W salonach Toyoty zadebiutowała już nowa Toyoty Camry. To jeden z ostatnich klasycznych sedanów na rynku, który w najnowszej odsłonie zyskał odświeżoną stylistykę nadwozia, przeprojektowane i lepiej wyciszone wnętrze, a także najnowsze systemy multimedialne, cyfrowe zegary oraz zaktualizowane systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE. Największą zmianą w porównaniu z poprzednikiem jest zastosowanie mocniejszej i wydajniejszej hybrydy piątej generacji. Układ 2.5 Hybrid ma 230 KM mocy, a auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,2 s. Dynamiczny napęd hybrydowy jest przy tym bardzo oszczędny – średnie zużycie paliwa wynosi od 4,8 l/100 km.
Pierwszy etap sprzedaży nowej Camry potwierdził duże zainteresowanie modelem w naszym kraju. Do połowy listopada polscy klienci złożyli 2037 zamówień, a pierwsze samochody już zostały odebrane przez klientów.
„Jako Polacy mamy duży sentyment do sedanów, a Camry jest idealny reprezentantem najlepszych cech takiego auta. Samochód jest we flotach wielu firm jako auto dla kadry menedżerskiej, chętnie na ten model decydują się także właściciele mniejszych przedsiębiorstw, ale Camry cieszy się też dużą popularnością wśród czy klientów indywidualnych” – wyjaśnia Tomasz Michalczewski, manager modelu Camry w Toyota Central Europe.
Dwie trzecie zamówień to nowa Camry w wyższych wersjach wyposażenia. Aż 35% klientów wybrało auto w odmianie Prestige z 18-calowymi felgami aluminiowymi, skórzaną tapicerką, wentylowanymi fotelami przednimi, elektryczną regulacją kolumny kierownicy, przyciemnianymi szybami tylnymi, 12,3-calowymi cyfrowymi zegarami oraz pakietem systemów bezpieczeństwa rozszerzonym o asystenta zmiany pasa ruchu (LCA) i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA). Tak skonfigurowane auto kosztuje obecnie od 190 900 zł z uwzględnieniem Ekobonusu.
31% klientów wybrało topową odmianę Executive. W porównaniu z wersją Prestige auto zyskuje m.in. trzystrefową klimatyzację automatyczną, cyfrowe lusterko wsteczne, spryskiwacz kamery cofania, podgrzewane skrajne siedzenia na tylnej kanapie, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni oraz podłokietnik tylny z możliwością̨ sterowania radiem, elektrycznym pochyleniem tylnych foteli, regulacji temperatury klimatyzacji oraz rolety. Z Ekobonusem Camry Executive kosztuje teraz od 209 500 zł.
Otwierającą cennik Camry odmianę Comfort (od 172 400 zł z Ekobonusem) z 17-calowymi felgami, dwustrefową klimatyzacją automatyczną, podgrzewanymi fotelami przednimi, bezprzewodową ładowarką do smartfonów, inteligentnym kluczykiem oraz systemem multimedialnym Toyota Smart Connect+ z 12,3-calowym ekranem dotykowym wybrało 21% klientów. 13% zamówień to z kolei auto w odmianie Comfort z dodatkowym pakietem Business, który zawiera podgrzewaną kierownicę, tapicerkę ze skóry syntetycznej oraz przyciemniane szyby tylne.
Źródło: Toyota
Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – rozpoczęła przedsprzedaż długo wyczekiwanego,…
Gama modelowa Toyoty Hiluxa zyskała nowy napęd Mild-hybrid 48V. Legendarny pick-up otrzymał nowe możliwości dzięki…
Renault R5 powraca jako w pełni elektryczna ikona miejskiego stylu i innowacji. Kompaktowy samochód o…
40 lat temu w Mercedes-Benz rozpoczła się historia sukcesu, która trwa do dziś. W listopadzie…
Rolls-Royce Motor Cars prezentuje Cameo, wykwintną miniaturową rzeźbę inspirowaną dziedzictwem marki, która stanowi esencję samochodów…
Od ponad 70 lat Volkswagen Transporter jest przede wszystkim niestrudzonym towarzyszem pracy wielu profesjonalistów, a kolejna…