Categories: Wiadomości

Toyota Motor Europe otwiera w Czechach swój pierwszy mega hub logistyczny

Toyota otwiera w czeskim Kolinie pierwszy mega hub, który ułatwi operacje logistyczne koncernu w Europie Środkowej, skróci czas oczekiwania klientów Toyoty i Lexusa w tym regionie na zamówione auta i zredukuje emisje CO2 w łańcuchach dostaw. Inwestycja warta jest 17 milionów euro.

To pierwszy mega hub stworzony przez Toyota Motor Europe w czeskim Kolinie i największy obiekt tego typu Toyoty w Europie. Centrum logistyczne, które będzie dostarczać samochody do Austrii, Czech, Niemiec, Polski, Słowacji i Węgier, jest w stanie rocznie obsłużyć nawet 350 000 aut.

„Zainwestowaliśmy w Czechach 17 milionów euro. Ten strategiczny ruch nie tylko wzmacnia obecność Toyoty w Europie Środkowej, ale także pokazuje, że jesteśmy pewni potencjału, jakim dysponuje ten region. Poprzez tę inwestycję wspieramy innowacyjność, efektywność i zrównoważony rozwój, na czym skorzystają klienci, a także lokalna gospodarka” – powiedział dr Robert Kiml, prezes Toyota Motor Manufacturing Czech Republic.

TME spodziewa się, że mega hub logistyczny skróci czas dostaw samochodów do klientów. Obiekt zwiększy też możliwości personalizacji zamawianych aut na poszczególnych rynkach i podniesie jakość montażu akcesoriów dodatkowych.

„Otwarcie mega hubu w Kolinie to kamień milowy w naszej logistycznej strategii. Obiekt wyznacza nowe standardy w logistyce pojazdów, by zapewnić działalność na najwyższym poziomie i dostarczać auta za każdym razem na czas. Toyota słynie z nieustannego udoskonalania swoich procesów, a nowy mega hub pozwoli na skrócenie terminów realizacji zamówień i obniżenie kosztów przy utrzymaniu najwyższej jakości, by sprostać rosnącym wymaganiom klientów w Europie Środkowej” – powiedział Jean-Christophe Deville, wiceprezes Toyota Motor Europe ds. łańcucha dostaw.



Toyota – wyprzedaż rocznika 2024 po obniżonych cenach

Nowy centrum logistyczne w Kolinie przyczynia się także do realizacji strategii TME w obszarze dekarbonizacji łańcucha dostaw i logistyki. Obiekt powstał na terenie zakładów Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) i w swojej działalności wykorzystuje rozbudowaną sieć linii kolejowych, które łączą ze sobą poszczególne fabryki Toyoty w Europie.

Toyota stale zwiększa udział transportu kolejowego kosztem transportu drogowego w logistyce pojazdów. Istniejące połączenia pomiędzy obiektami TMUK, TMMF i TMMCZ pozwoliły uniknąć emisji 4237 ton CO2 od 2022 roku. Dodatkowe połączenie kolejowe z Polską, blisko fabryki, w której produkowany jest PROACE MAX, pozwoli zredukować roczne emisje CO2 o około 1099 ton.

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Rolls-Royce Cameo – esencja designu w miniaturowej formie

Rolls-Royce Motor Cars prezentuje Cameo, wykwintną miniaturową rzeźbę inspirowaną dziedzictwem marki, która stanowi esencję samochodów…

18 godzin ago

Nowy Volkswagen Transporter i Caravelle już dostępne do konfiguracji

Od ponad 70 lat Volkswagen Transporter jest przede wszystkim niestrudzonym towarzyszem pracy wielu profesjonalistów, a kolejna…

18 godzin ago

MG Motor świętuje pierwszy rok na polskim rynku

MG zadebiutowało w Polsce 30 listopada 2023 roku podczas oficjalnej premiery poprzedzającej otwarcie swoich pierwszych…

18 godzin ago

Stellantis – Carlosa Tavaresa zrezygnował z funkcji dyrektora generalnego

Stellantis NV („Stellantis” lub „Spółka”) ogłasza, że Rada Dyrektorów Spółki pod przewodnictwem Johna Elkanna przyjęła…

2 dni ago

Nowy Jeep Avenger MY25 już dostępny na polskim rynku, również w wersji 4xe

Marka Jeep® już przyjmuje zamówienia na Jeepa Avengera MY25, który wyznacza nowy ambitny etap w…

2 dni ago

Dacia potrójnym zwycięzcą rezydualnej Autovista Group

Dacia zdobywa najwyższe miejsca w prestiżowym badaniu wartości rezydualnej Autovista Group, triumfując w trzech kategoriach…

2 dni ago