W 1993 r. seria 124 stała się Klasą E, a jej rynkowa kariera dobiegła końca w 1997 r., po 13 latach produkcji i zbudowaniu ponad 2,2 milionów egzemplarzy. Limuzyny, kombi (modele T), coupé i kabriolety są dziś cenionymi nowoczesnymi klasykami, a rzadkie wersje już dawno osiągnęły status kolekcjonerski.
Dzisiaj każdy egzemplarz serii 124 jest swego rodzaju zaproszeniem do filozofowania. Czy to ceniony świadek historii lat 80. i początku ofensywy produktowej lat 90.? A może ponadczasowy klasyk? Bez wątpienia ta generacja modeli klasy wyższej średniej Mercedes-Benz emanuje wyjątkowym urokiem, który ma potwierdzenie w bazie licznych fanów i swojej znaczącej roli na scenie tzw. młodych klasyków, czyli youngtimerów.
Jedną z największych zalet serii 124 jest jej ponadczasowa estetyka i wyjątkowa praktyczność w codziennym użytkowaniu. W rezultacie 124 jest niezawodnym biletem wstępu do świata klasycznych samochodów. Mercedes-Benz Classic kontynuuje historię ich sukcesu, zapewniając dostawy oryginalnych części zamiennych i eksploatacyjnych, a także wspierając społeczność fanów za pośrednictwem oficjalnych klubów.
Od najpopularniejszych części zamiennych, takich jak gwiazda Mercedesa, przez nowe komponenty produkowane zgodnie ze ścisłymi specyfikacjami producenta aż po nadkola, które są nadal dostępne z oryginalnej produkcji – części Mercedes-Benz Classic oferują niezrównany asortyment części zamiennych i eksploatacyjnych do serii 124. Obecnie dostępnych jest ponad 5800 części zamiennych do tej generacji pojazdów klasy średniej wyższej, w tym ponad 1000 tak zwanych ekskluzywnych części stosowanych wyłącznie w tej serii.
Szybka, niezawodna dostawa części zamiennych na całym świecie jest jedną z najważniejszych usług świadczonych przez Mercedes-Benz Heritage GmbH dla właścicieli klasycznych pojazdów Mercedes-Benz. Oryginalne części Classic są obecnie oferowane dla 57 historycznych serii modelowych. Części, które nie są już dostępne, są stale identyfikowane i odtwarzane. Jednym z głównych priorytetów jest bezpieczeństwo, w tym elementy związane z prowadzeniem. Dla serii 124 obecnie obejmują one na przykład obrotomierz i poprzeczny wahacz. Większość części może zostać wysłana do klientów za pośrednictwem światowej sieci partnerów handlowych w ciągu 24 godzin. Celem tych wysokiej jakości usług jest zapewnienie, że klasyki z gwiazdą pozostaną sprawne i w swoim autentycznym stanie jak najdłużej – co jest również decydujące dla utrzymania wartości. Link: https://partssearch.mercedes-benz-classic.com/
Uznane przez firmę kluby Mercedes-Benz tworzą wyjątkową międzynarodową społeczność. Członkowie dzielą się swoją pasją – do marki, konkretnych epok, klas lub poszczególnych serii modelowych. Dzięki swojej rozległej wiedzy kluby pomagają również nowym entuzjastom zainteresowanym posiadaniem klasycznego Mercedesa. To nieocenione zaangażowanie na rzecz marki jest wspierane przez Mercedes-Benz Classic Club Management, centralną organizację, która nadzoruje prawie 80 klubów liczących ponad 120 000 członków na całym świecie. Link: https://www.mercedes-benz.com/en/exclusive/mercedes-benz-classic-club/club-addresses/
Jednym z głównych adresów dla właścicieli i fanów serii 124 jest niemiecki klub W 124 Club Deutschland e.V., który organizuje liczne wydarzenia, od rajdów i corocznych spotkań po warsztaty techniczne. 40. urodziny serii modeli świętował w Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie. Szczególnie ważne są zasoby techniczne, które klub udostępnia członkom, obejmujące wszystkie wersje serii 124. Link: https://w124-club.mercedes-benz-clubs.com/w-124-technik/
Seria 124 imponuje różnorodnością – nie tylko pod względem odmian nadwoziowych, ale i silnikowych. Gama sięga od 4-cylindrowych wersji podstawowych, takich jak Mercedes-Benz 200 i 200 D, aż po warianty o wysokich osiągach napędzane silnikami V8. Kultowy, topowy 500 E, zaprezentowany na paryskim autosalonie w 1990 r., ma silnik V8 generujący moc 240 kW (326 KM) i łączy walory limuzyny z osiągami mocnego samochodu sportowego.
W 1993 r. pojawił się wariant E 60 AMG – jeden z pierwszych pojazdów AMG, które wchodziły w skład oficjalnej gamy Mercedes-Benz. W tym samym roku marka wprowadziła nową, przyszłościową nomenklaturę. Seria 124 została wówczas „Klasą E”. Do dziś nazwa ta jest synonimem biznesowych samochodów Mercedesa klasy średniej wyższej.
40 lat temu seria 124 ustanowiła nowe standardy techniczne w swoim segmencie. To między innymi zasługa paneli z blachy stalowej o wysokiej wytrzymałości i materiałów obniżających masę własną. Wymagające testy zderzeniowe z przesunięciem (ang. offset) wykazały wyjątkowy poziom pasywnego bezpieczeństwa, a zoptymalizowana aerodynamika zdobyła najwyższe noty. W serii 124 pojawiły się także przełomowe rozwiązania, takie jak panoramiczna wycieraczka przedniej szyby, z największym wówczas obszarem wycierania na świecie, oraz pierwsza generacja napędu na cztery koła 4MATIC.
Źródło: Mercedes-Benz
Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – rozpoczęła przedsprzedaż długo wyczekiwanego,…
Gama modelowa Toyoty Hiluxa zyskała nowy napęd Mild-hybrid 48V. Legendarny pick-up otrzymał nowe możliwości dzięki…
Renault R5 powraca jako w pełni elektryczna ikona miejskiego stylu i innowacji. Kompaktowy samochód o…
Rolls-Royce Motor Cars prezentuje Cameo, wykwintną miniaturową rzeźbę inspirowaną dziedzictwem marki, która stanowi esencję samochodów…
Od ponad 70 lat Volkswagen Transporter jest przede wszystkim niestrudzonym towarzyszem pracy wielu profesjonalistów, a kolejna…
MG zadebiutowało w Polsce 30 listopada 2023 roku podczas oficjalnej premiery poprzedzającej otwarcie swoich pierwszych…