Elektryczny Lexus RZ – dwa napędy i technologie zmniejszające zużycie energii

Crossovery i SUV-y napędzają sprzedaż Lexusa w Polsce. Gamę oszczędnych i niezawodnych aut z pełnymi hybrydami i hybrydami plug-in uzupełnia elektryczny model RZ. To pierwszy zbudowany od podstaw SUV marki z tym rodzajem napędu. Jakość i możliwości techniczne tego modelu opierają się na ponad 20-letnim doświadczeniu Lexusa w produkcji zelektryfikowanych samochodów.

Lexus RZ jest dostępny z napędem na przód oraz z nowym napędem na cztery koła DIRECT4. RZ 300e ma montowany z przodu elektryczny silnik o mocy 204 KM. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. RZ 450e o mocy 313 KM jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi – ten przy przedniej osi ma 204 KM, a ten przy tylnej osi 109 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,3 sekundy, a komputer steruje pracą obu silników, by zużycie energii było optymalne.

Wysokiej jakości bateria litowo-jonowa o pojemności 71,4 kWh pozwala pokonać do 479 km w wersji z napędem na przód oraz do 439 km w wersji 4×4 (zgodnie z normą WLTP). Auto dopracowano pod kątem aerodynamicznym, dzięki czemu osiągnięto niski współczynnik oporu powietrza (Cx 0,263), który przyczynia się do wysokiej efektywności energetycznej samochodu.

Lexus LX – nowa hybryda ze stałym napędem 4×4 i innowacjami

Niskie zużycie energii pomagają osiągnąć innowacyjne technologie, które poprawiają także komfort pasażerów. Opcjonalne ogrzewanie promiennikowe w chłodniejsze dni szybko ogrzewa kierowcę i pasażera, zużywając przy tym około 8% mniej energii i zmniejszając obciążenie klimatyzacji, co ma wpływ na zasięg pojazdu. Z kolei fotochromatyczny dach panoramiczny ma specjalną powłokę, która odbija promieniowanie podczerwone i redukuje promieniowanie cieplne w słoneczne dni, jednocześnie pomagając utrzymać ciepło wewnątrz kabiny, gdy jest zimno. Tym samym układ klimatyzacji jest mniej obciążony, a za sprawą funkcji elektrycznego przyciemniania nie ma potrzeby stosowania osłony przeciwsłonecznej, co zmniejsza masę auta.

Najwyższy komfort i bogate wyposażenie

Fundamentalne właściwości platformy e-TNGA sprawiają, że Lexus RZ prowadzi się stabilnie i dynamicznie zarówno w wersji z napędem na przód, jak i z napędem na cztery koła. Platforma e-TNGA zapewnia wysoką sztywność konstrukcji oraz niskie położenie środka ciężkości, dzięki czemu auto w trakcie jazdy jest stabilne, dynamiczne i pewne.

Samochód ma bardzo duży rozstaw osi – 2850 mm to dokładnie tyle, ile w większym modelu RX. Kabina auta imponuje przestronnością, a pasażerowie tylnej kanapy mają dużo miejsca na nogi. Bagażnik ma 522 l pojemności i foremne kształty, a dodatkową przestrzeń do przechowywania zapewnia schowek pod podłogą (58 l).

Lexus z rekordową liczbą zarejestrowanych aut w Polsce

W Polsce Lexus RZ dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia – Business, Prestige i Omotenashi. Klienci mają do wyboru sześć lakierów oraz trzy dwukolorowe malowania nadwozia, a także trzy kolorystyki wnętrza. RZ jest autem bardzo bogato wyposażonym, a w standardzie w tym modelu są takie elementy, jak najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z czujnikiem wilgotności, podgrzewane przednie fotele, elektroniczne klamki z asystentem bezpiecznego wysiadania (Safe Exit Assist), inteligentny kluczyk z dodatkowym zabezpieczeniem antykradzieżowym Ultra Wide Band (UWB) oraz system multimedialny Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją, 14-calowym, dotykowym wyświetlaczem, inteligentnym asystentem głosowym Lexus Concierge, a także 4-letnim pakietem danych, który umożliwia m.in. aktualizacje auta over-the-air.

Lexus RZ od 213 700 zł

Obecnie w salonach Lexusa można zamówić elektrycznego SUV-a z krótkim czasem oczekiwania i w bardzo atrakcyjnej cenie. W przypadku przednionapędowego Lexusa RZ 300e najwięcej korzyści można odnieść zamawiając auto w bogato wyposażonej wersji Prestige, która kosztuje teraz 240 700 zł, czyli 49 200 zł mniej od ceny katalogowej, a przy skorzystaniu z maksymalnej dopłaty w ramach programu „Mój elektryk” cena auta wynosi 213 700 zł.

Wersja Prestige wyróżnia się tapicerką ze skóry syntetycznej Tahara z perforacją, wnętrzem wykończonym wstawkami Tsuyasumi oraz oświetleniem przednich paneli drzwi „In-ei”. Standardem w tej odmianie jest podgrzewana kierownica, elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika, indukcyjna ładowarka do smartfonów, przednie fotele z elektryczną regulacją w ośmiu kierunkach, dwukierunkowe podparcie lędźwiowe fotela kierowcy oraz wyświetlacz HUD na przedniej szybie obsługiwany dotykowymi przyciskami na kierownicy.

W przypadku Lexusa RZ 450e ofertą specjalną objęto wszystkie wersje wyposażenia. Wybierając auto w wersji Prestige z pakietem Design cena wynosi 249 400 zł po obniżce oraz z maksymalną korzyścią w programie „Mój elektryk”. Pakiet Design wzbogaca wyposażenie auta o 20-calowe felgi z przeszlifowanego aluminium, przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, cyfrowe lusterko wsteczne, akustyczne przednie i tylne szyby boczne oraz kamerę cofania z widokiem 360 stopni dookoła samochodu.

Cennik Lexusa RZ

Źródło: Lexus