Kia EV3 awansowała do finału konkursu Car of the Year 2025 i jest jednym z zaledwie siedmiu finalistów spośród początkowych 42 modeli. To już czwarty rok z rzędu, w którym elektryczny model marki Kia znalazł się w gronie finalistów. W 2022 r. prestiżowy tytuł Samochodu Roku zdobyła Kia EV6.
Wiodący w segmencie zasięg w cyklu mieszanym do 605 km (WLTP), a w cyklu miejskim do nawet 773 km (WLTP) oraz technologia szybkiego ładowania prądem o napięciu do 400 V, sprawiają, że Kia EV3 doskonale nadaje się na każdą podróż. Przy pomocy szybkiej ładowarki w 29 minut* akumulator można naładować od 10 do 80%. Po zaledwie 15 minutach ładowania zasięg można zwiększyć o nawet 202 km. Dzięki temu Kia EV3 jest jednym z najwydajniejszych samochodów elektrycznych w swojej klasie. Ponadto, auto jest obsługiwane przez aplikację Kia Charge, która oferuje dostęp do ponad 800 000 punktów ładowania w 28 krajach europejskich.
EV3, zaprojektowane w oparciu o filozofię projektowania „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, łączy nowoczesność z naturą i oferuje jednocześnie nowoczesną i harmonijną stylistykę zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Rozstaw osi i długość nadwozia wynoszące – odpowiednio – 2,68 m i 4,30 m zapewniają przestronne wnętrze, w którym pasażerowie mogą czuć się, jak w domowym salonie. Bagażnik ma pojemność 460 l i jest wyposażony w ruchomą podłogę, która może być zamontowana na jednej z dwóch wysokości. Dodatkowo, Kia EV3 ma również 25-litrowy bagażnik z przodu, idealny nie tylko na kabel do ładowania.
– Jestem dumny, że Kia jest jedyną marką obecną w Europie, która sześciokrotnie awansowała do finału konkursu Car of the Year w ciągu ostatnich ośmiu edycji, a nawet go wygrała. I to dzięki autu elektrycznemu – mówi Marc Hedrich, prezes i dyrektor generalny Kia Europe. Jako wszechstronny i niedrogi samochód elektryczny, Kia EV3 jest dowodem na to, że takie auto z powodzeniem może być dzisiaj jedynym samochodem w rodzinie, bo potrafi zaspokoić wiele codziennych potrzeb. I już jest dostępna w Europie.
CUPRA Terramar wyznacza nowy rozdział w historii marki. Ten sportowy, zelektryfikowany SUV wprowadza CUPRĘ do najdynamiczniej rozwijającego się segmentu europejskiego rynku motoryzacyjnego. Dowodem uznania dla tego wyjątkowego modelu jest jego nominacja do ścisłego finału konkursu Car of the Year 2025, gdzie znalazł się w gronie siedmiu najlepszych samochodów.
Obecność w finale tego prestiżowego konkursu to nie tylko potwierdzenie ambicji marki, ale także jej skuteczności w docieraniu do nowych klientów, którzy cenią bezkompromisowy design i sportowe osiągi. To także kolejny dowód na rosnącą pozycję CUPRY w świecie motoryzacji – warto przypomnieć, że wcześniej do finału Car of the Year trafiły modele Formentor (2021) i Born (2022).
– Wybór modelu Terramar jako finalisty konkursu Car of the Year 2025 potwierdza, że marka CUPRA rozwija się, dojrzewa i konsekwentnie buduje swoją wyrazistą tożsamość, pozostając wierna swoim wartościom. CUPRA Terramar oddaje hołd emblematycznemu torowi wyścigowemu, gdzie narodziła się nasza marka i wyznacza nowe standardy w segmencie SUV, łącząc sportowe emocje z wyjątkową stylistyką i imponującymi osiągami – powiedział Wayne Griffiths, CEO CUPRA.
Wśród finalistów znalazły się 3 modele z francuskiego koncernu. To Dacia Duster, Renault Alpine A290 i Renault 5 E-Tech. O prestiżowy tytuł walczyć też będą: Alfa Romeo Junior, Citroën C3/ë-C3 i Hyundai Inster.
COTY 2025 – lista finalistów |
Alfa Romeo Junior |
Citroën C3/ë-C3 |
Cupra Terramar |
Dacia Duster |
Hyundai Inster |
Kia EV3 |
Renault 5 E-Tech/Alpine A290 |
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…
Firma Astara – oficjalny importer i dystrybutor samochodów Isuzu w Polsce, wprowadziła właśnie na nasz…
Porsche Polska wraz z marką PUMA przedstawiają limitowaną edycję sneakersów, która przenosi kultowy samochód Johnny'ego…