Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i utrzymała pozycję zdecydowanego lidera rynku motoryzacyjnego – wynika z danych zebranych przez Focus2Move.com. Portal analityczny śledzi i bada dane dotyczące rejestracji i sprzedaży samochodów osobowych w 159 krajach na świecie.
Wśród marek motoryzacyjnych dominującą pozycję od ponad dekady utrzymuje Toyota. Od stycznia do września na całym świecie sprzedano 6,6 miliona samochodów, co jest wynikiem aż o 3,1 mln aut lepszym od marki, która zajęła pozycję numer dwa w zestawieniu.
Toyota Corolla globalnym numerem 1 wśród kierowców
Skalę popularności samochodów japońskiej marki doskonale oddaje zestawienie dziesięciu najpopularniejszych modeli na świecie, w którym znalazły się aż cztery samochody Toyoty. Na pierwszej pozycji po zliczeniu danych za okres od stycznia do września tego roku sklasyfikowano Corollę ze sprzedażą na poziomie 809 492 egzemplarzy. To także jedyny klasyczny kompakt w czołowej dziesiątce rankingu.
Toyota C-HR – w ciągu 10 miesięcy kupiono w Polsce ponad 11 tys. egz.
Do pierwszej trójki awansowała Toyota RAV4. To efekt wzrostu sprzedaży, który wyniósł aż 13,1%. Klienci na całym świecie odebrali w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku aż 738 769 egzemplarzy tego komfortowego, niezawodnego i wszechstronnego SUV-a.
Toyota Motor Europe otwiera w Czechach swój pierwszy mega hub logistyczny
Ósmą lokatę zajęła Toyota Camry. Do końca września sprzedano na świecie 419 593 egzemplarzy modelu, którego najnowsza odsłona w tym roku zadebiutowała na rynku. Camry jest jedyną klasyczną limuzyną średniej wielkości w tym rankingu. Czołową dziesiątkę zestawienia z wynikiem 385 657 sprzedanych aut zamyka Toyota Hilux.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie https://www.focus2move.com/
Źródło: Toyota / Focus2Move.com