“Mercedes-AMG PureSpeed to najbardziej bezpośredni sposób na doświadczenie osiągów i radości z jazdy. Dzięki otwartej konstrukcji samochodu, bez dachu i przedniej szyby, nic nie oddziela kierowcy i pasażera od żywiołów, pozwalając im w pełni docenić pojazd, drogę i krajobraz wszystkimi zmysłami. Uderzający design na nowo interpretuje elementy legendarnych samochodów wyścigowych i tworzy fascynującą, ponadczasową sylwetkę. W ten sposób PureSpeed łączy w sobie tradycyjne mocne strony AMG: Bardzo emocjonujące i bardzo wydajne pojazdy, które inspirują – na pierwszy rzut oka i za kierownicą”. – powiedział Michael Schiebe, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH i Kierownik jednostek biznesowych Mercedes-Benz G-Class i Mercedes-Maybach.
Mercedes-AMG PureSpeed celebruje tradycję Mercedes-Benz w sportach motorowych, dzięki ekscytującemu wzornictwu samochodu wyścigowego, innowacyjnym materiałom i nowoczesnej technologii. Limitowana ekskluzywna seria obejmuje tylko 250egzemplarzy.
„Stylistyka Mercedesa-AMG PureSpeed łączy niską sylwetkę, długą maskę i opadający przód z charakterystycznym nosem rekina. Szeroki wlot powietrza, logo AMG oraz ciemna, chromowana gwiazda Mercedesa na miękkiej części przodu przywodzą na myśl model AMG ONE.”
Ponadto samochód posiada aerodynamicznie zoptymalizowaną maskę. Ogromna precyzja pracy zespołu ds. aerodynamiki jest również widoczna w małych, częściowo przezroczystych deflektorach z przodu i po bokach samochodu, które zapobiegają turbulencjom, które nie przeszkadzają kierowcy i pasażerowi. Aerodynamiczne, ostro zarysowane, widoczne elementy z włókna węglowego w dolnej części auta stanowią mocny kontrast ze zmysłowymi, okrągłymi kształtami jego górnej części. Pokrywa bagażnika i tylny dyfuzor są również zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki. Ich konstrukcja uwzględnia brak dachu.
Konstrukcja 21-calowych kół z kutego aluminium charakteryzuje się osłonami z włókna węglowego na przedniej i tylnej osi. Tylne pokrywy są całkowicie zamknięte, co zapewnia mniejszy opór powietrza. Przednie pokrywy są otwarte, dzięki czemu przepływ powietrza z przodu i chłodzenie hamulców jest zoptymalizowane. Z przodu znajdują się opony 275/35 R 21 na obręczach 9,5 J x 21 cali; z tyłu zastosowano opony 305/30 R 21 na felgach 11,0 J x 21 cali.
Muskularne barki nad tylnymi kołami o szerokim rozstawie kół łączą się z elegancką klapą bagażnika i szerokim pasem tylnym. Zespół projektowy zadbał także o aerodynamiczne listwy progowe.
Kolejną atrakcją jest system HALO, który w samochodzie zastosowano zamiast konwencjonalnego słupka A. Ten element został zainspirowany najwyższą klasą sportów motorowych i jest częścią każdego pojazdu Formuły 1™ od 2018 roku. Chroni głowę kierowcy w razie wypadku. System bezpieczeństwa w modelu Mercedes-AMG PureSpeed składa się z wytrzymałego wspornika z rur stalowych. Rozwidlony system bezpieczeństwa jest mocno przymocowany do konstrukcji karoserii samochodu. Aerodynamicznie zoptymalizowany komponent chroni obu pasażerów; W związku z tym rozgałęzia się za pasażerami samochodu. System zabezpieczający przed przewróceniem się obejmuje również dwa sztywne pałąki zabezpieczające, które są ukryte pod aerodynamicznymi wlotami powietrza. Komponenty te są również częścią struktury powłoki. HALO jest pośrednio oświetlone od dołu wąskimi paskami LED, przenosząc oświetlenie otoczenia na nowy poziom.
Dostępne są również dwa aerodynamicznie zoptymalizowane kaski zaprojektowane i wyprodukowane specjalnie dla Mercedesa-AMG PureSpeed. Występują w kolorze samochodu i posiadają system komunikacji interkomowej. Kaski pozwalają kierowcy i pasażerowi na sprawnąkomunikację, nawet przy dużych prędkościach. Dodatkową funkcją jest możliwość sparowania smartfonów z systemem interkomowym, dzięki czemu kierowca i pasażer mogą rozmawiać przez telefon i słuchać muzyki przez głośniki kasków.
Wiele innych funkcji to również ukłon w stronę sportów motorowych. Dwa wloty powietrza za siedzeniami noszą emblemat AMG i przywodzą na myśl legendarne samochody wyścigowe, takie jak 300 SLR, samochód, którym Stirling Moss i Denis Jenkinson poprowadzili do zwycięstwa w Mille Miglia (wyścig na dystansie 1000 mil) we Włoszech w 1955 roku. Odpowiednio, PureSpeed jest dostępny w ekskluzywnym wykończeniu Silver Arrow w mistycznym srebrnym magno.
Opcjonalny pakiet stylizacyjny dla sportów motorowych obejmuje wykończenia od czerwieni Le Mans po grafitową szarość z czarnym wzorem AMG. Ten ostatni jest hołdem dla koloru Mercedesa, który dokładnie 100 lat temu wygrał wyścig Florio na Sycylii. Samochód został wykończony w kolorze czerwonym, używanym wówczas tylko przez włoskich producentów. Z kolei niemieckie samochody wyścigowe były tradycyjnie białe. Czerwony finał miał na celu uniemożliwienie włoskim tifosi zakłócania rywalizacji. Chodziło o to, by nie przeszkadzać niemieckiemu bolidowi.”? Plan się powiódł: Z Christianem Wernerem za kierownicą. Jako pierwszy linię mety przekroczył 2-litrowy bolid Mercedesa z numerem 10. Aby upamiętnić to zwycięstwo sprzed 100 lat, w pakiecie stylizacyjnym sportów motorowych znajduje się liczba “10” na przednim skrzydle.
Dzięki klasycznej, dwukolorowej kolorystyce i koncepcji wyposażenia w krystalicznej bieli i czerni, wnętrze dodaje dodatkowych akcentów. Fotele AMG Performance ze specjalnymi skórzanymi osłonami i unikalnymi ozdobnymi przeszyciami zapewniają optymalne podparcie boczne. . Ich design z płynnymi liniami inspirowany jest powietrzem, które opływa samochód. Podgrzewane wielokonturowe fotele zwiększają poziom komfortu, oprócz tego obszar znajdujący się za siedzeniami wyłożony jest włóknem węglowym. Zintegrowane skórzane nakładki z tyłu kontynuują płynne linie foteli, a dywaniki podłogowe AMG z głębokim włosiem nawiązują do koloru, wzornictwa i ozdobnych szwów foteli. Listwa progowa jest również tapicerowana skórą. Kierownica AMG Performance także wpisuję się konsekwentnie w koncepcję dualizmu kolorystycznego.
Kolejną walorem wizualnym wnętrza jest wykonany na zamówienie zegar analogowy zaprojektowany przez IWC Schaffhausen. Jest on umieszczony w widocznym miejscu na środku deski rozdzielczej w obudowie w kształcie kropli w błyszczącym czarnym kolorze na wykonanej z włókna węglowego podstawie, . Wyrafinowany design podstawy sprawia, że zegar wydaje się unosić w powietrzu. Chronometr premium ma tarczę specyficzną dla PureSpeed z rombami AMG. Aby zapewnić optymalną widoczność, tarcza jest podświetlana o zmierzchu i w ciemności. Charakterystyczny bezel podkreśla wizualne pokrewieństwo z legendarną kolekcją IWC Ingenieur. System Burmester High-End 3D Surround Sound System z 15 głośnikami i mocą 1 170 watów zapewnia autentyczne wrażenia dźwiękowe podobne do letniego festiwalu na świeżym powietrzu. Plakietka na konsoli środkowej głosi “1 z 250”, co oznacza, że model należy do ściśle limitowanej serii Mythos.
Aby chronić samochód przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi, takimi jak deszcz lub burze podczas postoju, w standardzie dostępna jest osłona chroniąca przed warunkami atmosferycznymi. Jest on rozciągnięty nad wnętrzem, w tym w modelu HALO, i mocowany do nadkoli w tradycyjny sposób. Każdy klient otrzymuje również wykonany na zamówienie, specyficzny dla PureSpeed pokrowiec na samochód AMG. Dzięki oddychającej powłoce zewnętrznej z odpornych na rozdarcia włókien syntetycznych i antystatycznej wewnętrznej tkaninie flanelowej chroni samochód przed kurzem i zarysowaniami w garażu.
PureSpeed bazuje na architekturze samochodu sportowego Mercedes-AMG. Jego podwozie składa się z aluminiowej ramy przestrzennej z konstrukcją samonośną. Taka konstrukcja zapewnia maksymalną sztywność, stanowiąc doskonałą podstawę dla precyzyjnej dynamiki jazdy i sportowych proporcji nadwozia. Inteligentne zestawienie tworzyw zmniejsza jego wagę. Stosowane materiały to aluminium, magnez, kompozyty włókniste i stal. Dostępne są również części z włókna węglowego do elementów aerodynamicznych na przednim i tylnym pasku, a także na progach bocznych i listwach ozdobnych za siedzeniami.
Samochód jest wyposażony w szereg aktywnych elementów aerodynamicznych, takich jak wysuwany tylny spojler, który jest płynnie zintegrowany z pokrywą bagażnika. Zmienia swoje położenie w zależności od warunków jazdy. Oprogramowanie sterujące uwzględnia wiele parametrów, w tym prędkość jazdy, przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne oraz prędkość kierowania. Przy prędkościach powyżej 80 km/h spojler przyjmuje pięć różnych kątów nachylenia, co pozwala zoptymalizować stabilność jazdy lub zmniejszyć opór, w zależności od jego położenia.
Aktywny element aerodynamiczny ukryty w podwoziu przed silnikiem również przyczynia się do bezpiecznego i dynamicznego prowadzenia. Ważący około dwóch kilogramów profil z włókna węglowego reaguje na tryby jazdy AMG, automatycznie obniżając go o około 40 milimetrów przy prędkościach powyżej 80 km/h. Tworzy to tak zwany efekt Venturiego, który dodatkowo zasysa samochód do nawierzchni drogi i zmniejsza siłę nośną przedniej osi. Kierowca odczuwa ten efekt bezpośrednio w układzie kierowniczym, ponieważ pozwala on na jeszcze dokładniejsze kierowanie PureSpeed na zakrętach i zapewnia samochodowi jeszcze większą stabilność na pasie ruchu.
Podobnie jak w AMG GT 63 PRO, podwozie również jest wyposażone w aerodynamiczne elementy dodatkowe, które rekompensują brak dachu i poprawiają siłę docisku. Podnośnik na przedniej osi służy do podnoszenia PureSpeed przed przejechaniem przez nierówności lub krawężniki.
4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG o mocy maksymalnej 430 kW (585 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm zapewnia dynamiczny napęd i doskonałe osiągi podczas jazdy. W połączeniu ze specjalną koncepcją konstrukcyjną PureSpeed tworzy to wyjątkowo ekscytujące wrażenia z jazdy, ponieważ otwarta konstrukcja sprawia, że nawet niższe prędkości wydają się subiektywnie znacznie szybsze. Ale liczby również są imponujące: Samochód rozpędza się od zera do 100 km/h w 3,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. Do tego dochodzi legendarny dźwięk silnika AMG V8, który można jeszcze bardziej bezpośrednio odczuć w PureSpeed.
Źródło: Mercedes-Benz
Leapmotor z radością ogłasza swój udział w 101. edycji Targów Motoryzacyjnych w Brukseli, które odbędą…
Toyota przez lata produkowała duże i wygodne limuzyny, ale nie miała doświadczenia na międzynarodowym rynku…
Toyota C-HR Plug-in Hybrid to propozycja, która łączy innowacyjność z codzienną funkcjonalnością. Samochód objęto specjalną…
MG Motor wprowadza na polski rynek odświeżoną wersję swojego bestsellerowego SUV-a – MG ZS Classic,…
Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie…
Nissan Motor Co., Ltd. Ltd. („Nissan”), Honda Motor Co. Ltd. („Honda”) oraz Mitsubishi Motors Corporation…