometrów (WLTP) i można go zatankować wodorem w mniej niż 5 minut. Silnik elektryczny oferuje moc 110 kW (150 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 410 niutonometrów. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 11 kWh zapewnia wsparcie podczas ruszania i przyspieszania. Kolejną ważną zaletą układu jest fakt, że energia hamowania może być odzyskiwana i przekazywana do akumulatora jako energia elektryczna za pośrednictwem silnika elektrycznego działającego jako generator.
Osiągi w kW (KM) | Pojemność akumulatora w kWh | Zasięg km (WLTP) | Przyspieszenie w s 0-100 km/h | Zużycie w kWh/100 km | |
Nowy Grandland Electric | 157 (213) | 73 | 523 | 9,0 | 16,9-17,6 |
157 (213) | 82 | 582 | 9,0 | 17,7-18,5 | |
Nowa Frontera Electric | 83 (113) | 44 | 305 | 12,1 | 18,2-18,5 |
Nowa Mokka Electric | 115 (156) | 54 | 403 | 9,0 | 15,5-15,6 |
Corsa Electric | 100 (136) | 50 | 357 | 8,7 | 15,7-16,2 |
115 (156) | 51 | 405 | 8,1 | 14,2-14,4 | |
Astra Electric | 115 (156) | 54 | 418 | 9,2 | 15,6 |
Astra Sports Tourer Electric | 115 (156) | 54 | 411 | 9,3 | 15,8 |
Combo Electric | 100 (136) | 50 | 345 | 11,3 | 18,5-18,8 |
Zafira Electric | 100 (136) | 50 | 220 | 13,1 | 24,6-24,8 |
100 (136) | 75 | 347 | 14,3 | 24,6-24,9 | |
Rocks Electric | 6 (8) | 5.5 | 75 | N/D | N/D |
Combo Cargo Electric | 100 (136) | 50 | 354 | N/D | N/D |
Vivaro Electric | 100 (136) | 49 | 223 | 10,5 | 22.4 – 26.7 |
100 (136) | 75 | 351 | 11,2 | 22.4 – 26.4 | |
Vivaro HYDROGEN | 100 (136) | 10,5 Zbiornik na 4,4 kg wodoru | 400 | N/D | N/D |
Movano Electric | 205 (279) | 110 | 424 | <10 | 36,6 – 26,2 |
Movano HYDROGEN | 110 (150) | 11 Zbiornik na 7,0 kg wodoru | >500 | N/D | N/D |
Źródło: Opel
Leapmotor z radością ogłasza swój udział w 101. edycji Targów Motoryzacyjnych w Brukseli, które odbędą…
Toyota przez lata produkowała duże i wygodne limuzyny, ale nie miała doświadczenia na międzynarodowym rynku…
Toyota C-HR Plug-in Hybrid to propozycja, która łączy innowacyjność z codzienną funkcjonalnością. Samochód objęto specjalną…
MG Motor wprowadza na polski rynek odświeżoną wersję swojego bestsellerowego SUV-a – MG ZS Classic,…
Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie…
Nissan Motor Co., Ltd. Ltd. („Nissan”), Honda Motor Co. Ltd. („Honda”) oraz Mitsubishi Motors Corporation…