Hyundai Motor prezentuje śmiały i wydajny model koncepcyjny o napędzie wodorowym

Firma Hyundai Motor Company zaprezentowała dziś swój koncepcyjny pojazd elektryczny z ogniwami wodorowymi (FCEV) o nazwie INITIUM podczas wydarzenia „Clearly Committed” zorganizowanego w Hyundai Motorstudio Goyang. INITIUM to łacińskie słowo oznaczające „początek” lub „pierwszy”, reprezentujące status Hyundai Motor jako pioniera w dziedzinie energii wodorowej i zaangażowanie firmy w rozwój społeczeństwa wodorowego.

INITIUM to zapowiedź nowego produkcyjnego modelu FCEV, który Hyundai Motor planuje zaprezentować w pierwszej połowie przyszłego roku. Koncepcja ta odzwierciedla 27 lat rozwoju technologii wodorowej marki i odzwierciedla jej wyraźne zaangażowanie w osiągnięcie zrównoważonego społeczeństwa wodorowego.

Ten wyjątkowy koncepcyjny SUV zasilany ogniwami paliwowymi oznacza również debiut nowego języka projektowania Hyundai Motor – zwanego „Art of Steel” – ucieleśniającego charakter HTWO, marki biznesowej Grupy Hyundai Motor Group poświęconej łańcuchowi wartości wodoru.

“Jasne, niezachwiane zaangażowanie Hyundai Motor w wodór w ciągu ostatnich 27 lat ma swoje korzenie w naszej wierze w jego potencjał jako czystego, dostępnego, a zatem sprawiedliwego źródła energii dla każdego” – powiedział Jaehoon Chang, prezes i dyrektor generalny Hyundai Motor Company. „Jesteśmy oddani tworzeniu przyszłości, w której wodór będzie wykorzystywany przez każdego, we wszystkim i wszędzie. Zapraszamy do dołączenia do nas w tej podróży”.

Hyundai Motor wprowadził na rynek swoją markę łańcucha wartości wodoru HTWO na początku tego roku na targach CES 2024, podkreślając, w jaki sposób prezes wykonawczy Hyundai Motor Group, Euisun Chung, koncentruje wysiłki Grupy na energii wodorowej.

Hyundai Motor wyprodukował 100 milionów pojazdów na całym świecie

Przedstawiając wizję HTWO Grid – kompleksowego rozwiązania w zakresie energii wodorowej obejmującego produkcję, magazynowanie, transport i wykorzystanie – prezes Chung wyraził zaangażowanie Grupy w aktywny udział w rozwoju społeczeństwa wodorowego i podkreślił możliwości Grupy w zakresie osiągnięcia tego celu, podkreślając, że „przejście na energię wodorową to ruch dla przyszłych pokoleń”

Jaki jest nowy język projektowania Hyundai „Art of Steel”?

Podczas odsłonięcia modelu, SangYup Lee, wiceprezes wykonawczy i szef Hyundai i Genesis Global Design, przedstawił prototyp INITIUM oraz nowy język designu marki Hyundai – „Art of Steel”.

“Nasze wyzwanie rozpoczęło się od etapu produkcji, gdzie wykorzystaliśmy podatność stali na formowanie do granic jej możliwości, aby stworzyć formę sztuki” – powiedział Lee. „Dzięki INITIUM stworzyliśmy bardziej przypominający SUV-a projekt, który jest zarówno solidny, jak i bezpieczny, odzwierciedlając nasze oddanie klientom poprzez projekt zorientowany na klienta”.

Nowy Hyundai SANTA FE – większy, lepszy, ładniejszy

Ikoniczna stylizacja modelu INITIUM integruje symbol HTWO, reprezentujący wizję Hyundai Motor dotyczącą przyszłości napędzanej wodorem. Grafika inspirowana „+” jako część sygnatury świetlnej INITIUM łączy się ze zderzakiem, tworząc charakterystyczny, specyficzny dla FCEV element designu, charakteryzujący się unikalnym oświetleniem, solidnymi bryłami i wyrafinowaną elegancją.

Wyraźna estetyka modelu INITIUM przypominająca SUV-a płynnie integruje funkcjonalność życia w mieście z możliwością przygód na świeżym powietrzu dzięki odważnym liniom i solidnej konstrukcji, równoważąc wytrzymałość i wyrafinowanie. 21-calowe koła w prototypie uzupełniają ogólny design, a wytrzymały bagażnik dachowy dodaje praktyczności osobom prowadzącym zarówno miejski, jak i wyprawowy styl życia.

INITIUM zwiększa wydajność, komfort i bezpieczeństwo pojazdów FCEV

Rozwój modelu INITIUM koncentrował się na trzech głównych aspektach: większym zasięgu i zwiększonej wydajności, które są kluczowymi zaletami samochodów wodorowych; przestronnym wnętrzu i przestrzeni bagażowej, dzięki czemu idealnie nadają się dla rodzin; oraz wyjątkowych funkcjach zapewniających wygodę i bezpieczeństwo, charakterystycznych dla samochodów wodorowych.

Jedną z największych zalet pojazdów FCEV jest imponujący zasięg i elastyczność, jaką zapewniają. Firma Hyundai Motor wyposażyła prototyp INITIUM w duże zbiorniki paliwa wodorowego, aby zmaksymalizować zasięg pojazdu, zwiększając korzyści płynące z pojazdów wodorowych.

Hyundai Motor wyposażył również INITIUM w obręcze kół o aerodynamicznym wzorze, aby zmniejszyć opór powietrza, które zostały połączone z oponami o niskim oporze toczenia, co zapewnia zasięg jazdy wynoszący ponad 650 km między tankowaniami.

Jeśli chodzi o osiągi, INITIUM oferuje doskonałe przyspieszenie i zapewnia płynne wyprzedzanie. Dzięki dalszemu rozwojowi technologii ogniw paliwowych Hyundaia, firma zwiększyła moc stosu i zwiększyła pojemność akumulatora, co pozwala na osiągnięcie mocy silnika elektrycznego na poziomie 150 kW. Zapewnia to kierowcom poczucie płynności jazdy w obszarach miejskich i przy wyższych prędkościach na autostradach.

INITIUM zapewnia imponujący poziom przestrzeni wewnętrznej i wszechstronności odpowiedni dla rodzinnego SUV-a, z dużą przestrzenią dla pasażerów w drugim rzędzie, która posiada oparcia foteli z dużym kątem odchylenia dla zwiększenia komfortu. Szerokie nadwozie INITIUM i duży kąt otwarcia tylnych drzwi zwiększają wygodę pasażerów siedzących z tyłu podczas wsiadania i wysiadania z samochodu.

INITIUM ma funkcję planowania tras, przystosowaną dla pojazdów FCEV, która rozwiązuje jeden z największych problemów kupujących pojazdy FCEV: dostęp do infrastruktury tankowania. Dzięki tej funkcji użytkownicy mogą łatwo wyznaczyć optymalną trasę, znajdując stacje po drodze bez konieczności uzyskiwania dostępu do oddzielnej aplikacji lub wykonywania połączenia telefonicznego. Użytkownicy mogą sprawdzić dostępność stacji i stan działania zidentyfikowanej stacji ładowania, a także liczbę oczekujących pojazdów, a tym samym możliwość tankowania.

Ponadto ogniwo wodorowe modelu INITIUM dostarcza energię elektryczną bez emisji zanieczyszczeń. Wykorzystując funkcje prototypu, energię elektryczną można wykorzystać do zasilania i ładowania różnych urządzeń gospodarstwa domowego i urządzeń osobistych za pośrednictwem Vehicle-to-Load (V2L). Warto zauważyć, że zewnętrzny terminal został zaprojektowany tak, aby łączyć się bezpośrednio z gniazdkiem domowym 220 V, przekształcając INITIUM ze środka transportu w potencjalnego dostawcę energii.

Zgodnie z zobowiązaniem Hyundai Motor do bezkompromisowego bezpieczeństwa, INITIUM został opracowany w celu osiągnięcia najwyższego na świecie poziomu bezpieczeństwa w razie kolizji i w trakcie jazdy. Pojazd został wzmocniony wieloszkieletową konstrukcją z przodu, a także boczną konstrukcją nadwozia i zawiera dziewięć poduszek powietrznych, zapewniając bezpieczeństwo w razie kolizji na światowym poziomie.

Hyundai Motor planuje zaprezentować INITIUM na targach motoryzacyjnych w Los Angeles i Auto Guangzhou w listopadzie, co jeszcze bardziej umocni jego pozycję na globalnym rynku jako lidera w dziedzinie mobilności wodorowej. Wersja produkcyjna prototypu INITIUM ma zostać wprowadzona na rynek w pierwszej połowie 2025 roku.

Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość: rozwój pojazdów wodorowych Hyundai Motor

Oprócz odsłonięcia INITIUM, Hyundai Motor zorganizował sesję Hydrogen Heritage Talk, prezentując 27-letnią historię rozwoju pojazdów FCEV. Panel dyskusyjny między dyrektorami pozwolił gościom doświadczyć zaangażowania Hyundai Motor w rozwój pojazdów wodorowych.

Na nowe tysiąclecie, Hyundai Motor rozpoczął ambitny projekt Mercury, którego celem było nawiązanie współpracy z liderami branży, oraz projekt Polaris, który skupiał się na niezależnym rozwoju podstawowej technologii ogniw paliwowych firmy.

W 2005 roku Hyundai Motor założył swoje Centrum Badawczo-Rozwojowe Technologii Środowiskowych Mabuk, przyspieszając rozwój pojazdów z ogniwami paliwowymi. W tym czasie honorowy przewodniczący Hyundai Motor Group, Mong-Koo Chung, zachęcał badaczy w ośrodku do przekraczania granic, dając im możliwość podejmowania wyzwań inżynieryjnych z odwagą i pewnością siebie.

“Nigdy nie stworzysz czegoś wspaniałego, tworząc to tylko raz” – powiedział Chung. „Nie martw się o budżet, pozwól młodym inżynierom spróbować stworzyć każdy typ samochodu, o jakim marzą. Nie ma potrzeby oszczędzania pieniędzy, opracowując ten sam samochód 100 razy. To w porządku, jeśli wszystkie 100 modeli będzie się od siebie całkowicie różnić”.

Ewolucja wodorowa Hyundaia sprawiła, że ​​stał się on pierwszym na świecie producentem samochodów, który masowo twory wodorowe pojazdy FCEV, wprowadzając swój pierwszy dedykowany model z ogniwami paliwowymi w 2018 roku. Te osiągnięcia w zakresie rozwoju pojazdów FCEV podkreślają wyraźne zaangażowanie Hyundai Motor w tworzenie lepszej przyszłości.

Źródło: Hyundai